Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Kadjar 1,6 dCi Energy 130 4WD Bose

Sunday, 16. 08. 2015 - 20:33, Ivan Václavík   

Renault Kadjar 1,6 dCi Energy 130 4WD Bose

Kadjar zaťal hneď od štartu vysoko: Slovenský importér značky Renault nám na test poskytol Kadjar s najdrahším stupňom výbavy Bose, ktorý je v predaji len s najsilnejším naftovým motorom a s pohonom všetkých kolies. Pripojovanie pohonu zadnej nápravy rieši elektromagnetická spojka. Už štandardná verzia Zen za 18 990 € je však nadpriemerne vybavená (skromnejšia základná verzia Life bude v predaji od septembra 2015). Kadjar Zen kúpite už s dvojzónovou klimatizáciou, dažďovým a svetelným senzorom, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, 17" hliníkovými kolesami, diódovými zadnými svetlami a denným svietením, ako aj s koženým volantom a elektricky ovládanými oknami na všetkých dverách.

Celý článok si prečítate tu.

ren-kadjar-4wd-5994g-1.jpg

S modelom Kadjar (vyslov Kadžar) rozšíril Renault svoju ponuku v segmente SUV: k veľkému SUV Koleos a crossoveru Captur, ktorý je k dispozícii len s pohonom na prednú nápravu, pridal auto na platforme populárneho Nissanu Qashqai. Kadjar je k dispozícii s predným pohonom alebo 4WD. Francúzska automobilka tak ešte viac vychádza v ústrety tým, ktorí požadujú crossover namiesto auta s klasickou karosériou.

ren-kadjar-4wd-5997g-1.jpg

Údajne až dve tretiny dielcov má Kadjar totožnú s Qashqaiom; napríklad tlačidlá bezkľúčového otvárania vozidla na vonkajších kľučkách dverí, rovnako aj ovládanie bočných okien na dverách, kde však zostalo dotykové automatické zatváranie len u vodiča. Zásluhou otvárania dverí takmer do pravého uhla sa do Kadjaru pohodlne nastupuje (i vystupuje z neho). Ako je u Renaultu zvykom, aj tento model má hlboké a pohodlné predné sedadlá, pričom testovaná verzia Bose ich mala vyhrievané. Vzadu majú štyria dospelí pasažieri dostatok miesta vo všetkých smeroch.

ren-kadjar-4wd-5999g-1.jpg

Batožinový priestor poskytuje nadpriemerný objem 472 litrov, ale pre niekoho môže byť nevýhodou vysoká nakladacia hrana. Naopak, výhodou je, že piate dvere sa otvoria dostatočne vysoko, takže pri nakladaní v daždi chránia batožinu i človeka. Načim tiež vyzdvihnúť jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel potiahnutím páčky na oboch bokoch batožinového priestoru. Zadné sedadlá sa dajú zložiť takmer do roviny - bez rušivého schodu. Potom je objem kufra 1 478 litrov.

ren-kadjar-4wd-6002g-1.jpg

Pri otváraní prednej kapoty sme si všimli, že je neprimerane ťažká, takže útle ženské rúčky by ju zdvihli len s veľkou námahou. Navyše ju nepodopierajú tlmiče. Tenká tyčka ju síce udrží, ale počas jazdy nie je tyčka dostatočne izolovaná od motora, takže zvyčajne je poriadne horúca.

ren-kadjar-4wd-6003g-1.jpg

Duálna klimatizácia pracuje príjemne a s dostatočným účinkom aj v horúcom dni. Zaujímavé je grafické spracovanie prístrojového panelu (otáčkomer, stav paliva, teplota motora); rýchlomer je digitálny a dobre čitateľný, pri ňom sa nachádza nenápadný indikátor radenia. Na volante sú tlačidlá tempomatu, telefónu a informačného systému, na satelite pod volantom vpravo je ovládanie rádia.

ren-kadjar-4wd-5996g-1.jpg

Osvedčený preplňovaný dieselový agregát 1,6 dCi je pri verzii Bose spojený výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na stredovej konzole je kruhový ovládač troch režimov jazdy (2WD / Auto / Lock). Počas testovania sme mali nastavené automatické pripájanie zadného pohonu, no v reálnych podmienkach sme takmer stopercentne jazdili len s predným pohonom. Režim 4x4 príde vhod zrejme v zimných podmienkach (dážď, sneh, blato).

ren-kadjar-4wd-5997g-1.jpg

Kadjar Bose zrýchľuje z pokoja na stovku za 10,5 sekundy, verzia Zen s predným pohonom je rýchlejšia (9,9 s). Hoci motor 1,6 dCi bez problémov zvláda aj nízke otáčky a je úsporný, zrýchľovať sa mu v tomto pásme príliš nechce. Overili sme si, že podmienkou plynulej jazdy je prispôsobenie štýlu možnostiam malého motora, ktorý sa na dvojke nedokáže svižne rozbehnúť, až kým sa nedostanete nad 2 000 otáčok. Veru, neraz sme museli v mestskej premávke podradiť aj späť na jednotku. Samotné turbo má taktiež oneskorenú reakciu. Manuálna 6° prevodovka je týmto podmienkam zjavne prispôsobená, ponúka krátke prevody a tak si jednoducho musíte zvyknúť na charakter tohto crossoveru. Ak budete častejšie preraďovať jednotlivé rýchlostné stupne, zistíte, že motor je celkom priateľský, s pomerne rýchlymi a jasnými reakciami na zošliapnutie pedála akcelerátora. Medzi 2 000 - 3 000 otáčkami je pružnosť motora celkom uspokojivá.

ren-kadjar-4wd-6001g-1.jpg

Pri jazde v meste (s využitím systému stop&start) dosahoval testovaný Kadjar spotrebu okolo 7,5 l nafty na sto kilometrov, na diaľnici pri ustálenej rýchlosti 130 km/h to bolo na rovine príjemných 5,5 litra. Na okresných cestách sme sa dostali pri rýchlosti 100 km/h na hodnotu 4,4 litra. V kombinovanom režime bola priemerná spotreba 6,2 litra. Dojazd na jednu nádrž nám displej ukázal 950 km.

ren-kadjar-4wd-5995g-1.jpg

Podvozok vcelku dobre tlmí nerovnosti vozovky, avšak Kadjar priam vyzýva k pokojnej jazde. Je vhodný predovšetkým na dlhšie cesty a pokojným štýlom. Zvládne pritom aj rýchlejší prejazd zákruty a v teréne sme si vyskúšali, že pohon všetkých kolies pripojuje zadnú nápravu pohotovo a veľmi rýchlo. Navyše si môžete kruhovým ovládačom na stredovom paneli navoliť režim 4WD Lock, ktorý účinnejšie rozdelí točivý moment medzi obe nápravy.

ren-kadjar-4wd-6004g-1.jpg

Po vypnutí motora sa na displeji ukáže bilancia vašej jazdy, pričom ekonomický štýl odmení zobrazená vetvička. Príchodom Kadjaru dostávajú zákazníci francúzskej značky praktický crossover s osvedčenou technikou Nissanu Qashqai. Hoci systém pohonu všetkých kolies pracuje bezchybne, bežný zákazník tento bonus využije pravdepodobne len výnimočne - väčšine motoristov teda bude stačiť lacnejšia verzia Renaultu Kadjar s predným pohonom.

ren-kadjar-4wd-6006g-1.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Auto Renault Kadjar 1,6 dCi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 96/130
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,2)

Cena testovanej verzie 28 690 €
Najlacnejšia verzia 18 990 €

+ Výrazné plusy
Veľký vnútorný priestor vrátane kufra
Úsporný dieselový motor
Otváranie dverí do pravého uhla
- Najväčšie mínusy

Výrazné oneskorovanie turbodúchadla
Vyššia nakladacia hrana kufra
Ťažkú prednú kapotu nepodopierajú tlmiče

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri