Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Vyrovnaný súboj o titul pokračuje

Saturday, 16. 06. 2018 - 17:48, Ľuboš Kašický   

Vyrovnaný súboj o titul pokračuje

V Hustopečiach sa rozdeľovali dvojité body do Majstrovstiev Slovenska v rely a Koči s Grzybom sú na tom zasa rovnako. Grzyb vyhral v piatok a Koči v sobotu.


Niet lepšej príležitosti na konfrontáciu síl a naučenie sa niečoho nového, ako je spojenie slovenského aj českého národného šampionátu do jednej súťaže. Je síce pravdou, že tento ročník sa priateľom z Moravy nevydaril najideálnejšie, no aj tak by sme ho mohli hodnotiť ako pozitívum a dúfajme, že tradícia bude pokračovať.

Team;dsc-1935.jpg

Slovenský rely „majstrák" využil dvojetapovú českú súťaž na dva samostatne bodované dni. Po Prešove a Poprade boli na čele Martin Koči (Škoda Slovakia Motorsport) a Grzegorz Grzyb (Rufa Sport), ktorí mali zhodný počet víťazstiev aj bodov. Logicky sme teda očakávali pokračovanie tohto napínavého duelu. Je mimoriadne zaujímavé sledovať dva odlišné prístupy k súboju od dvoch povahovo odlišných pretekárov jazdiacich na rovnakej značke (Škoda Fabia R5). Martin je mladá puška odhodlaná v tesných súbojoch o desatiny sekúnd ísť na doraz a viac zariskovať. Čo je sympatické a divácky ocenené. Naopak Grzegorz je zrelý a skúsený viacnásobný šampión využívajúci zasa svoje prednosti. A rely v Hustopečiach bola toho nádherným príkladom.

Team;rh201844072.jpg

V piatok Košičan vyhral prakticky (okrem poslednej) všetky merané úseky a bol by býval zvíťazil, keby na RS2 nezariskoval viac a nepoškodil auto o retardér. Komisári ho za to odmenili dvadsaťsekundovou penalizáciou a Poliak mohol už pokojne kontrolovať svoje vedenie. Martin išiel bravúrne a pred poslednou ereskou strácal už iba asi dve sekundy. Skúsený a vyrovnaný Grzegorz však vedel, že to musí podržať a v rozhodujúcom piatkovom momente zajazdil jediný raz lepší čas, ako Koči. Víťazstvo a plný počet bodov za piatok boli jeho.

Tibor Szabosi;c30i3730-10.jpg

Sobota bola potom o niečom inom. Martin Koči si dával väčší pozor, no nestratil svoju rýchlosť a vďaka najrýchlejším časom vo všetkých sobotňajších ereskách zaslúžene bral najviac bodov. „Po včerajšom sklamaní sme si dnes urobili chuť. Dnes sme si dávali väčší pozor. Výsledkom je druhé miesto v absolútnom poradí, čo nás veľmi potešilo," povedal Martin Koči.

Tu treba dopovedať, že Martin išiel v sobotu porovnateľne s Honzom Kopeckým, ktorý je na továrenskej Škoda Fabii R5 triedou sám o sebe. „Našim najväčším súperom je síce Vašek Pech, no po jeho odstúpení ho výborne nahradil Martin Koči," priznal aj samotný „český kráľ", ktorý v tomto ročníku zaknihoval už siedme víťazstvo (zo štrnástich ročníkov) na Rally Hustopeče a zároveň natiahol šnúru neporaziteľnosti Škody Fabie R5 na rovných dvadsať domácich (českých) súťaží! Áno, môžeme povedať, že má mimoriadne zdroje vďaka továrenskej podpore, no tiež má obrovský talent a história sa na nič z toho pýtať nebude.

d203.jpg

Vráťme sa však na slovenský majstrák. V sobotu sa Grzyb asi zmieril s druhým miestom, ktoré znova dostalo oboch rivalov do rovnakej bodovej pozícii aj po štyroch bodových zápisoch. „Snažili sme sa udržať si rýchlosť, no nechceli sme zasa príliš riskovať stratu bodov hlúpou haváriou. Dnes to však na víťazstvo nestačilo. Sme v polovici sezóny a asi budeme musieť v tomto tesnom súboji viacej zariskovať," priznáva pilot tímu Rufa Sport, ktorý po sobote stratil šancu na pódiové umiestnenie v absolútnom poradí a skončil až piaty za Kopeckým, Kočim, Černým a Marešom.

d211.jpg

Prekvapením sa skončil súboj o tretie miesto v slovenskom šampionáte. To sa očakávalo od skúseného Jara Melichárka (Zaneti Motorsport), ktorý žiaľ v piatok už na druhom úseku nabehol na balvan a zlomil záves pravého predného kolesa a musel odstúpiť. „Tieto body nám budú chýbať a to ma mrzí," smútil Jaro. Do soboty mechanici auto opravili, no vymenené tlmiče zmenili správanie auta. Aj napriek tomu Melichárkovci celý deň držali tretiu pozíciu a stratili ju až na poslednom úseku. „V jednom odbočení nás otočilo. Urobili sme hodiny a museli sme cúvať. K tomu som nemohol zaradiť spiatočku a stratili sme dôležitý čas," vysvetľoval stratu bronzovej pozície Jaroslav Melichárek.

Po včerajšom treťom mieste sa teda znova tešil bodom za bronz Peter Gavlák, ktorý jazdil len tretiu súťaž s moderným vozidlom Škoda Fabia R5. „Mne takéto rýchlostne skúšku skúšky, aké sme mali tu, vyhovujú viacej, ako tie „letiskové" pod Tatrami. Do poslednej eresky sme nastupovali s tým, že ak máme prehrať, tak dôstojne. Išli sme rýchlo, ale neprekročili sme hranu," tešil sa v cieli pilot IMAXX-ADV Rally tímu, ktorý sa po moravskej bodovej žatve ocitol priebežne na treťom mieste o drobné dva body pred Melichárkom. Nuž a tak sa nám aj tu, do druhej polovice sezóny, črtá ďalší krásny duel o medailu.

Team;hustopece-rally-2018-135.jpg

V súťaži už v sobotu nepokračoval Igor Drotár (Drotár Autosport), ktorého zradila prevodovka a pre podobný problém nepokračoval ani Vlasto Majerčák (L Racing). Naopak do súťaže sa vedľa Melichárka vrátil Tomáš Kukučka (KL Racing). Ten v sobotu bral zaslúžené body z piate miesto. Ani on to však nemal ľahké. „Znova sa vrátil včerajší problém. V závere nám stále „vypadávali kvalty" a robili sme čo sadalo, aby sme dokončili súťaž. Štrajkuje aj štartér a do poslednej „rýchlostky" nás museli roztláčať," vraví stále vysmiaty Tomáš Kukučka.

Tibor Szabosi;c30i5308-9.jpg

Pozrime sa však na ďalšie triedy. V triede 3 krásne jazdil Ďodi Béreš (SK DER Rally Team), ktorý vyhral triedu v piatok a najrýchlejší bol aj v sobotu. Ani jemu sa však problémy nevyhli a pri ich odstraňovaní stratil čas a zmeškal príchod do časovej kontroly. „Prémia" tridsať sekundovej penalizácie ho preto pripravila o víťazstvo v triede. To potešilo Lukáša Matěnu (KIT Racing), ktorý v sobotu bral v triede najviac bodov a na Béreša ostalo iba druhé miesto. Tretí po obidva dni skončil stále sa zlepšujúci Prešovčan Tomáš Konečný (Rally System Slovakia). Doterajší lídri priebežného poradia, Lukáš a Julo Lapdavskí, mali technické problémy s výkonom motora a zostala pre nich iba „zemiaková" priečka.

V triede 5 po obidva dni vyhral Egon Smékal (Citroen DS3). V triede 6 v piatok vyhral Martin Koiš (Ford Team RS Slovakia) potom, čo lídrovi Martinovi Kysuckému (MR Auosport) padol na poslednej rýchlostke klínový remeň a odstúpil. V sobotu si to Kysucký vynahradil a zapísal plný bodový zisk.

Team;rh201844474.jpg

Posádky s vyššími štartovými číslami v piatok vlastne zo šiestich meraných úsekov odjazdili iba prvý a šiesty. Ostatné boli zrušené a prideľovali sa náhradné časy. Aj to bol dôvod, že Igor Plichta (Rally System Slovakia) svoje Saxo nedokázal pretlačiť na prvé miesto a skončil druhý. V sobotu už však súperom nedal šancu a bezpečne zvíťazil pred piatkovým víťazom, Gabrielom Tamášom (GT enginies). V triede osem po obidva dni vyhrala česká posádka Petr Krajča a Jan Houšť (Rally klub Paseky).

Po dvojkole v Hustopečiach máme teraz v slovenskom MSR pauzu až do polovice júla, kedy by mala byť súťaž v Lubeníku.

standings-lk16jun18.jpg

Neoficiálne výsledky prvého súťažného dňa MSR     Neoficiálne výsledky druhého súťažného dňa MSR



Diskusia k článku