Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Ďalší ostrý test za nami

Tuesday, 09. 09. 2008 - 00:00, T. Szabosi   

Ďalší ostrý test za namiPo testovaní nových štvorkoliek na podujatí Baja Spain sa Quad Extrem Team Slovakia vydal na ďalšiu súťaž v seriáli európskych podujatí baja s názvom HunGarian Baja.

Pôvodne mali odštartovať traja jazdci, Róbert Jarolím na Polaris Outlaw 500, Martin Antal na EATV 990 Adventure a Miroslav Abrahám na rovnakom stroji. Prvému z menovaných však nedovolilo vycestovať zranenie a na štart sa tak opäť postavili iba Martin a Mirko. Centrum bolo ako zvyčajne v meste Veszprém a vo vojenských priestoroch organizátor pripravil 550 km meraných úsekov. Po technických a administratívnych preberaniach v Balatonfured čakal našich jazdcov krátky prológ, určujúci štartovné poradie do ďalšieho dňa. Hungarian Baja je jedno z divácky najatraktívnejších podujatí vôbec. Ostré trate sú totiž namotané v tesnej blízkosti servisného parkoviska a sú pre fanúšikov, ako aj pre ostatných členov tímov veľmi dobre prístupné.



Výsledky prológu zaradili slovenskú dvojicu na popredné priečky. Radosť však netrvala dlho. Martin Antal urobil hneď na prvých kilometroch chybu v navigácii a hodinová penalizácia bola na svete. Šanca na dobrý výsledok bola z posledného miesta nemožná. Neostávalo tak iné, ako sa pustiť do testovania jednotlivých nastavení a následnej konfrontácii časov so súpermi.

Po skúsenostiach pozbieraných na španielskej baji a domácich testoch sa viac darilo Mirkovi. Ten sa držal neustále na popredných priečkach. Druhý deň prialo našim jazdcom počasie. Celú noc pršalo, prach ustúpil a vystriedalo ho blato a chladné počasie, ktoré vyhovovalo Mirkovi aj Martinovi. O to viac však komplikovali život, a to nie len našim, rozbité trate a hlboké koľaje po autách i kamiónoch. V kombinácii s vysokými rýchlosťami, ktoré sú pre maďarské trate typické, tak nebola núdza o ľahšie i ťažšie pády. Po nájazde do hlbokej koľaje plnej vody sa jednému nevyhol ani Miro Abrahám, čo ho bezpochyby stálo niekoľko priečok v konečnom hodnotení .



Po dlhom skúšaní nastavenia podvozku sa konečne podarilo doladiť stále nové stroje na dané podmienky. Vo vysokých rýchlostiach boli teraz omnoho stabilnejšie a ovládateľnejšie. Akékoľvek technické problémy sa nám tentoraz vyhýbali, oblečenie Geof Anderson opäť raz ukázalo svoje kvality a oboch jazdcov držalo v absolútnom pohodlí aj v tom najväčšom blate.
V rámci československého majstráku tak naši chlapci obsadili štvrtú a piatu pozíciu.

Štefan Malák





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri