Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Valoušek znova porazil Kočiho

Sunday, 16. 07. 2017 - 04:04, Ľuboš Kašický   

Valoušek znova porazil Kočiho

Piatym podnikom slovenského rely šampionátu bola jednoetapová Rally Lubeník v ktorej hlavnú úlohu hralo rozmarné počasie a lotéria pri voľbe pneumatík.


Nadšenie organizátorov a vyzývavo krásne rýchlostné skúšky majú zásluhu na tom, že do obce neďaleko Revúcej sa rely vrátila už po deviaty raz. Tento rok je navyše slovenský šampionát mimoriadne vyrovnaný a bojuje sa o každú sekundu. A súboj medzi Kočim a Valouškom nesklamal ani v Lubeníku.

Na posádky čakali tri rýchlostné skúšky, ktoré sa jazdili po trikrát v troch sekciach. Zvláštnu pozornosť si rozhodne vyslúžila pravá „orechová klasika" na Chvalovej, kde sa lámal chlieb. „Mám pred ňou obrovský rešpekt, ale takto má vyzerať pravá „rýchlostka"," jasne pomenoval veci Tomáš Kukučka (KL Racing).

Martin Paľov;ik8a0032-1.jpg

Ráno bolo ešte sucho a v ideálnych podmienkach sa do súťaže najlepšie rozbehli ex-šampióni z roku 2015, Jaro a Eric Melichárkovci (Melico Racing). Chlapci z Topoľčian sa chopili vedenia a udržali si ho aj po druhej ereske na Rákoši. „Sucho nám sedí a tak sa nám úvod vydaril," približuje Jaro. „Potom však začalo pršať. Zle sme obuli, lebo sme nepočítali s lejakom. Na štvorke sme vytočili hodiny. Cúvali sme a trápenie pokračovalo aj na päťke." Melichárkovci nemali šťastie ani na Chvalovej, kde im zapršalo tiež a zvyšok radšej neriskovali. Napriek tomu obsadili so svojou Fiestou WRC výborné tretie miesto v absolútnom poradí, no z Lubeníka odchádzajú bez bodov do MSR, pretože ich auto štartovalo v triede NG2 a mimo majstrák.

Ašpirantom na pódiové umiestnenie bol aj ďalší ex-šampión Grzegorz Gryb z tímu Rufa Sport, ktorý figuroval po RS2 tesne za vedúcou dvojicou Koči, Valošek. „Na konci druhej rýchlostnej skúšky nám odišiel diferenciál. Tým pádom sme odovzdali výkazovú kartu a odstúpili sme z rely Lubeník. Auto bolo po repase. Musíme teda zanalyzovať čo sa vlastne stalo. Každopádne do novej súťaže vymeníme nový diferenciál," smutne skonštatoval šéf tímu, Ľubo Kleman.

Martin Paľov;img-9870-13.jpg

O prvé miesto za rozpútal nádherný nekompromisný boj medzi dvojicou dnes najlepších pilotov v slovenskom rely šampionáte. Úradujúcim šampiónom Pavlom Valouškom a úradujúcim vicemajstrom sveta v juniorskej rely (JWRC) Martinom Kočim.

Lepšie postavenie v úvode súťaže si vyjazdila posádka košického Styllexu, Martin Koči a Filip Schovánek, ktorí už na trojke prevzali vedenie a trojicou najrýchlejších časov na RS2, 3 a 4 si ho udržali až do záveru druhej sekcie. Potom však, ako lubenícke tornádo, nastúpili Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou (Icari Rally Team), vyhrali všetky zvyšné merané úseky a už štvrtýkrát v sezóne sa radovali z plného bodového zápisu.

Martin Paľov;ik8a9675.jpg

„Vývoj závisel na počasí a na skutočnosti, že som naposledy sedel v aute pred mesiacom v Hustopečiach," hodnotil Valdo. „Dostali sme nový motor na ktorom sme nemali odjazdený ani kilometer a prvá sekcia bola pre nás vlastne tak trochu testovacia. Potom zohralo úlohu počasie. Myslím, že sme zvolili pneumatiky správne a na trati sme sa snažili neurobiť žiadnu zbytočnú chybu." To sa sympatickej dvojici aj podarilo a v premenlivých podmienkach nakoniec dokázali udržať Martina s Filipom za sebou o necelých päť sekúnd.

Priebeh však nebol taký jednoduchý, ako by sa mohlo zdať. Už pred začiatkom druhej sekcie prišiel dážď, ktorý zlial štvorku a päťku. Na šestke (Chvalovej) to bolo premenlivé a keď sa zdalo, že už by sa mohlo počasie umúdriť, tak v polovici poslednej sekcie udrela preháňka znova. „Bolo to veľmi zvláštne," opisoval Filip Schovánek. "Chvíľu poriadne lialo a za ďalšou zákrutou zasa len trochu popršalo. Išlo o to trafiť správnu kombináciu pneumatík."

Martin Paľov;ik8a9873-1.jpg

Valoušek s Kočim sa naháňali o desatiny sekúnd a až do poslednej eresky nebolo nič jasné. „Rozhodla asi šiesta ereska, kde sme stratili trochu viac," nebolo do reči Kočimu, ktorý znova skončil tesne za Valouškom a jeho strata sa zväčšila o päť bodov. „Súboj však pokračuje. V hre je ešte veľa bodov a my sa budeme snažiť preklopiť to na svoju stranu," pokračuje optimisticky Martin Koči.

Potom, ako Melichárek neberie body do majstráku sa na pódiové body posunuli Vlasto Majerčak s Miškou Vejačkovou (L Racing). „Ráno sme mali pekné tempo a trafili sme sa aj do pneumatík. V závere nám znova zapršalo, ale išlo sa nám dobre. Jazdili sme vlastne tesne s Melichárkom, ktorý ide na WRC, ktoré je predsalen silnejšie," hodnotil spokojný Majerčák.

Martin Paľov;ik8a9467-1.jpg

Body za štvrté miesto si odváža Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom (KL Racing). „Súťaž v Lubeníku mám veľmi rád. Páčia sa mi tunajšie „rýchlostky". V druhej sekcií nás chytil poriadny dážď a v tej poslednej sekcii to bolo ani tak, ani tak. Preto to bolo náročné na voľbu pneumatík, čo sa mi nepodarilo úplne ideálne. Niekde som teda trafil, niekde nie, no beriem body za štvrté miesto, čo ma naozaj teší," zakončil večný optimista z pod Tatier.

Spokojný bol tentoraz aj Prešovčan Igor Drotár, ktorý s Tomášom Plachým (Drotár Autošport) vyjazdili pekné piate miesto. „Myslím, že môžem povedať, že tieto preteky sú pre mňa také zlomové. Hlavne po nevydarených Hustopečiach, ktoré som niesol naozaj ťažko. Splnili sme všetko, čo sme mali v pláne. Počítali sme so siedmym, ôsmym miestom, no nakoniec sme skončili piaty a tak som maximálne rád. Pred nami sú len sami majstri," pochvaľoval si legendárny Prešovčan, ktorý si s novou Fabiou R5 aj s novým spolujazdcom rozumejú každým pretekom lepšie a lepšie.

Martin Paľov;ik8a9644-edit.jpg

Nabitú triedu 3 vyhral na prvý pohľad suverénne Peter Gavlák s Emilom Horniačekom (IMAXX-ADV Rally Team). Po odstúpení hlavného rivala, ktorým je Lukáš Matěna, sa však nevyhli chyby ani Gavlákovi. „Na trojke sme vyleteli do priekopy. Šmýkalo sa trochu viac, než som čakal," hovorí Peter, ktorého na prvom mieste na chvíľu po RS4 preskočil Richard Pravda. „Na štvorke sme dostali hodiny a museli sme cúvať." V konečnom bilancovaní sa však Gavlák rýchlo vrátil pred Pravdu a svoju triedu bezpečne vyhral.

Zaujímavé to bolo aj v triede 6, kde tento rok kraľuje Martin Kysucký s Paľom Kušnierom (MR Autosport). „Lubeník sa nám išiel veľmi dobre. Najme Chvalová, ktorú sme si poriadne užili. Bola divoká, rýchla a to sa mi veľmi páčilo," vytešoval sa spokojný Kysucký. Druhý skončil Martin Koiš s Andrejom Siskom (Ford Team RS Slovakia), ktorý sa zasa potešil tomu, že rozdiel medzi ním a Kysuckým bol tentoraz menší, než v iných súťažiach. „Naša Fiesta je trochu neštandarná v triede 6. Trojvalcový jednoliter má oproti 1,6-kám výkonový hendikep. No užili sme si to dnes," vraví Koiš.

Martin Paľov;ik8a9862-1.jpg

Dopovedzme, že v triede 5 vyhrala posádka Peter Šablatúra a Lukáš Antalík (LARS Team). V triede 7 sa radovali zasa Martin Stoklas s Mirkou Krišákovou rovnako z LARS Teamu.

poradie-msr.jpg

Najbližšie podujatie MSR sa jazdí až na prelome augusta a septembra v Trebišove. No ak sa podarí, tak niektoré posádky by sme mohli vidieť azda aj na blížiacej sa Barum Rally v Zlíne, ktorá sa ide krátko pred Trebišovom.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
SlovakiaringRichard GondaTwitter autosportfotoFacebook autosportfotowww.dovrchu.cz