Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

SEPANG - trať, kde sa vrátil Schumacher

Wednesday, 28. 09. 2016 - 10:32, Ľuboš Kašický   

SEPANG - trať, kde sa vrátil Schumacher

Po pätnástich jarných rokoch sa veľká cena Malajzie jazdí späť vo svojom pôvodnom jesennom termíne, ktorý kedysi prepisoval históriu.

Hrozba embarga na tabakovú reklamu, ktorá bola v 90-tych rokoch 20.storočia stále hlavným zdrojom príjmov kolotoča F1, prinútila Bernie Ecclestona hľadať nový životný priestor. V tom čase sa dokonca začalo rozprávať, že na materskom starom kontinente zostanú asi dve - tri podujatia šampionátu a zvyšok sa presunie do ekonomicky výhodnejších podmienok ázijských a amerických krajín. A táto výzva samozrejme nezostala dlho bez odozvy.

mal15.jpg

Najpružnejšie zareagovali v Malajzii, kde v krátkom čase vybudovali nádherný moderný autodróm, ktorý vzápätí dostal prívlastok - trať nového tisícročia. Sepang leží asi dvadsať kilometrov južne od hlavného mesta Kuala Lumpur a hneď na prvýkrát (1999) si získal srdcia pretekárov. Na rozdiel od ostatných okruhov (15 m) je šírka trate až 16-19 metrov a jej charakteristika umožňuje zajazdiť skutočne rýchle preteky. Chybičkou krásy tohto podujatia je, že leží v monzúnovej oblasti a ako pretekárov, tak aj vozidlá trápia veľké teploty a vysoká vlhkosť vzduchu. A ani v tomto roku tomu nebude inak. Meteorológovia predpovedajú búrky.

mal15-1.jpg

Hneď v prvom ročníku 1999 na trati dominovalo Ferrari, ktoré úplne zotrelo McLaren. A to vrcholil súboj o titul medzi Eddiem Ervinom (ferrari) a Mika Hakkinenom (mclaren). Zaujímavosťou bolo, že to boli prvé preteky Michaela Schumachera od jeho návratu po havárii na Silverstone, kde si zlomil nohu. Nemec kontroloval celé preteky a hral na Irvina. Ani to však v konečnom účtovaní Írovi titul neprinieslo.

mape-ferrari.jpg

Aj o rok neskôr suverénne kraľovalo Ferrari, keď Schumacher bez ťažkostí vyhral a kráčal za svojim prvým titulom pre „červených". Vlani na túto tradíciu nadviazal Sebastian Vettel, ktorý vo svojich druhých pretekoch pre Maranello precválal cieľom na vraníkovi ako prvý. No teraz to nebolo vôbec výsledkom dominancie, ale vydarenej stratégie, ktorá po pretekoch rozpútala debaty.

mal15-2.jpg

Rozhodujúcim faktorom Vettelovho víťazstva (Nemec tu vyhral 4x a je na tejto trati najúspešnejší) sa stala situácia v 4.kole, keď Ericsson dostal hodiny v 1.zákrute a skončil vo výbehovej zóne. Na trať muselo safety car a väčšina pilotov sa rozhodla situáciu využiť na prezutie. Na trati ostalo iba päť pilotov a medzi nimi aj Vettel, ktorý mal tak o zastávku menej, než obidva mercedesy. Tie už stratu nedokázali dotiahnuť, hoci boli na trati jednoznačne najrýchlejšie.

mal15-prve-win-ari-a-vett.jpg

„Vlani sa nám podarilo vyhrať a radi by sme to zopakovali aj tento rok," zastrája sa so šibalským úsmevom pilot Ferrari, Vettel. Všetci však vieme, že za ideálnych podmienok je to nemožné a tak sa „zvyšok sveta" bude spoliehať iba na nepredvídané okolnosti a rozmarné počasie. Ako to dopadne uvidíme v trochu netradičnom čase, keď kvalifikácia štartuje o 11.00 nášho času a nedeľňajšie preteky o 09.00 CET.

Pirelli priviezlo na Sepang, ktorý dostal nový povrch, obrubníky a niektoré výbehové zóny, tie najtvrdšie zmesi - hard, medium a soft. Aká kombinácia bude na šmykľavej trati a vo vysokých teplotách najúčinnejšia naznačí sobotňajšia kvalifikácia. No ak zaprší, aj tak bude všetko iná. Zjavne nás teda čaká vzrušujúci formulový víkend.

ms-stav-pred-merc.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri