Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Z Leona sa stáva príťažlivý tínedžer

Monday, 18. 02. 2013 - 22:49, Ivan Václavík   

 Z Leona sa stáva príťažlivý tínedžer

Dnes predstavili slovenským motoristickým novinárom pozoruhodný SEAT Leon tretej generácie, ktorý sa tým dostáva aj do predaja u jednotlivých dílerov po celom Slovensku. Ešte tento týždeň prinesieme autentické skúsenosti z testovania verzie s dieselovým motorom 1,6 TDI. Ako predjedlo ponúkame prvé poznatky, ktoré sme získali na prezentácii v Bratislave.

seat-leon-9509g.jpg

Tretia generácia z rodu Leon nadväzuje na svojho predchodcu, ktorý bol synonymom pôžitku z jazdy a vysokej funkčnosti. Vyrábajú ho rovnako ako druhú generáciu v španielskom závode v Martorelli neďaleko Barcelony. Pripomeňme, že prvá generácia nastúpila na trh v roku 1999 a odvtedy predal SEAT z tohto modelu 1,2 milióna kusov.

seat-leon-7597g.jpg

No venujme sa nováčikovi, ktorý chce výrazne zvýšiť svoj predaj; vlani zaregistrovali na polícii SR 371 Leonov. Jeho predné reflektory sú teraz kompletne vytvorené zo svietiacich diód LED, čo možno považovať za priekopnícky čin. Majú efektný dizajn a vysoký svetelný výkon. Diódy spotrebujú len minimum energie, no na druhej strane majú extrémne dlhú životnosť.

seat-leon-9514g.jpg

K veľkým prednostiam Seatu Leon patrí nízka pohotovostná hmotnosť 1 113 kg. Tento Leon je prvým modelom, ktorý nesie nové logo značky. Vizuálne je kabna mierne posunutá nad zadné kolesá, línia z predného blatníka jemne prechádza smerom dozadu. Povrch karosérie má výrazné predely svetla a tieňa, čo jej dodáva trojrozmerný efekt. Veľké logo na zadnej časti slúži na otváranie dverí batožinového priestoru.

seat-leon-7600g.jpg

Zadné skupinové svetlá zvýrazňujú šírku auta, pričom na želanie môžu byť vytvorené zo svietiacich diód (verzia FR ich má štandardne). Leon FR zvýrazňuje svoj športový charakter difúzorom v nárazníku a dvoma chrómovanými koncovkami výfuku. Náladové osvetlenie v kabíne prispieva k príjemnému prostrediu vo vozidle. Stredová konzola je natočená smerom k šoférovi, ovládače sú ľahko identifikovateľné. V novom Leone je prehľadný dotykový monitor (14,7 cm) so senzorom priblíženia. Predné sedadlá sa dajú znížiť a sú športovo tvarované; šofér každej postavy si ich môže nastaviť podľa vlastnej potreby. Operadlá zadnej lavice sú delené v pomere 60:40. Batožinový priestor má základný objem 380 litrov.

seat-leon-7602g.jpg

Po prvý raz sú všetky motory hneď od počiatku predaja vybavené systémom Stop&start. V ponuke sú dieselové agregáty 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a 2,0 TDI so 110 kW (150 k), ako aj benzínové 1,4 TSI v dvoch výkonových modifikáciách s 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k). Pre nový Leon je na výber niekoľko prevodoviek, ktoré sú optimalizované pre príslušné motory. Ponuka obsahuje 5°a 6°manuálnu prevodovku, ako aj ľahkú prevodovku DSG s dvoma spojkami, ktorá má 6 alebo 7 prevodových stupňov (podľa použitého motora).

seat-leon-7607g.jpg

Menší dieselový motor dosahuje podľa výrobcu spotrebu len 3,8 litra, dvojliter si vypýta okolo štyroch litrov, pričom jeho maximálny krútiaci moment dosahuje 320 Nm. Ešte v tomto roku má pribudnúť štvorvalec 1,6 TDI s menším výkonom 66 kW (90 k) bez systému Stop&start, ktorého spotreba by teda mala byť nad 4 litre paliva. Postupne bude v ponuke aj malý motor 1,2 TSI s výkonmi 63 kW (86 k) alebo 77 kW (105 k) a špičkovou verziou bude Leon FR s motorom 1,8 TSI, ktorý poskytne výkon 132 kW (180 k). Aj táto verzia sa dostane na trh ešte v roku 2013.

seat-leon-7608g.jpg

Podvozok nového Leona má podľa očakávania športový charakter, pričom priemer otáčania je iba 10,2 metra.
Zaujímavosťou (iba v najvýkonnejšej verzii FR - 1,8 TSI 180 k a 2,0 TDI 184 k) bude systém Drive Profile, ktorý ovplyvní zvuk motora, ako aj náladové osvetlenie interiéru. Podľa nastaveného režimu jazdy sa farba prepne medzi bielou a červenou.

seat-leon-9499g.jpg

Z revolučných asistenčných systémov podčiarknime indikovanie únavy vodiča, asistenčný systém diaľkových svetiel (od rýchlosti 60 km/h), automatické korektúry smeru jazdy (zabráni vybočeniu auta z pruhu).
Cenový vejár je veľmi široký - od 11 990 € až po 22 990 € za verziu FR.

seat-leon-7609g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
Homola Motorsportwww.dovrchu.czRichard GondaDuEnSlovakiaringTwitter autosportfotoYouTube autosportfotoFacebook autosportfoto