Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4x4 Elegance

Monday, 17. 11. 2014 - 23:37, Ivan Václavík   

Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4x4 Elegance

Jazdenie na kvalitnej diaľnici je zážitkom: Kto potrebuje luxusný automobil typu Combi, pre toho je pri rozhodovaní o kúpe jednou z vhodných alternatív Škoda Superb s osvedčeným dieselovým dvojlitrom a pohonom všetkých kolies. Významne omladená vlajková loď sa pýši predovšetkým obrovským priestorom na prevážanie batožiny alebo rôznych rozmerných predmetov. Nechýba ani tradičný jazdný komfort a pohodlie pre pasažierov.

combi-superb-9773g.jpg

Ale poďme pekne od začiatku. Auto sa odomyká bez nutnosti vyberať kľúč z tašky alebo vrecka saka. Štartuje sa tlačidlom a predné sedadlá sú nastaviteľné elektricky. Ovládanie sedadla predného pasažiera zo zadného sedadla predstavuje novinku
modelu Superb. Ak nie je predné sedadlo obsadené, môže pasažier vzadu rýchlo a pohodlne zväčšiť priestor pre svoje nohy pomocou ovládačov na prednom operadle. Elektricky ho posunie, koľko potrebuje.

combi-superb-9775g.jpg

Na sedadle vodiča sú zboku tri tlačidlá, ktorými si každý z troch rôznych šoférov môže nastaviť pozíciu sedenia podľa svojich požiadaviek. Ku komfortu patrí tiež elektrické, trojstupňové vyhrievanie všetkých sedadiel (teda aj zadných). Na volante sú ovládače rádia a informačného systému. Tempomat má ovládače na páčke smeroviek. Pod volantom sú pádla na preraďovanie rýchlostí pri športovom štýle jazdy.

combi-superb-9777g.jpg

Batožinový priestor má základný objem 633 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1 865 litrov. Elektricky ovládané piate dvere sa otvárajú a zatvárajú automaticky. Dajú sa ovládať zo štyroch nezávislých pozícií: tlačidlom na kľúči diaľkového ovládania, tlačidlom na stredovej konzole, vnútorným tlačidlom vo výplni piatych dverí a vonkajším dotykovým tlačidlom. Hornú polohu otvorených piatych dverí si môžete individuálne nastaviť podľa potreby. Automatické odistenie rolety v batožinovom priestore funguje nasledovne: po otvorení elektricky ovládaných piatych dverí sa roletový kryt zasunie do stredovej polohy a uľahčí tak prístup k batožine.

combi-superb-9779g.jpg

Umiestnenie a zabezpečenie batožiny v Superbe Combi uľahčuje systém vstavaných hliníkových pásov s úchytkami. Súčasťou praktického systému je teleskopická zaťahovacia priečka, pomocou ktorej sa dá rozdeliť batožinový priestor na dve časti, pričom upevňovací popruh zabráni voľnému pohybu batožiny počas jazdy. Integrované hliníkové lišty v podlahe batožinového priestoru s upínacím systémom sú k dispozícii logicky len pre Combi.

combi-superb-9778g.jpg

V kufri je vyberateľná baterka s dostatočnou kapacitou, ktorá sa počas jazdy automaticky dobíja. Svietidlo je vybavené magnetom, čo umožní v prípade potreby (napríklad pri výmene kolesa s defektom) uchytiť ho na karosériu vozidla. Sympatickým doplnkom je dáždnik v odkladacej schránke zadných dverí.

combi-superb-9780g.jpg

Svetlomety majú mnohostranné využitie - slúžia na denné svietenie, ako klasické hmlovky, ale aj ako prídavné svetlá pri odbočovaní (po natočení volantu - funkcia Corner). Bi-xenónové svetlomety poskytujú vodičovi výbornú viditeľnosť pri jazde v tme. Pri testovaní sme sa v noci zvyčajne obišli bez diaľkových svetiel.

combi-superb-9782g.jpg

Útulnosť interiéru zdôrazňuje elektricky ovládaná panoramatická strecha s roletou. Roleta je posuvná po celej dĺžke strechy elektricky. Pred slnečnými lúčmi chráni krajného cestujúceho na zadnom sedadle po oboch stranách roleta za sklom.
A v aute sú ešte ďalšie šikovné riešenia: Keď potrebujete odložiť lístok z parkovacieho automatu na dobre viditeľné miesto za predným sklom, poslúži držiak na parkovacie lístky. Schránka na uloženie okuliarov sa nachádza nad vnútorným spätným zrkadlom s automatickým stmievaním a je v dosahu vodiča i spolujazdca.

combi-superb-9784g.jpg

Výsuvný držiak nápojov v sklopnej lakťovej opierke zadného sedadla zaiste ocenia pasažieri na zadných sedadlách. Dôvtipný odkladací priestor s originálnym dáždnikom je v Superbe navrhnutý tak, aby voda z mokrého dáždnika odtekala von. Odkladacia sieťka na stredovej konzole zo strany spolujazdca je ideálna na odkladanie rôznych malých predmetov.

Výnimočne priestranný interiér nového Superbu poskytuje všetkým pasažierom veľa priestoru nielen na nohy, ale aj nad hlavou. Šofér ocení dobrý výhľad všetkými smermi. Pri cúvaní sa môže plne spoľahnúť na automatický parkovací systém novej generácie.

combi-superb-9788g.jpg

Škoda, že Škoda Superb nemá k dispozícii cúvaciu kameru, avšak zvolila iné riešenie na zaparkovanie medzi pozdĺžne alebo kolmo stojace vozidlá. Stačí aktivovať tlačidlom napravo od radiacej páky parkovací systém. Ten označí vhodné parkovacie miesto a zaparkuje váš Superb Combi bez najmenších problémov do medzery. V prípade pozdĺžneho parkovania potrebuje len o 60 cm dlhšiu plochu, než je dĺžka samotného vozidla.

combi-superb-9785g.jpg

Celá procedúra parkovania vrátane hľadania vhodného parkovacieho miesta sa zobrazuje na malom displeji medzi kruhovými prístrojmi. Bezpečnostné červené svetlá vo výplni predných a zadných dverí signalizujú vodičom okoloidúcich vozidiel otvorené dvere stojaceho auta. Zadné svetlá tvaru C s trojitým podsvietením sú charakteristickým prvkom novej verzie Combi.

Pri vozidle s automatickou 6° prevodovkou DSG sa môžete tešiť na rýchle radenie prevodových stupňov. Pohon 4x4 umocňuje bezpečnú jazdu v zákrute aj pri daždi a v teréne vás nenechá „kaši".... Komu nestačí automatická prevodovka, môže si zvoliť razantnejšiu jazdu s využitím páčok pod volantom alebo posunom páky pri sekvenčnom radení. Kto dáva prednosť úspornej jazde, pre toho je (najmä v meste) výhodné využívanie systému stop&start. Navyše môže využívať výbornú zotrvačnosť vozidla.

combi-superb-9776g.jpg

Kým pri rýchlosti 100 km/h sme si pochvaľovali nízku spotrebu nafty len 4,5 litra, na diaľnici sme mali pri 130 km/h s tempomatom priebežnú spotrebu 6,8 litra. A celkový priemer v kombinovanom režime sme napokon ustálili na úrovni 6,7 litra. Dojazd 700 kilometrov patrí medzi dvojlitrovými dieselovými motormi k priemerným hodnotám.

combi-superb-9786g.jpg

Príjemný podvozok dobre tlmí nerovnosti vozovky a jazda na kvalitnej diaľnici je naozaj pôžitkom. Do auta neprenikajú žiadne rušivé zvuky, ale na bočný vietor je Superb Combi citlivý. Medzi mínusy sme zaradili dve ďalšie maličkosti: stredová konzola prekáža kolenu vodiča a na dlhšej trase sú sedadlá menej pohodlné.

combi-superb-9787g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Škoda Superb Combi 2,0 TDI

Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 125/170
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 218
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
(Skutočná spotreba pri teste 6,7)

Cena testovanej verzie 40 170 €
Najlacnejšia verzia 23 490 €

+ Výrazné plusy
Veľkorysý priestor pre pasažierov i batožinu
Pohon všetkých kolies, dobrá zotrvačnosť
Automatický parkovací systém
- Najväčšie mínusy
Vyššia citlivosť auta na bočný vietor
Na dlhšej trase sú sedadlá menej pohodlné
Stredová konzola prekáža kolenu vodiča

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri