Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Grand Scénic 1,6 dCi Limited

Sunday, 02. 11. 2014 - 23:51, Ivan Václavík   

Renault Grand Scénic 1,6 dCi Limited

Veľký Scénic sa hodí do každého prostredia: V priebehu testovania sme sa najskôr vozili dva dni len po Bratislave, potom sme dva dni jazdili výlučne po diaľnici a napokon sme využívali iba cesty prvej a druhej triedy. Toto počínanie vyplynulo z požiadavky zistiť, do akého prostredia sa veľký Scénic hodí najlepšie. Lakonická odpoveď znie: do každého prostredia.

m-grand-scenic-9733g.jpg

Stručne zosumarizované: V meste si vodič vôbec neuvedomí veľké rozmery auta, na diaľnici je jazda veľmi komfortná a na cestách po vidieku môžete jazdiť so spotrebou pod päť litrov. Spoločnou charakteristikou je príjemný podvozok, ktorý výborne tlmí nerovnosti, ticho v kabíne aj počas jazdy na hranici diaľničného rýchlostného limitu, pohotová a rýchla akcelerácia, ostré brzdy (stačí ľahký dotyk brzdového pedálu) a pozitívne nás prekvapila aj dobrá aerodynamika, takže ani v silnom vetre sme nepociťovali výrazné poryvy.

m-grand-scenic-9732g.jpg

Po nasadnutí do auta si ako prvú vec všimnete monitor v strede palubnej dosky. V jeho ľavej časti je digitálny ukazovateľ rýchlosti a vedľa neho efektný rýchlomer, pričom si môžete zvoliť jeho grafiku podľa vlastnej úvahy. Pozícia ručičky rýchlomera, respektíve polkruhový oblúk, mení farebné rozhranie zo zelenej a modrú farbu. Podľa toho, či je vaša jazda ekonomická alebo vám na spotrebe nezáleží.

m-grand-scenic-9742g.jpg

V avantgardne riešenom interiéri majú pasažieri dostatočný komfort vpredu i v druhom rade sedadiel. Ďalšie dve sedadlá sú výklopné v zadnej časti batožinového priestoru. Z auta je výborný výhľad všetkými smermi. Pri cúvaní je vítaným pomocníkom zvuková i grafická signalizácia. Drobnú výčitku smerujeme k miniatúrnym ovládačom klimatizácie a  rádia (najmä hlasitosti) na stredovej konzole. Rádio je však ovládateľné aj z tradičného satelitu pod volantom. Najmä ženám môže robiť problémy manipulácia s veľkými piatymi dvermi.

m-grand-scenic-9741g.jpg

Variabilita interiéru je príkladná. Sedemmiestna verzia poskytuje na batožinu objem kufra 702 litrov; ten sa zmenší pri využití 7 sedadiel na 208 litrov. Maximálna kapacita batožinového priestoru po sklopení operadiel je 2 063 litrov. Praktické odkladacie priestory sú vtipne rozmiestnené pod posuvnou lakťovou opierkou, ako aj na podlahe.

m-grand-scenic-9737g.jpg

Motor sa štartuje tlačidlom, avšak podmienkou je zasunutie kartičky do otvoru v stredovej konzole. Agregát 1,6 dCi beží ticho a má dynamiku, porovnateľnú s dvojlitrovým motorom, ako aj potešiteľne nízku spotrebu nafty. Toto konštatovanie môže byť zaujímavou motiváciou pre tých, ktorí hľadajú dynamický jednopriestorový automobil a očakávajú nízku spotrebu paliva. Malý agregát pod prednou kapotou, ktorá je upevnená na dvoch tlmičoch, pracuje kultivovane, svoj potenciál však začne naplno rozvíjať až od 2 000 otáčok.

m-grand-scenic-9743g.jpg

Na diaľnici sme si na šiesty rýchlostný stupeň overili, že so zapnutým tempomatom je najnižšia spotreba pri rýchlosti 114 km/h a pri 2 100 otáčkach; potvrdzuje to zelené sfarbenie polkruhu na monitore. Pri našom tradičnom meraní spotreby sme mali pri stovke priebežnú spotrebu 4,2 litra, na diaľnici pri 130 km/h stúpla na 6,2 litra.

m-grand-scenic-9734g.jpg

Na konci testu nám displej ukázal priemernú spotrebu 5,7 litra, čo jednoznačne ovplyvnila najmä jazda rýchlosťami do 110 km/h. Kto dá prednosť úspornému štýlu, využíva indikátor radenia a systém stop&start, pre toho bude odmenou dojazd na jednu nádrž paliva až 1 050 kilometrov. Rodinné auto s priestorným interiérom a siedmimi sedadlami teda zvládne dlhodobé jazdenie aj za menej ako šesť litrov na sto kilometrov.

m-grand-scenic-9735g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Grand Scénic 1,6 dCi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 96/130
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4
(Skutočná spotreba pri teste 5,7)

Cena testovanej verzie 20 390 €
Najlacnejšia verzia 15 790 €

+ Výrazné plusy
Podvozok výborné tlmí nerovnosti
Tichý a úsporný motor, ostré brzdy
Variabilný interiér s dostatkom priestoru
- Najväčšie mínusy
Malé tlačidlá na ovládanie klimatizácie
Manipulácia s ťažkými piatymi dvermi

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri