Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Singapurská gumová naháňačka

Sunday, 18. 09. 2016 - 19:25, Ľuboš Kašický   

Singapurská gumová naháňačka

Svoj dvojstý štart v F1 oslávil Nico Rosberg víťazstvom a návratom do čela priebežného poradia majstrovstiev sveta.

Nočný súboj rozličných stratégií pripravil divákom v Singapure nádhernú drámu. Vlani prvých osem pilotov v cieli jazdilo stratégiu dvoch zastávok. V tomto roku však Pirelli vyrobilo ultrasofty a stratégia sa pomiešala. V pláne boli tri zastávky, no nakoniec len víťaz ostal pri dvoch. Prečo?

r-pir3.jpg

Okrem redbullov dnes čelo pretekov štartovalo na najmäkších ultrasoftoch a výmeny sa čakali okolo 15-20 kola. Prekvapivo ako prvý však na PIT1 zastal Verstappen už v 13.kole a vymenil svoje supersofty znova na nové SS. Krátko na to ho nasledoval aj tímový kolega Ricciardo, ktorý po štarte intenzívne z druhého miesta prenasledoval vedúceho Nica Rosberga. V Mercedese okamžite zareagovali, no obom pilotom obuli tie najtvrdšie, ktoré mali - softy. Vlani táto zmes Grosjeanovi vydržala 33 kôl a teoreticky sa na nej dalo odjazdiť aj na jednu zastávku. Bude to dnes stačiť?

r-pir1.jpg

Redbully boli pri chuti a výhodu mäkších pneumatík využíval aj Raikkonen, ktorý zo štvrtého miesta atakoval druhý mercedes s Hamiltonom. Po druhej PIT STOP už bolo jasné, že táto naháňačka bude gradovať a vyžiada si ešte jednu výmenu kolies. Aj napriek tomu však v Mercedese znova obidva monoposty konzervatívne obuli do žltých softov. Rosberga v 33 a Hamiltona v 34.kole. To by znamenalo, že obaja už zvládnu dôjsť do cieľa bez výmeny, ak sa nič mimoriadne nestane. Navyše to potvrdzovalo aj obutie Ricciarda a Raikkonena, ktorí tiež na PIT2 obuli softy.

r-pir5.jpg

Potom sa však Raikkonen uhnal Hamiltona a v Mercedese sa rozhodli, že pozíciu získajú späť iba zmenou stratégie. V 45.kole zavolali Angličana prezuť na supersofty. Na to zareagovali vo Ferrari, kde Kimi obul ešte mäkšie ultrasofty! Pri návrate na trať sa však Hamilton znova dostal pred Raikkonena a súboj o tretie miesto začínal odznova.

r-pir2.jpg

Situáciu si prepočítali aj v RedBulle a rozhodli sa Ricciardovi obuť supersofty tiež. Ten sa vrátil na druhé miesto a po trati doslova lietal. Kým v Mercedese stačili zareagovať povolaním Rosberga na prezutie, tak Austrálčan, ktorý bol chvíľami rýchlejší 2,5-3,0 sekundy na kolo, už náskok výrazne stiahol a Nemec by sa prípadnou ďalšou zastávkou pripravil o víťazstvo. V Mercedese sa preto rozhodli, že nechajú Nica na trati až do konca na obutých softoch. Spolu to znamenalo 28 kôl a to by malo stačiť.

Lenže redbull s austrálskym surférom sa približoval neuveriteľne rýchlo. Pritom obidva mercedesy sa dnes trápili s prehrievaním bŕzd a rozdiel 1,7 sekundy v nájazde do posledného kola vôbec nemusel stačiť. Rosberg však z auta v posledných kolách vyžmýkal čo sa ešte dalo a napokon cieľom preletel o necelú pol sekundu pred Ricciardom.

r-rb-ricc.jpg

„Bol to fantastický víkend," radoval sa Rosberg. „Doteraz sa mi v Singapure veľmi nedarilo, preto je to veľmi cenné víťazstvo. Víkend začal už výbornou kvalifikáciou. V pretekoch sa mi podaril štart a udržal som za sebou všetkých. V závere to bolo s Danielom veľmi tesné, lebo chytro zmenil taktiku. Ja už som nemal čas na ďalšiu zastávku a najlepšie pre mňa bolo ostať na trati. Poučili sme sa z minulých chýb a ukázali silu a kompetentnosť nášho tímu inžinierov. Už sa neviem dočkať Malajzie, no ešte predtým si túto výhru naozaj poriadne oslávime."

r-pir4.jpg

Dramatická naháňačka v závere však nebola jedinou zaujímavou udalosťou pretekov. Hneď na štarte došlo ku kolízii Hulkenberga so Sainzom, keď sa Nemec pokúšal precediť pomedzi dva monoposty Toro Rosso. Kontakt so Španielom ho však hodil do bariéry a na trať muselo na krátko bezpečnostné vozidlo, kým sa upratala cieľová rovinka. Monoposty zatiaľ prechádzali cez pit lane a niektorí to využili na výmenu pneumatík, či spojlera.

r-podium-pir.jpg

Z posledného miesta dnes do pretekov štartoval Sebastian Vettel, ktorý sa dokázal postupne prepracovať na výborné piate miesto v cieli, keď vyštartoval na softoch a neskôr prezúval na ultrasofty. Pekný výsledok doviezol Kvyat aj pre jubilujúci tím Toro Rosso (200 GP). Naopak Verstappen dnes pokazil štart, čo sa stalo aj príčinou udalosti za ním, a bol rád aspoň šiestemu miestu.

r-pir8.jpg

Vďaka víťazstvu sa Rosberg znova dostal do čela priebežného poradia a Hamilton teraz stráca osem bodov. Šesť veľkých cien pred koncom sezóny je však stále všetkom otvorené a my sa môžeme tešiť, že to bude ešte napínavé. Pokračujeme o dva týždne na okruhu v Sepangu.

r-results-final-1.jpg

Stav MS (15/21):
Piloti: Rosberg 273, Hamilton 265, Ricciardo 179, Vettel 153, Räikkonen 148, Verstappen 129, Bottas 70, Perez 66 Hulkenberg 46, Massa 41, Alonso 36, Sainz 30, Grosjean 28, Kvyat 25, Button 17, Magnussen 7, Vandoorne 1, Wehrlein 1 bod.,
Tímy: Mercedes 538, Red Bull 316, Ferrari 301, Force India 112, Williams 111, McLaren 64, Toro Rosso 47, Haas 28, Renault 7, Manor 1 bod.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri