Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Splnený sen: Maťo Homola vyhral preteky FIA ETCC

Tuesday, 30. 04. 2013 - 12:19, Martin Trenkler   

Splnený sen: Maťo Homola vyhral preteky FIA ETCC

Maťo Homola dokázal to, čo doteraz žiadny iný slovenský automobilový pretekár. Počas víkendu WTCC na Slovakia Ringu vyhral preteky Majstrovstiev Európy cestovných automobilov FIA ETCC! Perfektný výkon v 2. jazde korunoval ziskom plného počtu bodov a v celkovom hodnotení FIA ETCC 2013 je na 2. mieste.

homola-3.jpg

Vrchol sezóny pred domácimi fanúšikmi však vôbec nemusel dopadnúť tak dobre. Od Monzy bolo jasné, že riadiaca jednotka nášho BMW vo farbách tímu Homola Motorsport má chybný softvér a auto nefunguje tak, ako by malo. Technici z BMW Motorsport identifikovali chybu v programe, ktorá zapríčinila chudobnejšiu zmes paliva a vzduchu vo valcoch, a tak hrozilo zhorenie piestov. Riadiaca jednotka absolvovala cestu do Mníchova a späť, no ani to nepomohlo, navyše prestali fungovať aj servoriadenie, odpojovač sekvenčnej prevodovky a mnoho iných vecí. Vyzeralo to zle-nedobre.

Vo štvrtok, keď sme rozložili stan v paddocku na Slovakia Ringu, ešte stále sme nevedeli, či naozaj odštartujeme. Vtedy však prišiel technik BMW Motorsport (o deň skôr, ako mal v pláne) aj s novým softvérom a auto konečne začalo fungovať! Dodatočne, touto cestou, ešte raz ďakujeme p. Kurzovi z BMW Motorsport.

homola-slovakia-ring-1.jpg

V piatkových testoch Maťo Homola okamžite začal ukazovať (aj na starých pneumatikách), že auto má na dobré výsledky a pravidelne sa držal v prvej trojke triedy S2000. Po niekoľkých zmenách nastavenia a prevodovky sme konečne boli spokojní. Trošku chaosu do systému vniesli len technický komisári FIA, ktorí najprv vyžadovali od tímov použitie len 2 setov pneumatík (podľa aktuálne platných predpisov) počas celého víkendu. Po apeloch štartujúcich to však zmenili a umožnili tímom použiť ešte ďalšiu sadu.

V kvalifikácii podal Maťo výborný výkon. Rovnako ako v Monze, aj na Slovakia Ringu sa dostal na 2. miesto celkového poradia. Štart do 1. pretekov na kvalifikačných pneumatikách sa mu vydaril, no v 1. zákrute dostal ranu zozadu. Rozbitý nárazník a ľahko poškodený výfuk však znamenali prepad len na 4. miesto, výkonovo naše BMW vôbec neutrpelo a Maťo sa postupne prepracoval na celkovo 2. miesto! Hoci v závere na ojazdených pneumatikách bolo už auto dosť nedotáčavé, Maťo to zvládol a v tíme zavládla spokojnosť. K dvom bodom z Monzy sme pridali ďalších 8.

Nakoľko sa do druhého preteku vždy otáča prvá osmička z prvého preteku, na štartovom rošte 2. preteku patrilo Maťovi 7. miesto. Pevný štart je vždy výhodou pre zadokolky (teda naše BMW), čo sa naplno potvrdilo. Vyrazil ako šíp, no v tlačenici opäť dostal ranu na pravé zadné koleso. Geometria sa trošku zmenila a auto začalo ťahať do strany. Za prvou zákrutou však bol náš talentovaný jazdec už na 2. mieste za Andreasom Pfisterom. Toho začal okamžite stíhať, až ho uštval a prekrásnym útokom v 8. zákrute 4. kola sa dostal do vedenia!

homola-slovakia-ring-2.jpg

Zozadu sa približoval rýchly Peter Fulín na rovnakom BMW 320si WTCC, a tak Maťo musel ísť, čo to dá. V poslednom kole ho už mal za zadným krídlom, no odviedol výborný výkon a českého pretekára za sebou udržal. Po prejazde poslednou zákrutou už diváci, ktorí posledné kolo už sledovali postojačky, mohli oslavovať prvé víťazstvo Slováka vo FIA ETCC! Na Slovakia Ringu to vtedy vyzeralo ako na zápase slovenskej hokejovej reprezentácie.

Na stupne víťazov prišiel Maťo Homola so slovenskou vlajkou. Vlani takisto vystúpil na pódium, no teraz o ďalší stupienok vyššie. Napriek tomu, že sa hodnotí každá jazda víkendu ako samostatný pretek, na stupne víťazov sa vystupuje iba raz, teda výsledky sa spočítavajú a na najvyššom stupni je ten najúspešnejší z oboch jázd. Keďže mal Maťo a Peter Fulín zhodný výsledok, tak o najvyššom stupienku rozhodla kvalifikácia - teda pol sekundy v prospech Petra Fulína. I tak si však 18-ročný Maťo Homola vychutnal šampanské tak, ako nikdy predtým.

„Náš cieľ pred pretekmi bolo pódium, tak ako v minulom roku, ale pre problémy s riadiacou jednotkou sme boli skeptickí. Auto a hlavne motor však od piatka fungoval výborne a my sme sa mohli sústrediť len na moju jazdu a na nastavenie auta. To sa ukázalo ako kľúčové, pretože trať nemala žiaden grip a mali sme problémy s nedotáčavosťou, čo bol náš hlavný problém v oboch pretekoch.

homola-slovakia-ring-5.jpg

Oba preteky boli veľmi tvrdé a medzi jazdcami nebolo žiadne priateľstvo, každý chcel vyhrať. Za tieto dva preteky som dostal viacej rán ako v celkom minulom roku. Našťastie auto vydržalo, len pravé zadné koleso najviac utrpelo po štarte druhých pretekov. Posledné kolá druhých pretekov boli ako „utrpenie", keďže som chcel byť čím skôr v cieli na prvom mieste. Nakoniec po hektickom finiši sa mi to podarilo a bolo krásne prvý krát vyhrať pred domácim publikom. Toľko fotiek a podpisov som nikdy predtým nerozdal a bolo to veľmi milé, keď ma takto fanúšikovia podporovali. Za to im chcem povedať jedno veľké ĎAKUJEM a tak isto veľké aj mojej rodine a reklamným partnerom za podporu a za možnosť štartu v týchto pretekoch. Dúfam, že sa vidíme o mesiac na Salzburgringu. Ešte raz, ďakujem všetkým."

Tím Homola Motorsport s potešením sleduje, že slovenský motoršport získal za posledný týždeň niekoľko výborných impulzov, ktoré by mohli znamenať, že vstáva z popola. Sme radi, že sa k nim historicky prvým víťazstvom v Majstrovstvách Európy FIA ETCC mohol pripojiť aj náš jazdec Maťo Homola.

Team HOMOLA Motorsport

homola-slovakia-ring-3.jpg

homola-slovakia-ring-7.jpg 

0001-reklamni-medialni-patneri-2013.jpg 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri