Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Slalom

Report - AZ Pneu AutoSlalom október 2011

Friday, 21. 10. 2011 - 20:07, Daniel Mandzi   

Report - AZ Pneu AutoSlalom október 2011

Na plecia organizátorov seriálu AZ pneu AutoSlalom popri poslednom kole pretekov Majstrovstiev SR padlo zároveň pripraviť aj medzinárodnú súťaž CEZ - Central European Zone. Teda preteky v automobilovom slalome pre licencovaných jazdcov z Rakúska, Maďarska, Čiech... Tvrdiť, že to bola brnkačka by nebola pravda, ale podarilo sa to zvládnuť.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-016.jpg

Medzinárodné preteky CEZ na najlepšej trati

Areál letiska v Piešťanoch sa v tohoročnom kalendári objavil výnimočne tretíkrát. Pôvodne tu figurovalo letisko Trenčín, no viaceré okolnosti si vynútili zmenu. Bol to dobrý krok, pretože profíci zo zahraničia zažili azda najlepšiu trať akú AZ pneu AutoSlalom v portfóliu má. S bez mála 2 km je najdlhšia, najrýchlejšia a najadrenalínovejšia. Preteky v Piešťanoch patria od začiatku medzi najobľúbenejšie. Vždy sa na ne hlásilo, a následne aj dostavilo najviac jazdcov. Rekord v počte štartujúcich 128 drží práve toto miesto. Počas klasickej týždňovej predregistrácie sa o súťaženie na IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj vážne zaujímalo 144 jazdcov. Niektorí však svoju účasť pre rôzne dôvody ospravedlnili. Rébusom ostával počet jazdcov zo zahraničia, ktorí nie sú zvyknutí na domovskú webstránku ani na online predregistráciu. Do súťaže vo veľmi ufúkanú, no suchú sobotu 15.10. nastúpilo 123 jazdcov. Z nich 22 s celoročnou licenciou, no asi len polovica s účasťou v medzinárodných pretekoch CEZ. Mimochodom, zaujímavé je vysvetliť kto a čo je hlavný partner týchto pretekov. Na AutoSlalome totiž švihá každý šuhaj, ktorý súťaží. Švihaj Šuhaj je špeciálna bratislavská kuriérska cykloslužba. Viac info o ich špecializácii nájdete TU

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-151.jpg

Počasie milo prekvapilo

Uprostred októbra už možno od oblohy očakávať všeličo. Jasno a slnečno rovnako ako dážď, ale aj sneh. Predpoveď znela suché, no chladné počasie. A také naozaj bolo. O silnom vetre síce nebolo reči, ale beztak by na tom nik nič nezmenil. Ranný príchod pred 7h dal s aktuálnou teplotou 0oC všetkým malú facku. Počas dňa sa vďaka priamemu slnku teplota prehupla cez 10oC, no výdatný vietor (taký ako tu snáď 200 dní v roku) väčšine bral z tváre úsmev. Všetkým bolo jasné, že najväčší kumšt pre tých, ktorí sa neprišli len tak povoziť bude trafiť správne obutie a tlak v pneu...

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-038.jpg

Pre drobné zdržania sa takmer nestihli celé preteky

Po rannom svižnom administratívnom nasledovalo technické preberanie. To sa, aj vďaka len dvom technickým komisárom vlieklo dlhšie než malo a ukázalo, že pre budúcu sezónu bude nutné zabezpečiť na každé preteky ešte jedného. Skôr to beztak nebude možné. Pretekom ako vždy predchádza povinná rozprava jazdcov. Keďže bola vedená dvojjazyčne, aj tu sa podarilo ráno stratiť dôležité desiatky minút. Konečne, po 10.30 h, teda s hodinovým meškaním prišli na rad tréningy. Už začínalo byť jasné, že to bude dlhý deň a stihnúť preteky pred západom slnka (tesne po 18 h) nebude ľahké, ak vôbec možné. Priebeh pretekov okrem niekoľkých výletov áut mimo trate a následnému zametaniu trate značne ovplyvnili technické problémy časomiery. Tá počas dňa zastavila jazdy na štvrťhodinku asi 3x. Tretiu ostrú jazdu tak niektorí dabléri štartovali za šera... Nakoniec sa však našťastie podarilo odjazdiť všetko ako kážu pravidlá, aj keď s riadne odrenými ušami. Ako to teda v jednotlivých triedach dopadlo?

