Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Slovak National Hill Climb Team v Korczyne exceloval

Tuesday, 27. 09. 2016 - 17:36, Public relations   

Slovak National Hill Climb  Team v Korczyne exceloval

Podujatie pod názvom Wiscig Górski Pządki 2016 ukončilo slovenskú kopcovú sezónu. V rámci neho potvrdil Slovak National Hill Climb Team všetky ciele, s ktorými na toto podujatie cestoval.

 

Tibor Szabosi;gh7p0801-7.jpg

Najväčšou hádankou pred posledným kopcovým víkendom bola otázka, či sa Jozefovi Bérešovi mladšiemu podarí, alebo nepodarí dosiahnuť na titul druhého vicemajstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Všetko snaženie ešte pred pretekmi sťažilo rozhodnutie poľského zväzu, ktoré zakázalo jazdu formulovým špeciálom na tomto podujatí. A tak Slovak National Hill Climb Team musel pripravenú formulu, s ktorou Ďodi Béreš počas sezóny pretekal, odložiť späť do tímových dielní a narýchlo zohnať náhradnú techniku. To sa podarilo až tesne pred podujatím, keď na dosiahnutie vytúženého cieľu poslúžila Škoda Fabia WRC z dielní Srnka motorsport.

Tibor Szabosi;c30i6082-1.jpg

Ako sa nakoniec počas oboch súťažných dní ukázalo, táto voľba sa vyplatila. Ďodi už v sobotu dojazdil na druhom mieste slovenského hodnotenia, ale aj treťom absolútne, pričom za sebou nechal množstvo podstatne silnejších kopcových špeciálov, ktoré mali vo veľa prípadoch dvakrát tak veľký výkon ako Fabia priškrtená restriktorom.

Tibor Szabosi;gh7p0877-5.jpg

„Nebol som si celkom istý či to s Fabiou WRC, ktorá má naozaj o polovicu nižší výkon dokážem, ale išli sme do toho. V sobotu mi v polovici prvej súťažnej jazdy začalo pršať, čiže čas nebol taký ako by som si prial. Na druhú som sa vyslovene tešil a vedel som, že tu budem mať možnosť svoje manko dohnať. Vodu mám rád a podarilo sa, bolo z toho tretie miesto absolútne a druhé v rámci slovenských majstrovstiev, čiže už v sobotu som mal jasný titul druhého vicemajstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Keď vezmeme v úvahu, že som vlastne vynechal prvú polovicu sezóny, myslím, že nielen ja, ale všetci môžu byť spokojný. V nedeľu sa mi podarilo navyše dojazdiť na druhom mieste absolútneho poradia, čo bola akási čerešnička na torte," povedal po pretekoch Jozef Béreš mladší.

Tibor Szabosi;c30i5929-1.jpg

Rovnako o titul vicemajstra, v tomto prípade prvého v skupine A bojovsal aj Peter Florek s Mitsubishi Lancer EVO IX. Aj on podal na rýchlej trati v Korczyne výborný výkon a po oba dva dni vyhral nielen skupinu A, ale aj triedu A nad dva litre.

Tibor Szabosi;c30i6336-2.jpg

„Po oba dva dni to bolo super, trať mi sadla, bola nádherná, rýchla. Auto fungovalo perfektne, čiže moja vďaka patrí mechanikom za prípravu, samozrejme všetkým partnerom, ale aj samotnému tímu. V sobotu som dojazdil okrem toho na desiatom a v nedeľu na ôsmom mieste absolútne. To čo som potreboval potvrdiť sa podarilo. Mám titul vicemajstra v skupine A, ale aj triede A nad dva litre, dopadlo to nad očakávania," zhodnotil svoj výkon Peter Florek.

Tibor Szabosi;c30i5766-2.jpg

Ani Peter Kacvinský pred poslednými pretekmi nemal konečné umiestnenie jasné a preto aj on, spoločne s Renaultom Clio RS, musel naplno zabojovať. V hre bol ešte stále totiž titul druhého vicemajstra v skupine N, ktorý sa mu nakoniec po dobrom výkone podarilo aj získať.

Tibor Szabosi;gh7p7090-2.jpg

„Výborná trať, výborná atmosféra. V sobotu druhé miesto v N-kách, v nedeľu víťazstvo, čiže som spokojný. Konečné umiestnenie je doma, plán splnený, som spokojný," opísal Peter Kacvinský preteky v Korsczyne.

Tibor Szabosi;gh7p0678-4.jpg

Jediným jazdcom Slovak National Hill Climb Teamu, ktorý sa už veľmi snažiť nemusel bol šéf tímu Peter Ambrúz. Ten totiž svoj, v poradí už štvrtý majstrovský titul v rade v triede E1 do dvoch litrov získal predčasne, čiže preteky si mohol nádherne užívať a starať sa iba o svojich zverencov. V sobotu si navyše aj zajazdil a vyhral svoju triedu.

Tibor Szabosi;gh7p1087-5.jpg

„Naozaj, tak ako už chalani hovorili v Korczyne je krásna trať a v sobotných tréningoch som si ju poriadne aj užil. Je to trať presne šitá na môj Vauxhall Vectra, no nie na vode. A tá prišla presne v čase súťažných jázd. V nedeľu som si už urobil prázdniny a hlavne som chcel trochu pošetriť auto na nadchádzajúce podujatie, ktorým bude Hill Climb Masters v Šternberku, čiže stretnutie majstrov z krajín Európy. S výkonmi všetkých členov nášho tímu som nadmieru spokojný, každý z nich zabojoval naplno a výsledky už vieme. Samozrejme im za to patrí moje poďakovanie a rovnako by som chcel poďakovať aj partnerom nášho Slovak National Hill Climb Teamu," povedal záverom Peter Ambrúz.

Tibor Szabosi;c30i5618-1.jpg

Ako už Peter Ambrúz naznačil, Slovak National Hill Climb Team ešte sezónu nekončí, pričom jeho jazdcov budeme sledovať už o dva týždne opäť na podujatí Hill Climb Masters v Šternberku.

Miro Majláth



Diskusia k článku