Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Tri súťaže – traja víťazi. Pozrite si tabuľku priebežného poradia

Sunday, 28. 05. 2017 - 11:12, Ľuboš Kašický   

Tri súťaže – traja víťazi. Pozrite si tabuľku priebežného poradia

Po úvodných dvoch súťažiach v Rožňave a Prešove to začínalo vyzerať na duel medzi Kočim a Valouškom. V Poprade sa však vracia do hry Grzyb. Pozrite si report a tabuľky.


Na Slovensku máme tento rok nádherne vyrovnaný šampionát, keď sa o víťazstvo pasujú hneď tri silné posádky a rozhoduje sa v desatinách sekúnd! Čo viac si môže želať fanúšik a čo môže byť lepšie pre tento šport? Martin Koči (L Racing - Styllex) vyhral v Rožňave, Pavel Valoušek (Icari Rally Team) v Prešove a teraz sa pridáva aj Grzegorz Grzyb (Rufa Sport). Mimochodom v Rožňave bol rozdiel medzi prvým a druhým sedem sekúnd, v Prešove šesť sekúnd a v Poprade teraz dokonca len sedem desatín sekundy!

ik8a4524.jpg

Ak si uvedomíme, že na približne stokilometrovom meranom úseku sa posádky pasujú o desatinky sekúnd pri priemernej rýchlosti okolo 120 km/h, tak nám dôjde, aký vážny boj sa odohráva na trati. A trate 44.ročníka uznávanej Rallye Tatry boli naozaj rýchle. Deväť meraných úsekov rozložili organizátori do dvoch súťažných dní. Začínalo najdlhšou a najťažšou ereskou z Novoveskej Huty do Mlynkov. Úsek, ktorý sa naposledy išiel na tejto súťaži v roku 2008 mohol hneď v úvode lámať chlieb. A aj lámal.

Prvú jazdu dokázali Koči s Grzybom prejsť v rýchlostnom priemere 123 km/h v navlas identickom čase 9:34,9s a spoločne sa tlačili na prvom mieste! „Vedeli sme, že veľmi dôležitý bude druhý prejazd Huty a dali sme to na 110%," netajil neskôr Grzegorz Grzyb, ktorý si práve tu vyrobil na RS2 malý, ale veľmi dôležitý náskok na Martina Kočiho. Valouškovi sa vrátili prešovské problémy s brzdami a stratil nielen kontakt s lídrami, ale aj istotu v auto. Zle na Hutu obul aj Ondrej a aj on šiel spať so stratou, ktorú už na rýchlej súťaži počas druhého dňa zmazať nedokázal.

ik8a2681.jpg

Po večernej diváckej parádičke sa začínalo znova naplno v sobotu ráno. Dva prejazdy trojice rýchlych úsekov pri vyrovnanosti na špičke nedávali veľké nádeje na zásadné zmeny. „Vedeli sme, že musíme udržať tempo a neurobiť žiadne veľké chyby," plnil svoju taktiku presne Grzyb. „Boli eresky, ktoré Grzybovi zjavne sedeli. My sme sa snažili ísť svoje tempo a nestratiť rýchlosť," vysvetľoval Martin Koči, ktorý dokázal spolu s Poliakom vygradovať súťaž do nádherného finále, kde rozhodovali desatiny sekundy. „Sedem desatín na víťazstvo nás samozrejme trochu mrzí," priznáva Košičan, no vníma veci pozitívne. „Body za druhé miesto sú super a posúvajú nás do čela priebežného poradia. Bol to veľmi pekný súboj a užili sme si ho."

ik8a2960.jpg

Valouškovi síce večer odstránili konečne správne identifikovanú poruchu bŕzd, no v sobotu v ňom ešte hlodala neistota z brzdového pedála a rozumnejšie preto bolo rýchle preteky dôjsť na slušných bodoch. Šampionát sa predsa nevyhráva v jednej súťaž. Tretí skončil čierny koník sezóny (či srnka?), Tomáš Ondrej. „Evidentne sme si to prehrali počas prvého dňa kvôli pneumatikám. Myslím, že by sme mali na víťazstvo, ale dohnať takúto stratu v takomto tempe, v akom sa išlo dnes, bolo nereálne," rýchlo pochopil vlaňajší víťaz, ktorý stále čaká na doriešenie jeho protestu z Rožňavy.

ik8a4194.jpg

Pekný súboj sa však odohrávala aj tesne za nimi, kde sa o piate miesto pasovali na desatinky Vlasto Majerčák a Švéd Mattias Adielsson. „Myslím, že som si preteky prehral na Hnilci. V tom stúpaní z Hnilca na vrch Sulovej sú samé vracačky a ja som šmýkaním prehrial pneumatiky. V oboch prejazdoch som urobil rovnakú chybu a tým som si prehral súboj s Adielssonom," priznal Dobšinčan, ktorý okrem Hnilca vždy Švéda dokázal prevalcovať. Hnilec však rozhodol.

img-7709.jpg

Igor Drotár došiel na siedmom mieste. „Auto bolo fantastické. Keby som ja tak fungoval, ako auto, tak by som vyhral," nestrácal dobrá náladu Prešovčan aj napriek drobnej strate rytmu so spolujazdcom s ktorým si na seba stále zvykajú. „Som však spokojný, lebo v tak silnej konkurencii a v takom tempe, v akom sa jazdilo je siedme miesto naozaj pekné," dodáva Igor.

Určite na lepšie miesto, ako ôsme mal aj naturalizovaný Tatrančan Tomáš Kukučka, nebyť problémom s brzdami. „Hneď pri prvom prejazde na Hute som stúpil na brzdy a skoro mi oči vypadli. Pedál prázdny!," opisuje „príjemnú" situáciu Kukučka, ktorý musel s takýmito brzdami absolvovať obidve eresky na Hute a do Popradu si doviezol poriadnu nakladačku stratených sekúnd. Statočne sa však udržal na pozícii pred najlepším v triede 3, ktorým bol tentoraz Peter Gavlák.

ik8a3902.jpg

„Začali sme hneď zostra, lebo sme tušili, že Lukáš Matěna nám nenechá nič zadarmo. Huta nám sadla. Výborne sme si zajazdili. Mali sme to výborne napísané. Od prvého kilometra sme išli naplno a vybudovali sme si náskok, ktorý sme už počas druhého dňa len kontrolovali," Peter Gavlák si vezie okrem víťazstva v triede aj pekne body do absolútneho poradia za deviate miesto. Druhý za Gavlákom skončil Lukáš Matěna a tretí v najobsadenejšej triede došiel Richard Pravda.

V triede 5 vyhral Poliak Radoslaw Pogan (Renault Clio). Triedu 6 znova obsadili Martin Kysucký s Paľom Kušnierom (Peugeot 208) a v triede 7 mal najlepšiu výdrž Čech Martin Minařík (Honda Civic).

vysledky-neoficialne-tatry2017.jpg

V historikoch sa Bérešovcom postavil Štefan Vancík (Fiat 127), no na ostrieľanú Ďodiho Ladu a debutujúcu Ford Sierru v rukách otca Béreša šancu nemal.

Rallye Tatry sa jazdili zároveň, ako súťaž o Valašsko-tatranský pohár a pretože v oboch súťažiach sa najlepšie umiestnil Lukáš Matěna s Lukášom Hlaváčom z tímu KIT Racing, tak práve on si domov odnáša túto trofej. Druhá skončila posádka Richard Pravda a Ondřej Krajča.

standings-priebezne-po-tatry.jpg

V polovici júna slovenský rely majstrák pokračuje „hosťovačkou" v moravských Hustopečiach a autosportfoto.sk bude aj tentoraz pritom, aby sme vám doniesli čo najlepšie informácie a fotky.

 



Diskusia k článku