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-063.jpg

S1 do 1400 ccm

V najmenšej triede bol doslova nátresk! Napriek tomu, že sa jazdila najrýchlejšia trať, práve najmenších áut do 1,4 l prišlo do Piešťan najviac. Ale tak, že s počtom 36 ich bolo 2x toľko ak v ktorejkoľvek inej triede. Zolovi Lovászovi na Peugeote 106 Rely by asi bolo jedno koľko je jazdcov. Lebo všetci spravidla končia za ním. Aj tu vyhral s takým prehľadom, že najbližší druhý slalomár zaostal v súčte dvoch lepších časov dostal 6 s! Bol to tiež mimoriadne zdatný kužeľkár Rasťo Šimon na Fiate 127 od maminky. Tretie miesto si vyjazdil Peter Prno na Citroene Saxo. Niektoré známe mená asi práve pre pneumatikovú alchýmiu nedokázali podať očakávaný výkon. Naopak Japonec Ishikawa Masayuki by si svoje tradičné 5. miesto vyjazdil asi aj v tme. :)

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-120.jpg

S2 do 1600 ccm

Tú jazdila presná polovica počtu v S1. To však neznamená, že tu konkurencia bola malá. Prišli takmer všetky slalomárske hviezdy a situáciu okorenila účasť zahraničných jazdcov. Jeden z nich sa dostal aj do prvej trojky. Vraj ostrieľaný a dlhoročný slalomár János Vizkeleti na Honde CRX. Na Miša Nováka na Citroene Saxo VTS však nemal. Tretí skončil bohabojný Miro Baláž na Renaulte Twingo RS.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-153.jpg

S3 do 2000 ccm

Návrat Eda Bednárika na slalom po vyše ročnej pauze si musí všimnúť každý. Čo prišiel, vždy berie trofej, podobne ako v rokoch 2008 a 2009. Na Honde Civic TypeR si v dvojlitroch vyjazdil prvenstvo. Peter Granát s celkom tesným odstupom zabojoval na Nissane Almera GTI o druhé miesto a Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport si vzal bronz. Oceniť však treba výkon dvojčiat Drgoňovcov. Na slalomoch bojujú vždy s úplne sériovým a starým Fordom Focus 1,8i a miešajú karty. Karol skončil piaty a Tomáš siedmy, čo je medzi upravenými autami doslova úžasné! Medzi nich sa zarezal Edov brat Dávid Bednárik na Honde Integra TypeR.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-139.jpg

S4 nad 2000 ccm

Michal Žiak začal so seriálom AZ pneu AutoSlalom len túto jar. Medzičasom si kúpil správne slalomárske náradie, Mitsubishi Lancer EVO VIII. Má ho vraj v pôvodnom stave, aj tak však dokáže celkom pravidelne vystúpiť na bedňu. Tu sa dokonca zadarilo prvé miesto. Položil ostrieľaného rakúšana Mathiasa Lidauera na Porsche 911 turbo Cabrio a aj skvelo jazdiaceho Braňa Gogu na Honde S2000turbo. Zaujímavé vlastné boje zvádzali chalani z RoadLife klubu. Ľuboš Mistrík na Subaru Impreza Sti to z nich nakoniec dotiahol najvyššie, na celkovo 4. miesto v triede. V tesnom závese skončil Mišo Mydlo na Forde Focus RS a trojku uzatváral Tomáš Benko na Audi S3.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-156.jpg

SS2 do 1600 ccm

 Medzi malými slalomovými špecialistami sa prítomnosť zahraničných jazdcov prejavila najviac. Slalomári z Maďarska si vzali druhé a štvrté miesto. Na prvom skončil už „náš" Moravák Michal Kašpar na Citroene Saxo VTS. Druhý teda Lorand Ludescher na Trabante s motorom zo superbiku. Tretí Miki Čambal na Citroene Saxo VTS a štvrtý Ákos Ludescher na Honde CRX sa po celý deň naťahovali doslova o desatinky.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-127.jpg

SS3 nad 1600 ccm

Veľké slalomové špeciály zahraniční jazdci, naopak, vôbec neovplyvnili. Najvyššie sa so superšpeciálom skupiny A vhodným aj na rely, vďaka ALS jednoznačne najhlučnejšie auto v areáli, dostal Lászlo Hernadi na Mitsubishi Lancer EVO IX. Aj to len na 9. miesto. Všetko ostatné zožali tradiční borci zo Slovenska a Moravy. Profesorsky jazdiaci Aleš Hreha po dlhšej pauze, ktorú venoval zástavbe turba do svojej Hondy S2000, sa tu dostal „len" na 5. miesto a to bez jedinej penalizácie. Asi tiež jedna z obetí pneumatikovej rošády. Na 4. mieste preteky dokončil stále lepšie jazdiaci Juro Kočár na replike Lotusu 7. Doslova na desatinky po celý deň bojoval s Tomášom Polereckým na Mitsubishi Lancer EVO IX. Luboš Čelín má zas všetky pocty za svoju schopnosť krotiť megasilné BMW 330d s vyše 700 Nm nie len tak, že nevyletí z trate, ale tak, že celkom pravidelne berie trofeje. Na prvenstvo to síce nebolo, ale aj tak musí byť viac než spokojný. Absolutórium aj tu totiž patrilo prakticky neporaziteľnému Tonodovi Červenkovi na veľmi špeciálne pripravenom Peugeote 205 Gti.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-049.jpg

J - juniori

Demeterovci sú medzi juniormi známa firma. Bez ohľadu na to, aká trať sa jazdí, Swift GTO ich zaručene dovezie na bedňu. Oboch. Otázka zväčša je, kto z bratov bude prvý. Pišta to dotiahol najďalej. Matej medzi sebou a bratom nechal dosť veľkú medzeru na to (5 s) aby sa do nej zmestil nováčik Martin Hroba na kopcovom špeciály Škoda Fabia. Štvrtý tu skončil Stano Pecha na úplne sériovom VW Polo 6N.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-059.jpg

D - dámy

Keďže deň pred pretekmi sa ospravedlnila aj najväčšia dámska favoritka Lucka Červenková, automaticky ostalo voľné jedno miesto na stupienkoch víťazov. Konkurencia v kategórii D bola aj tak azda najväčšia za ostatné roky. Na štart sa totiž postavilo spolu 10 dievčat. Prvú trojku si rozdelili Martina Kašparová na špeciálnom Saxe VTS pa prvom, Monika Weissová na Honde Prelude na druhom a prekvapením bola Jana Cintulová na Suzuki Ingnis.

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-162.jpg

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj bol jednoznačne vrcholom sezónu 2011. Zároveň ukončil majstrovstvá SR v automobilovom slalome a rovnako tak CEZ. Na programe sú už klasické posledné preteky sezóny, ktoré sa 17.11. jazdia na vonkajšej motokárovej dráhe v Trebaticiach. Bude nasledovať vyhodnotenie sezóny, honorovanie najlepších jazdcov sezóny na spoločnom večierku a prípravy na sezónu 2012. Pre podrobnejšie info sledujte www.autoslalom.sk

Marian ČABÁK, AutoSlalom tím,

ix-az-pneu-autoslalom-svihajsuhaj-sk-167.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri