Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

The Khazar Steppe: Ako sa jazdí v Rusku

Thursday, 06. 05. 2010 - 19:55, Michal Kostka   

The Khazar Steppe: Ako sa jazdí v Rusku

Po dvoch mesiacoch sa do víru súťaží pustili aj účastníci ruského šampionátu. V Astrachánskej oblasti sa od 23. do 25. apríla konala súťaž, ktorá si do názvu požičala charakteristický prvok tohto regiónu - Kazarskije stepi (Kozácke stepi). Po oba víkendové dni čakalo na tridsať dva posádok po 205 meraných kilometrov a ešte predtým v piatok krátky prológ.

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Boris Gadašin - G-Force Proto

Z minuloročnej prvej päťky chýbala hneď štvorica jazdcov, po repete si prišiel len Ukrajinec Bogdan Novickij. Mitsubishi Pajero vymenil za špeciál G-Force Proto z dielní tímu Borisa Gadašina a spolu s tímovým kolegom a šéfom v jednej osobe patrili medzi najväčších favoritov na víťazstvo. Prišiel aj priebežný líder šampionátu Alexander Želudov (Mitsubishi L200) a vynechať z hry o prvenstvo Alexandra Mironenka (Nissan Frontier) by bola chyba.

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Andrej Čerednikov - Isuzu D-Max

V prológu Novickij splnil úlohu papierového spolufavorita a zvíťazil pred Želudovom a Mironenkom. Gadašinovi odrazený kameň zničil brzdový disk a hneď na úvod nabral stratu dvadsať šesť minút. Siedmy najrýchlejší čas na 4-kilometrovom prológu zaznamenala prvá „té-dvojka" v rukách Vladimira Frolova (Mitsubishi Pajero), len o tri sekundy bol pomalší ôsmy Eduard Nikolajev s Kamazom.

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Jevgenij Batajev - VAZ 315195

Prevažne nové a neznáme trate pomotali v sobotu hlavu mnohým posádkam, nie však Gadašinovi. S pohodlným náskokom trinástich minút porazil Mironenka a razom sa ocitol na treťom mieste celkovo, necelú minútu za Novickým. Ten približne dvadsať minút strávil opravou tiahla akcelerátora a prvú priečku prepustil Mironenkovi. Štvrté miesto v rýchlostnej skúške (RS) a rovnaké aj celkovo patrilo Alexandrovi Olejnikovi (Nissan Patrol) čo ho pasovalo za lídra triedy T2. O dve priečky si polepšil Nikolajev (Kamaz 4326), v ktorého posádke sedí aj šesťnásobný dakarský víťaz Vladimir Čagin. Na hranici prvej desiatky zvádzali súboj o prvenstvo v národnej triede Jevgenij Batajev a Bodgan Vavrenjuk (obaja UAZ 315195).

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Eduard Nikolajev - Kamaz 4326

Záverečný deň sa niesol v znamení urputného útoku Borisa Gadašina na prvú priečku. Čím viac sa blížil k cieľu, tým menšia bola jeho strata na Mironenka. S rovnakým úmyslom sa za Gadašinom ako tieň držal Želudov, jeho strata v celkovom poradí však bola takmer štyridsať päť minút. Zo stíhacej jazdy kvôli zlyhaniu techniky vypadol Novickij. Po sto kilometroch sa prvé posádky vrhli do piesočných nástrah astrachánskej oblasti a nie všetci sa s nimi popasovali úspešne. Želudov si okrem výnimočnej rýchlosti doniesol z klasickej rally aj jeden neduh. Kým navigátor Andrej Rudnickij behal okolo zapadnutého auta a všetkými silami sa ho snažil dosať z piesočného zovretia, Želudov si pokojne sedel za volantom a čakal...

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Alexander Želudov - Mitsubishi L200

Strata, ktorú svojou nečinnosťou nabral, ho však nakoniec trápiť nemusela, nakoľko súťaž kvôli technickým problémom nedokončil. Do záverečného úseku vchádzal Gadašin s náskokom, ktorý by ho dostal do celkového vedenia. Opäť však zaúradovala technika a ďalší z favoritov bol nútený odstaviť vozidlo mimo trať. Mironenko zbavený svojich prenasledovateľov si prišiel po celkové prvenstvo. Druhé miesto získal Ilja Kuznecov, tretie Roman Briskindov (obaja Mitsubishi Pajero). Zemiaková medaila v konečnej klasifikácii pripadla víťazovi kategórie kamiónov Eduardovi Nikolajevovi. Piata priečka sa ušla víťazovi národnej triedy N Jurijovi Borovikovi (VAZ 2123), na šestke bol Vladimir Frolov ako najrýchlejší zástupca produkčných vozidiel T2.

Svetlana Shakhova, www.gfmsport.ru;Viktor Volikov - Toyota LC 120

Konečné poradie:
1. Alexander Mironenko / Sergej Lebedev                                 Nissan Frontier      6:10:02
2. Ilja Kuznecov / Andrej Nešin                                                    Mitsubishi Pajero    +27:21
3. Roman Briskindov / Alexej Alexandrov                                   Mitsubishi Pajero   +33:00
4. Eduard Nikolajev / Vjačelsav Kizjukajev / Vladimir Čagin   Kamaz 4326           +40:36
5. Jurij Borovikov / Vladimir Rogožin                                           VAZ 2123                 +56:53
6. Vladimir Frolov / Jevgenij Kalačev                                           Mitsubishi Pajero   +57:53




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri