Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

1000 GP F1 – tisíc spomienok!

Thursday, 11. 04. 2019 - 15:19, Ľuboš Kašický   

1000 GP F1 – tisíc spomienok!

Dnes v Číne štartuje jubilejný tisíci závodný víkend F1. Zaspomínajte si s nami a podeľte sa o tú vašu najsilnejšiu, najemotívnejšiu spomienku na F1. Toto je tá moja.

 

Formulu sledujem už 44 rokov a posledných dvadsať rokov na preteky chodím ako akreditovaný novinár. Keď som pozeral do štatistík, tak som F1 začal sledovať ešte v čase, keď sa čísla odjazdených majstrovských pretekov pohybovali okolo hodnoty 250. Od tej doby som nevynechal jedinú príležitosť pozrieť si preteky F1 v televízii (to ešte nebolo video) a boli dokonca roky, keď som to prežíval tak intenzívne, že som žil od pretekov k pretekom. Všetko medzitým bolo „len mimochodom“. Ostala mi tak vášeň a koníček na celý život. A tiež množstvo pekných, aj menej pekných spomienok. O jednu z nich sa podelím a teším sa, že sa aj vy následne pridáte a podelíte sa v komentároch o tie vaše spomienky a zážitky s F1. Tisíca GP F1 je tou správnou príležitosťou.

lk2006-09.jpg

Ak by som chcel spomenúť tú najsmutnejšiu, tak by som isto povedal 1.máj 1994, kedy sme videli smrť v priamom prenose! Tá ponurá atmosféra celého víkendu (piatok Barrichello, v sobotu Ratzenberger, v nedeľu Senna) doslova sálala z obrazoviek. Niečo zlé bolo vo vzduchu. Ja však chcem dnes pripomenúť príhodu z opačného konca. Silno pozitívne emotívnu.

lk2006-01.jpg

Písal 6.august 2006 a veľká cena Maďarska mala poradové číslo 763.GP. Žil som vtedy v Anglicku a „domovom“ mi bol Silverstone. Ja som si však spojil dovolenku s veľkou cenou Maďarska a netušil som, aké veci sa tam udejú. Za dve desiatky rokov som veľa dažďa na Hunringu nezažil a musel som sa často skrývať pred šialenými páľavami v klimatizovanom press centre, či v niektorom tímovom motorhome. Víkend 2006 bol však iný. Vlastne vtedy som prvýkrát zažil počas HUN GP dážď!

lk2006-12.jpg

Intenzívne pršalo niekoľko hodín pred štartom. Štartovalo sa na mokrej trati a už štart bol zaujímavý. O titul bojovali Alonso (renault) a Schumacher (ferrari). Obaja sa po zlej kvalifikácii (dostali penalizáciu za predbiehanie pod vlajkami) už v prvej zákrute doslova prerezali dopredu ako nôž maslom. Asi v 17.kole znova začalo pršať a prezúvalo sa. Na mokrej trati sa zrazili Fissichella so Schumacherom a Nemec musel do depa. Alonso ho zatiaľ predbehol o kolo. Približne v 40.kole však trať už začala znova schnúť a Schumacherovo ferrari ožilo. Michael jazdil asi 2-3 sekundy rýchlejšie, ako všetci ostatní a zasa to začínalo byť zaujímavé. Alonso mal vpredu veľký náskok a rozhodol sa, že prezuje na istotu. Lenže zle mu dotiahli zadné koleso a v druhej zákrute odstúpil z prvého miesta! Na čele sa nečakane ocitol Jenson Button (honda) a Schumacher bol druhý. Sebavedomý Nemec sa rozhodol, že už prezúvať nebude a na trati, kde sa vlastne nedá predbiehať ubráni body za druhé miesto. OMYL! Na suchej trati sa mokre gumy rýchlo opotrebovali a Nemec došiel na deviatom mieste. Svoje prvé víťazstvo si zapísal Jenson Button!

lk2006-10.jpg

V paddocku a ani v tlačovom stredisku nebolo nikoho, kto by to sympatickému Angličanovi neželal. Jenson čakal 117 GP na svoje prvé víťazstvo! Radosť bola veľmi intenzívna a okolo motorhomu Hondy tiekli emócie prúdom. Zažil som veľa víťazstiev a emócií, no toto boli azda najkrajšie počas všetkých mojich F1 zážitkov. Najviac sa pochopiteľne radoval otec John Button a takto som zažil ich stretnutie po návrate Jensona z pódia a tlačovej besedy. Bolo to krásne vidieť šťastného otca a syna. Sorry, moje fotky síce nie sú kvalitné (nie som fotograf a ani moja technika nie je profesionálna), ale na zachytenie emócií to isto stačí.

lk2006-03.jpg

lk2006-05.jpg

lk2006-06.jpg

lk2006-04.jpg

lk2006-11.jpg

BTW:
- Inak, bola to jubilejná 20 GP Maďarska a v motorhome RedBullu som vtedy prvýkrát stretol Dušana Koblíška, ktorý mi porozprával, ako sa pri premiérovej GP v roku 1986 ponáhľali domov, aby urobili do rozhlasovej Zákruty na pondelok reportáž.

lk2006-13.jpg
Premiéru mal Poliak Róbert Kubica, ktorý v tíme BMW nahradil Jacquesa Villeneuva. Poliak došiel siedmy, ale bol diskvalifikovaný, pretože jeho auto bolo o dve kilá pod limitom a vďaka tomu sa aspoň na ôsme miesto a jeden majstrovský bod dostal MiSchumacher. Keby bol Schumák prezul a došiel na druhom mieste, tak sa mohol radovať z ôsmeho majstrovského titulu. Práve tieto body mu v záverečnom bilancovaní chýbali. Schumacher ani na tlačovku s nami neprišiel a vysvetľovala iba jeho vtedajšia tlačová tajomníčka Sabine Kehmová.

lk2006-08.jpg

lk2006-02.jpg

Poznámka: Prosím, ospravedlnite kvalitu môjho foto záznamu. Nie som fotograf a ani nemám ambíciu ním byť. Pre mňa je dôležitý zachytený okamih, ktorý ilustruje dobu a okolnosť. Ďakujem za pochopenie. :)

 



Diskusia k článku