Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Autokros

Fantastické umiestnenia Slovenských reprezentantov na ME v Lučenci

Tuesday, 04. 08. 2009 - 21:13, T. Szabosi   

Fantastické umiestnenia Slovenských reprezentantov na ME v Lučenci Auto-motodrom vo Fiľakovských Kľačanoch sa v prvý augustový víkend stal dejiskom šiesteho podujatia majstrovstiev Európy v autokrose. Za tropického počasia sa na tisícsedemdesiatpäť metrov dlhej trati predstavilo 62 jazdcov z jedenástich krajín Európy.

V divízii Junior Buggy štartovalo 14 jazdcov. Favoritmi tejto divízie boli Český jazdci avšak domáci len 11 ročný Slovenský reprezentant Ľuboš Nôta víťazstvom v prvej rozjazde dal všetkým jasne najavo, že pomýšľa na pódiové umiestnenie. Druhé miesto po tejto rozjazde patrilo ďalšiemu Slovenskému zástupcovi Marcelovi Labuzíkovi a až za túto dvojicu sa zaradila špička tejto divízie. Štart vo finálovej jazde Ľubošovi nevyšiel a po prvej zákrute sa prepadol až na piate miesto. Avšak to čo nasledovalo v nasledujúcich metroch si zaslúži uznanie. Pri prejazde cieľom prvého kola mu patrilo už tretie miesto a o kolo neskôr sa dokonca dostal do vedenia, ktoré sa mu však nepodarilo udržať, keď podľahol tlaku skúsenejšieho Maďarského jazdca Krisztiána Szabá. Ľuboš Nôta dravou jazdou vybojoval v tomto preteku svoje najlepšie umiestnenie v kariére, keď obsadil fantastické druhé miesto, 3.Kubíček, 4.Demkin, 5. Tadeáš Zeman, 6.Tomáš Gomzjakov, 7.Marcel Labuzík, 8.Jiří Lipš, 9.Matyáš Zeman, 10.Adrian Suja.

Peter Vranský;autokros f.klacany 004.jpg

V D1 cestovných automobilov štartovalo 13 jazdcov. Najrýchlejším mužom tréningu sa stal Nikita Kondrakhin pred Tamášom Káraiom a Jozefom Zimermanom. Jozef sa dvojicou tretích a jedným víťazstvom v kvalifikačných jazdách zaradil medzi európsku špičku a na finálovom rošte mu patrilo miesto v druhom rade vedľa Václava Fejfara. Prvá rada vypadala takto: Vadim Makarov, Tamáš Kárai, Nikita Kondrakhin. Do finále sa nekvalifikovali 11. Norbert Dreisig, 12. Miroslav Pospíchal. Štart najlepšie zvládol Makarov, ktorý túto finálovú jazdu vyhral pred Káraiom a pripísal si štvrté víťazstvo v rade. Tretí dojazdil Kondrakhin, 4. Faleev, na vinikajúcom piatom mieste dojazdil Jozef Zimerman, 6. Korshonov, 7.Fejfar, 8.Brozek, 9.Emodi, 10. Ferretti.

Peter Vranský;autokros f.klacany 072.jpg

V divízií D3A štartovalo 20 jazdcov a opäť sa očakával boj medzi prvými mužmi priebežného poradia Ladislavom Hanákom a Ondrejom Musilom. Avšak túto dvojicu doplnil najúspešnejší Slovenský reprezentant Igor Vlasatý, ktorý na domácej trati vyhral kvalifikáciu a kraľoval aj v rozjazdách. Do A finále najlepšie odštartoval Ladislav Hanák, ktorý sa ujal vedenia za neho sa zaradili Musil s Vlasatým. Finálovej jazde dlho kraľoval Hanák avšak dve kolá pred koncom prerazil ľavú zadnú pneumatiku čo ihneď využili jeho prenasledovatelia. Cieľovou fotobunkou prešiel ako prvý Vít Nosálek, vynikajúce 2. miesto si vybojoval Igor Vlasatý, pre ktorého to bolo prvé pódiové umiestnenie v tomto ročníku ME. 3.Chris Waldschmidt, 4.Ladislav Hanák, 5. Jiří Svoboda, 6.Tomáš Pospíšilík, 7.Marek Sekanina, 8.Kálmán Szabó jr., 9.Michael Buddelmeyer, 10.Klaus Horner

Peter Vranský;autokros f.klacany 086.jpg

V kráľovskej divízii do štyroch litrov štartovalo 14 jazdcov. V tréningu bol najrýchlejším mužom Peter Turek, ktorý časom 47,050 sekúnd vytvoril nový rekord trate. Vo finále zaujala hlavne veľká havária, po ktorej zostalo na trati doslova šrotovisko. Túto kolíziu mal podľa vedenia preteku na svedomí Martin Švábenský, ktorý po štarte nedržal priamy smer a skrížil svoje vozilo pred Engela následkom čoho došlo k hrozivo vyzerajúcej havárii štyroch vozidiel, ktorá sa zaobišla našťastie bez zranení. Táto jazda bola okamžite zastavená a neskôr opakovaná. Opakovanú finálovú jazdu úplne ovládol Jaroslav Hošek, ktorému nedal ani na chvíľu vydýchnuť druhý Petr Turek, 3. Glenn van Rosmalen, 4.Petr Bartoš, 5.Jaromír Štětina, 6.Roman Keřka, 7. Adriaan Boele


Hromadná havária pri štarte Divizii D3



Pretek bol podľa predstaviteľov FIA organizovaný dobre - na úrovni ostatných krajín Európy. Vyzdvihnutá bola práca záchranných zložiek, ktorú označili za dokonalú ako aj prístup k bezpečnosti jazdcov, keď sa kropilo takmer neustále. Ako nevhodný bol označený povrch trate, ktorý je veľmi prašný. Ďalšie podujatie ME sa uskutoční 29-30. augusta vo Francúzskom Saint Igny de Vers.






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri