Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Captur 1,5 dCi Helly Hansen

Friday, 17. 10. 2014 - 11:18, Ivan Václavík   

Renault Captur 1,5 dCi Helly Hansen

Nórska inšpirácia pre francúzskeho mladíka: Malý crossover do mesta, model Captur, sa teší vysokej popularite na európskych trhoch. Teraz chce Renault nalákať zákazníkov na novú verziu, ktorá nesie názov podľa nórskej značky športového oblečenia Helly Hansen. Z hľadiska dizajnu sa tento pokus jednoznačne vydaril. Všade, kde sme s testovaných autom zastavili alebo len prechádzali, vzbudil Hansen pozornosť okolia.

captur-hh-9708g.jpg

Nečudo, veď jeho svieži, športový vzhľad - zvýraznený nádherným červeným lakom - okamžite priťahoval zrak. Za pozornosť však stoja aj detaily v interiéri: prahy s nápisom Helly Hansen, červenou niťou prešívané sedadlá a koberčeky, či štylizované logo HH na blatníkoch.

captur-hh-9707g.jpg

Predné vyhrievané sedadlá dostatočne pevne obopínajú telo pasažiera. Za nimi však zostáva vzadu miesta len poskromne - napriek možnosti posunu zadných sedadiel. Variabilitu batožinového priestoru umožňuje (a umocňuje) dvojitá podlaha. V základnom usporiadaní je objem kufra 377 alebo 455 litrov - podľa nastavenia odnímateľnej a polohovateľnej podlahy s obojstranným povrchom (kobercovým alebo umývateľným). Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii objem 1 235 litrov.

captur-hh-9699g.jpg

Zo základnej verzie Capturu zostali zachované efektné gumičky na zadnej strane operadiel, ako aj rozmerný vysúvací „šuplík" pred spolujazdcom. Ďalšie praktické odkladacie priestory sú medzi prednými sedadlami a v strede prístrojového panelu. Mimochodom, poťahy sedadiel sa dajú jednoducho rozopnúť a oprať v práčke.

captur-hh-9703g.jpg

Dobre sú čitateľné prístroje s výrazným digitálnym rýchlomerom. Reakcie dotykového 7" displeja sú rýchle, takže všetky potrebné dotyky na multimediálnom systéme R-Link zaberú len minimum času. Šikovná je možnosť nastavenia domovskej stránky, či rádia alebo režimu bluetooth jedným dotykom; pri bežnej jazde sa na obrazovke zobrazí mapa navigácie (rozhlasové stanice, telefonické kontakty) ihneď po stlačení príslušnej ikony. Rádio môžete ovládať aj tlačidlami na satelite pod volantom vpravo.

captur-hh-9705g.jpg

Hands-free karta umožňuje odomknutie auta ľahkým dotykom kľučky. Štartuje sa tlačidlom. Pred prvou jazdou sme si všimli vysoký posed, ktorý nemusí každému vyhovovať.

captur-hh-9709g.jpg

S volantom sa pracuje veľmi dobre, má ideálne hrubý veniec s tlačidlami na pohotové ovládanie tempomatu. Podľa štýlu jazdy sa pred vodičom rozžiari žltý alebo zelený (ekonomický) pásik; žltý vtedy, ak priveľmi stláča plynový pedál.

captur-hh-9710g.jpg

Keď sme si zvolili úsporný štýl, priebežná spotreba pri rýchlosti 100 km/h bola len 3,5 litra. Na diaľnici (130 km/h) však stúpla na 5,7 litra, čo už je citeľné zvýšenie spotreby pri deklarovanom priemere od výrobcu 3,9 litra v kombinovanom režime. V priebehu testovania sme dosiahli celkový priemer päť litrov nafty na 100 km.

captur-hh-9714g.jpg

So 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC je jazda maximálne plynulá a krútiaci moment 220 Nm poskytuje autu aj primeranú dynamiku. Avšak to len vtedy, ak prejdete na sekvenčné radenie alebo vypnete režim ECO. Inak (so zapnutým ECO) je zrýchlenie - nutné na pohotové predbiehanie - iba na priemernej úrovni.

captur-hh-9713g.jpg

Pravda, Renault Captur nie je určený na pretekárske okruhy, ako by si možno niekto želal. Je to vyslovene mestský crossover. Kto jazdí predvídavo a s prehľadom akceleruje, pre toho je jazda s Capturom pohodová. Režim ECO optimalizuje krútiaci moment i výkon motora, takže potom je jazda úspornejšia - avšak práve na úkor zrýchlenia, na čo má ECO výrazný vplyv.

captur-hh-9712g.jpg

Plynulosť radenia je na špičkovej úrovni, automatická prevodovka mení jednotlivé stupne rozvážne a citlivo. Podvozok nie je príliš mäkký, ale ani tvrdý. Je tak akurát. Brzdy reagujú dostatočne ostro, pričom ani netreba vyvinúť vysoký tlak na pedál. V zákrutách má šofér dostatočnú istotu a bežné nerovnosti na ceste vníma len okrajovo. Aj pri vyšších rýchlostiach zostáva v kabíne ticho, neprejavuje sa žiadny aerodynamický hluk. Iba pri vyšších otáčkach budete viac počuť dieselový motor.

captur-hh-9716g.jpg

Súčasťou výbavy Capturu Helly Hansen je tiež systém kontroly trakcie Expended Grip s tromi režimami nastavenia. Módy Non-grip road, All-roads a Automatic sa nastavujú otočným kolieskom pri radiacej páke medzi sedadlami. Cúvanie uľahčujú parkovacie senzory (zaznie zvukový signál), pričom cez kameru sa prenáša farebný obraz na monitor. Vonkajšie zrkadlá sú elektricky sklápateľné.

captur-hh-9702g.jpg

Renault Captur Helly Hansen je príjemným spestrením ponuky tohto modelu a zrejme si ho kúpia najmä mladší motoristi, ktorí sa chcú odlíšiť od ostatných. S automatickou prevodovkou je priam ideálnym dopravným prostriedkom v mestskej džungli - zbytočne vás nezamestnáva práca so spojkovým a brzdovým pedálom.

captur-hh-9698g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Captur 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,0)

Cena testovanej verzie 19 890 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Výrazné plusy
Atraktívny dizajn, detaily v interiéri
Minimálny aerodynamický hluk
Šikovné ovládanie multimediálneho systému R-Link
- Najväčšie mínusy
Zrýchlenie v režime ECO len na priemernej úrovni
Vyššia hlučnosť motora pri vyšších otáčkach

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri