Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Šanca pre Rosberga

Wednesday, 24. 08. 2016 - 11:46, Ľuboš Kašický   

Šanca pre Rosberga

Po trojtýždňových prázdninách čaká na F1 jeden z najvzrušujúcejších okruhov sveta. Belgické Spa-Francorchamps.

Ukážte mi fanúšika F1, ktorý nepozná vyzývavú Eau Rouge, zradné Les Combes, či vábivé Blanchimont. Ten, kto dá v zákrutách Eau Rouge a Blanchimont nohu z plynu dolu, ten nemá pretekárske srdce a nikdy už na nasledujúcich rovinkách nedobehne stratený čas. Aj preto je Spa spolu s japonskou Suzukou najväčšou srdcovkou pre pilotov aj fanúšikov.

spa04.jpg

Pôvodný okruh meral viacej ako štrnásť kilometrov. Postavený bol začiatkom 20-tych rokov 20.storočia a pamätá si ešte predvojnové Majstrovstvá Európy. V šesťdesiatych rokoch tu došlo k množstvu vážnych havárii a tak v F1 začal Jackie Stewart presadzovať bezpečnosť. Spa z kalendára vypadla a hoci prestavba na skrátenú sedem kilometrovú verziu prebehla v druhej polovici 70-tych rokov, tak do kalendára F1 sa okruh znova vrátil až v roku 1983 (po tragických udalostiach na Zolderi).

rb1.png

Od roku 1983 je Spa-Francorchamps jednou z perál kalendára F1 a chýbala iba dvakrát. V roku 2003 pre zákaz tabakovej reklamy (v Belgicku už bola reklama zakázaná a tímy stále mali cigaretových sponzorov) a v r.2006, kedy sa predlžili stavebné úpravy kvôli problémom s financovaním.

winners-2.jpg

Najväčšie vzrušenie belgický okruh zažil v roku 1998, keď sa hneď po štarte stala najväčšia kolízia v celej novodobej histórii majstrovstiev sveta a doplatilo na ňu trinásť nepojazdných monopostov! Ak si spomínate, tak vtedajšie daždivé preteky sa stali nakoniec korisťou tímu Eddie Jordana, pre ktorého Damon Hill nielenže vybojoval prvé víťazstvo, ale Ralf Schumacher ho potvrdil jediným Eddieho „dablom".

spa02.jpg

V posledných rokoch je tu síce najrýchlejší Mercedes, no napriek sile v kvalifikácii strieborní tu vyhrali iba tie vlaňajšie preteky. Nepredvídateľný okruh strieda víťazov „ako ponožky" a v nedeľu sa tak na štart postaví hneď šesť bývalých víťazov (Hamilton, Ricciardo, Vettel, Button, Massa a Räikkonen). No a podľa posledných udalostí by k ním malo v nedeľu pribudnúť siedme meno.

13-belgian-preview-1k-en.png

Hamilton má totiž starosti s prekročením limitu použitých komponentov jeho pohonnej jednotky. Pravidlá striktne vymedzujú päť komponentov na sezónu (pohonná jednotka sa skladá zo šiestich rôznych, ktoré je možné počas sezóny vymeniť beztrestne iba päťkrát). Hamilton po problémoch v Soči a Šanghaji použil už päť turbodúchadiel a päť MGU-H jednotiek a pred druhou polovicou musí kalkulovať, kde penalizované výmeny uskutočniť. Tie ho odsunú na posledné miesto na štarte a tak musí zvažovať, aby to bolo na mieste, kde sa dá predbiehať a kde stratí na Rosberga čo najmenej. A práve Spa-Francorschamps je takýmto miestom. Ak sa Hamilton rozhodne urobiť to v Belgicku, tak Rosberg dostáva šancu na výhodu.

Či sa tak stane nám napovie už sobotňajšia kvalifikácia, ktorá začína (rovnako ako nedeľňajšie preteky) o 14.00 nášho času.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri