Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  ERC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Pravoverní relisti nechýbali na Barumke. Aká bola?

Monday, 28. 08. 2017 - 14:14, Ľuboš Kašický   

Pravoverní relisti nechýbali na Barumke. Aká bola?

Šieste víťazstvo Honzu Kopeckého, návrat Romana Krestu a veľmi slušné účinkovanie slovenských zástupcov v štartovom poli.

 

O tom, že Barumka je najväčším sviatkom roka pre fanúšikov rely športu vravieť ani netreba. Fantastická divácka podpora a nadšenie organizátorov z tejto súťaže spravili pojem a každý pravoverný relista z našich končín aspoň raz za život Barumku musí zažiť.

Vynikajúca atmosféra, ktorú tento rok pumpoval aj návrat domácej legendy, Romana Krestu s Petrom Starým, priniesla vrchol sezóny, ako sa patrí. Znova sa z víťazstva radovala továrenská posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler, ktorí doviezli v Zlíne Škodu Fabia R5 už k hetriku a od svojej premiéry v 2015 už sedemnásť súťaži doma nenašli premožiteľov.

ba15.jpg

Výborne im prvý deň kontroval ruský divoch Alexej Lukyanuk, ktorý sa vrátil do európskeho kolotoča len pár mesiacov po ťažkej havárii. Aj napriek nedoliečeným zraneniam však Rus chcel napraviť vlaňajšiu chybu v závere súťaže v Malenoviciach a po RS3 sa tentoraz dokonca chopil vedenia v súťaži. V závere mu však postupne dochádzalo tempo a musel sa uspokojiť s druhým miestom. „Na RS6 sme vytočili hodiny hneď v úvode a potom prišli problémy s posilňovačom," definuje Alexej moment, keď začal strácať na Kopeckého. Neskôr sa pridali ďalšie drobné chybu, ktoré plynuli aj zo skutočnosti, že Rus musel (pre zranenie) brzdiť pravou nohou. „Žiaľ, nemohol som bojovať naplno, tak som sa sústredil aspoň na body do šampionátu," zakončil Lukyanuk, ktorý potreboval udržať za sebou lídra priebežného poradia ME, Poliaka Kajetanowiza.

ba09-2.jpg

Kajto Kajetanowicz došiel na Barumke na piatom mieste s vedomím, že má slušný náskok v šampionáte a nechcel riskovať vypadnutie. „Konkurencia sa tu zišla veľmi silná," priznal mi Kajto. „Každý chcel vyhrať, no tempo bolo pekelné a na Jana nikto nestačil. Nechceli sme preto ísť príliš do rizika, lebo pre nás sú hlavne dôležité body do európskeho šampionátu. Dve súťaže pred záverom sezóny máme nádejný náskok a nechceme ho pokaziť chybami." Poliak vedel o čom vraví, lebo jeho doterajší rival, Portugalčan Bruno Magalhaes, už druhýkrát po sebe (predtým v Rzeszowe) stratil cenné body a kontakt na Kajta. „Nesmierne náročná súťaž. Nemám istotu na tomto povrchu. Som rád, že som došiel do cieľa," priznal Portugalčan, ktorý zjavne nasadenému tempu nestačil.

ba17-skoda.jpg

Nás však najviac zaujímal súboj vedúcej trojice slovenského rely šampionátu. Žiaľ, už v úvode prvej etapy doslova zhorel motor Grzegorza Grzyba a pilot Rufa Sportu sa musel so súťažou rozlúčiť. Na trati sa tak odohral mikrosúboj medzi Valouškom a Kočim. Obaja sa počas celej súťaže pohybovali okolo siedmeho až jedenásteho miesta.

ba01-3.jpg

„Prvý deň boli erzety ťažšie, ako druhý deň a hneď mi bolo jasné, že sa pôjde strašne rýchlo. My sme sa snažili ísť dobré tempo, no boli tam nejaké rezervy. Čo sa týka rýchlosti, tak tú sme mali dobrú, ale tá prvá top trojka išla ešte o máličko rýchlejšie. V druhý deň pokračoval náš súboj s Valouškom, s ktorým sa ťaháme celú sezónu na Slovensku. Nám sa z toho podarilo vyjsť víťazne, za čo som rád. Pretek bol extrémne náročný, no to je dobre, lebo to každého jazdca posúva dopredu. Získal som zasa nejaké poznatky, ako sa zrýchliť, takže môžem povedať, že som s rely spokojný," zhodnotil Martin Koči.

ba02-1.jpg

Pavel Valoušek tentoraz presedlal z Fiesty na Fabiu a sám priznal, že si na to musel zvykať. Aj napriek tomu, a tiež defektu v závere, však skončil na peknom ôsmom mieste. „Neriešim, či som siedmy, alebo ôsmy. Je to vo finále úplne jedno. Som rád, ako sme dnes išli a k akému sme sa vyburcovali výkonu. Tie časy boli pre mňa dobré a pre nás je to príprava na Trebišov," vraví Valdo, ktorý sa sústreďuje na obhajobu slovenského titulu. „Celý rok som jazdil s Fiestou, teraz s Fabiou. Tie autá sú úplne iné a museli sme si na to zvyknúť a urobiť si nejaký obraz, ako s tým auto ísť rýchlo. V závere bola trať plná kamenia a neviem ani kde sme chytili defekt zadného kolesa."

img-9894-1.jpg

Zo Slovákov sme v štartovom poli mali ešte ďalšie tri posádky. Vlado Hanuš s Jarom Novákom došli na 37.mieste. Richard Pravda s Martinom Ziglerom skončili na 59.mieste a Tomáš Minarovič s Robertom Baranom dojazdili súťaž na 65.mieste. Ak si uvedomíme, že klasifikovaných bolo 86 zo 134 štartujúcich posádok, tak je to pekný výsledok. No hlavne výborná skúsenosť na takejto úrovni, ktorá môže naše posádky zasa výkonnostne posunúť vyššie. Napokon, veď už o týždeň pokračuje slovenský majstrák v Trebišove a tam nám to chlapci môžu dokázať.

ba04-2.jpg

Na záver si povedzme, že mimoriadny ohlas fanúšikov mal návrat Romana Krestu, ktorý bol kedysi absolútnou českou jednotkou a Barumku dvakrát vyhral. Do kokpitu si po troch rokoch znova sadol aj spolu s Petrom Starým a samostatný rozhovor pre autosportfoto.sk prinesieme v samostatnom príspevku.

Výsledky 47.Barum Rally Zlín 2017 (RS 15, 205,57 km):
1. Jan Kopecký (CZE)/Pavel Dresler (CZE) ŠKODA Fabia R5 1m56,15.2s
2. Alexey Lukyanuk (RUS)/Alexey Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5 +55,5s
3. Roman Kresta (CZE)/Petr Starý (CZE) ŠKODA Fabia R5 +1m22,8s
4. Tomáš Kostka (CZE)/Ladislav Kučera (CZE) ŠKODA Fabia R5 +1m25,8s
5. Kajetan Kajetanowicz (POL)/Jarek Baran (POL) Ford Fiesta R5 +2m06,4s
6. Marijan Griebel (DEU)/Stefan Kopczyk (DEU) ŠKODA Fabia R5 +2m08,3s
7. Martin Koči (SVK)/Filip Schovánek (CZE) ŠKODA Fabia R5 +2m31,4s
8. Pavel Valoušek (CZE)/Veronika Havelková (CZE) ŠKODA Fabia R5 +2m51,6s
9. Bruno Magalhães (PRT)/Hugo Magalhães (PRT) ŠKODA Fabia R5 +3m24,5s
10. Bryan Bouffier (FRA)/Xavier Panseri (FRA) Ford Fiesta R5 +3m30,8s
...
37. Vlado Hanuš (SVK)/Jaro Novák (SVK) Ford Fiesta R5 +17m56,8s
59. Richard Pravda (SVK)/ Martin Zigler (SVK) Mitsubishi Lancer Evo IX +29m12,5s
65. Tomáš Minarovič (SVK)/Robert Baran (SVK) Peugeot 208 R2 +33m12,4s

Víťaz ERC2: Tibor Érdi (HUN)/György Papp (HUN) Mitsubishi Lancer Evolution X
Víťaz ERC3: Aleks Zawada (POL)/Grzegorz Dachowski (POL) Opel ADAM R2
Víťaz ERC Junior do 28 r.: Marijan Griebel (DEU)/Stefan Kopczyk (DEU) ŠKODA Fabia R5
Víťaz ERC Junior do 27 r.: Aleks Zawada (POL)/Grzegorz Dachowski (POL) Opel ADAM R2
Cena Colina McRae pre prekvapene súťaže (ERC Flat Out Trophy): Roman Kresta (CZE)

Viedli :
RS1 - RS2: Jan Kopecký; RS3: Alexey Lukyanuk; RS4 - RS15: Jan Kopecký;

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
Facebook autosportfotoTwitter autosportfotowww.dovrchu.czSlovakiaringRichard Gonda