Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

ARC Bratislava zvíťazil vo Fudži!

Sunday, 09. 12. 2018 - 19:11, Public relations   

ARC Bratislava zvíťazil vo Fudži!

Perfektné preteky má za sebou slovenský tím ARC Bratislava s pilotom Mirom Konôpkom. V japonskom Fudži v rámci 2. kola Ázijskej Le Mans Série sa dostali na stupne víťazov. V celkovom hodnotení patrila posádke Miro Konôpka – Kang Ling (CHN) --  Darren Burke (GBR) takisto skvelá 3. priečka. Pred nimi boli len profesionálne posádky stajní Algarve Pro Racing a United Autosport (Paul di Resta, bývalý jazdec F1).

Preteky sa však nezačali vôbec dobre. Miro Konôpka v prvej zákrute dostal ranu na zadné koleso a po hodinách sa prepadol na posledné miesto. Vinu za tento incident stevardi dali Američanovi Markovi Pattersonovi z tímu Algarve Pro Racing, ktorý si tak musel odpykať trest prejazdu boxovou uličkou. Konôpka sa postupne sa musel prebojovať dopredu, no nebolo to vôbec jednoduché.

g-4.jpg

„Každé GT, každý jazdec LMP3 sa so mnou snažil bojovať, žiadnu pozíciu mi nedarovali,“ povedal po 50 minútach 56-ročný Miro Konôpka. „V závere sa tu doslova rozpútalo peklo. Teplota klesla z 10 stupňov na štarte na asi štyri. Začalo pršať a dokonca snežiť. Také náročné podmienky som snáď ešte nezažil. Našťastie sme mali naplánovanú zastávku v boxe práve po trištvrtehodine jazdy, takže nám do vyšlo takmer perfektne,“ skonštatoval veterán slovenského motoristického športu.

Po Konôpkovi sadol za volant Ligieru na 90 minút 20-ročný Číňan Kang Ling. „Prvý raz v živote som išiel v tomto prototype v Šanghaji, kde sme skončili štvrtí celkovo a druhí v triede. Tu som zasa dostal prvý raz šancu jazdiť na pneumatikách do dažďa a na mokrej a klzkej trati. Ale auto fungovalo perfektne, mal som dobrý rytmus aj rýchlosť,“ povedal po druhom striedaní. V druhom stinte patril Kang Ling k najrýchlejším na trati. Po ňom išiel na trať 32-ročný Darren Burke, ktorý vyrastal pri slávnom okruhu Brands Hatch. A na osychajúcej trati išiel jedno rýchle kolo za druhým a sťahoval 30 sekundovú stratu na lídrov v LMP2 AM, americký tím #23 United Autosports. 22 minút pred koncom štvorhodinových pretekov sa dostal na 1. miesto! Slovenský tím zároveň poskočil na 3. priečku v celkovom poradí. Nasledovali ešte chvíle plné napätia, pretože v tesnom závese bol francúzsky tím Panis Barthez Competition, ktorý si takisto robil zálusk na stupne víťazov. No Burke tretiu priečku udržal a slovenská vlajka sa tak opäť objavila na svetoznámom okruhu v ďalekej Ázii.

f-7.jpg

„Som šťastný, že sa nám podarilo oplatiť súperom prehru zo Šanghaja. Ukázali sme, že vieme auto výborne pripraviť a máme v posádke rýchlych a spoľahlivých jazdcov,“ povedal v cieli usmiaty Darren Burke.

Slovenský tím ARC Bratislava s podporou anglických inžinierov tímu Greaves Motorsport opäť dokázal vynikajúco reprezentovať Slovensko na významom motoristickom podujatí. V celkovom poradí patrí ARC Bratislava 3. miesto v LMP2, pričom v triede AM sa delia o prvú priečku so stajňou #23 United Autosports.

a-11.jpg

„Na ťažkom okruhu v extrémnych podmienkach sme podali fantastický výkon,“ zhodnotil šéf tímu Miro Konôpka. „Dokázali sme všetkým, že sa vieme popasovať s nepriaznivými okolnosťami a zaslúžene sme sa dostali na stupne víťazov. Veľmi si vážim toto víťazstvo a chcem sa poďakovať všetkým našim mechanikom za skvelú prácu a takisto všetkým fanúšikom na Slovensku aj všade po svete.“
Druhá polovica sezóny Ázijskej Le Mans Série sa bude odohrávať v januári v thajskom Burirame a na okruhu Sepang v Kuala Lumpur v Malajzii.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri