Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Všetky nádeje sa vypálili cez piest!

Sunday, 18. 09. 2016 - 20:07, Public relations   

Všetky nádeje sa vypálili cez piest!

IMAXX-ADV RACING TEAM zažíval v Košiciach krušné chvíle už od prvej rýchlostnej skúšky. Náročná trať bola vyskladaná z viacerých nových rýchlostných skúšok, ktorých náročnosť spoznala naša posádka už pri obhliadke. Hneď prvá s názvom Štós bola dosť rýchla, takže nebol priestor na zaváhanie. Následná RS „Uhorná" prekvapila v zjazde nekvalitným asfaltom a šotolinovými nástrahami v tých najostrejších zákrutách.

Tibor Szabosi;c30i4197-1.jpg

Naša posádka v zložení Peter Gavlák - Emil Horniaček odštartovala s predsavzatím naplno bojovať o možný titul v triede 3. Všetko však začalo inak ako si celý tím predstavoval. Už na prvej RS vynechávala elektronika auta vo vyšších otáčkach, čo malo za následok, že tlak v turbe naraz klesol a vozidlo tak strácalo podstatnú časť výkonu. Tento problém našich trápil celý deň. Síce sme si zapísali body za druhé miesto, ale nervozita z výkonu vozidla sa dala krájať. Po príchode do večerného servisu spravili mechanici z tímu HIGH TEC maximum, aby technický problém odstránili.

Tibor Szabosi;gh7p8834-3.jpg

V nedeľu ráno ešte stále existovala malá nádej na zisk titulu, pretože súperi pozbierali málo bodov a tiež sa im nevyhli technické problémy. Počas prvej rannej RS si ešte naša posádka opatrnejším začiatkom „oťukala" vozidlo. Problém z predošlého dňa sa neukazoval, čo bola potešujúca informácia do nastávajúcich bojov plných ťažkých a technických RS. Na nasledujúcej rýchlostnej skúške však prišla tvrdá rana pre celý náš tím. Po štarte, hneď za výjazdom na rovinku, kde čakal posádky prvý retardér, motor vypovedal službu. Prepálený piest ukončil naše účinkovanie na tejto súťaži a taktiež v tomto ročníku M-SR v rally.

Martin Paľov;ik8a7206-1.jpg

Peter Gavlák: „Vždy sa snažíme bojovať do posledného metra a súťaže pre nás končia až na cieľovej rampe. Pokiaľ existovala šanca získať titul, tak sme sa jej držali a robili pre to maximum. Žiaľ, technika nás v našom snažení tento krát nepodržala. Aj o nej je však tento šport! Nie vždy všetko pripravené na sto percent aj vydrží stopercentné nasadenie. Už prvý deň nebol podľa mojich predstáv. Drahocenné sekundy sme strácali všade. Deprimovalo ma však to, že sme s tým nevedeli nič urobiť. Druhé miesto bolo slabou náplasťou, ale napriek tomu naša šanca ešte žila. Druhý deň sme si povedali, že ideme opäť do boja ako vždy. Ťažkú rýchlostnú skúšku „Skároš" sme zbytočne neriskovali a skúšali sme, či nás technický problém nebude trápiť aj počas nedeľného dňa. Pozitívne naladení sme odštartovali do boja o čo najväčšiu porciu bodov v nasledujúcich „Herľanoch", no krátko po štarte došlo opäť k výpadku elektroniky. Tentokrát však už s následnou deštrukciou piestu a bolo dobojované!".

Tibor Szabosi;c30i2798-1.jpg

Emil Horniaček: „Pre výsledok sme urobili maximum. Žiaľ, technika si povedala svoje a ja som mal „Déjà vu" z roku 2014. S Petrom sme zostali stáť asi iba 100 metrov od miesta, kde som takisto pre technický problém ostal stáť s Vlastom Majerčákom. Nič sa nedá robiť, šport je aj takýto. Niekedy má veľmi trpkú príchuť".

Náš tím teda v druhom dni nebodoval, čo nám v súčte bodov za celý rok bude stačiť maximálne na umiestnenie pod prvou trojkou. Túto sezónu si teraz musíme poriadne zanalyzovať. Určite bola jedna z najhorších, čo sa týka techniky. Ďalšiu vec, ktorú cítime je, že v triede 3, aj keď sa o tom len „šušká", sa dejú s vozidlami niektorých posádok „zvláštne výkonové odskoky" od ostatných. Samozrejme, že sa nechceme dotknúť umenia jazdcov či celej posádky. Určite je to však téma do pléna technických komisárov SAMŠ-u na dlhé zimné večery a nevypísať triedu N-OPEN, obdobne ako majú susedia v Poľsku.

Martin Paľov;ik8a5108.jpg

Náš tím sa ešte určite predstaví na dvoch exhibičných podujatiach - na ukončení sezóny na Slovakiaringu a taktiež v Prahe. Tešíme sa na našich fanúšikov, ktorí sa s nami prídu rozlúčiť na uvedené podujatia.

MAXX-ADV RALLY TEAM 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri