Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Posledná súťaž sezóny a majstrovské poháre pre Miloňa

Wednesday, 19. 11. 2014 - 09:13, Miroslav Majláth   

Posledná súťaž sezóny a majstrovské poháre pre Miloňa

Ján Miloň získal majstrovský titul v skupine A, ale aj triede A nad dva litre ešte pred posledným podujatím slovenského kopcového šampionátu. Na poslednom pridal titul 1. vicemajstra v absolútnom poradí. So sezónou sa rozlúčil na podujatí Auto Show.


Tibor Szabosi;h7p4375-1.jpg

Ján Miloň začínal v automobilovom športe v roku 2001, v čase keď už mal viac ako tridsať rokov. Prvá disciplína, ku ktorej pričuchol bol autocross. Po dvoch rokoch prišiel prestup do rally, tu sa mu však už na prvom podujatí, ktorým bola Rally Matador Tatry v Púchove, podarilo vyrobiť totálku s Peugetom 306. Samozrejme, po tomto drobnom incidente, ktorý sa však v motoristickom športe stáva, nasledoval prestup do kopcov. Vyzametaná trať Janovi sadla a už v prvom roku pôsobenia prišiel v spolupráci so Škodou Fabia prvý majstrovský titul. Láska k rally však bola podstatne väčšia ako ku kopcom a tak v ďalšej sezóne opäť nasledoval prestup do rally, teraz ako súťažná technika poslúžil Ford Escort Cosworth. V sezóne 2007 prišla ponuka vyskúšať si preteky automobilov na okruhu v rámci BMW cupu a Ján Miloň nezaváhal ani sekundu. Prelom prišiel v roku 2010, keď sa Ján Miloň opäť ukázal na kopcoch, teraz vytiahol však na súperov najťažší kaliber, Škodu Fabia WRC a s ňou prišli ďalšie majstrovské tituly. Aké a s akou technikou Ján Miloň pri svojom pôsobení v automobilovom športe získal si povieme práve teraz.

Štefan Gombala;063.jpg

Prvý z nich získal dnes už štyridsaťpäť ročný rodák z Čadce už v roku 2005, v pretekoch automobilov do vrchu v triede N do 1,4 litra, v tom čase v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia. Po zmene techniky za podstatne silnejšie Subaru Impreza pridal o tri roky neskôr ďalší v skupine S, ale aj triede S nad dva litre. Pokračovanie sa konalo až o päť rokov neskôr, opäť po výmene techniky v roku 2013, teraz už so súčasnou Škodou Fabia WRC, majstrovský titul v skupine A a triede A nad dva litre. Najväčšie „pohárobranie" však prišlo až v práve ukončenej sezóne. V nej sa podarilo rodákovi z Čadce vyhrať takmer všetko čo sa dalo. Skupinu A, ale aj triedu A nad dva litre a navyše na poslednom podujatí, ktoré sa konalo na Ostrej Lúke pri Zvolene pridal aj titul 1.vicemajstra Slovenska v absolútnom poradí pretekov automobilov do vrchu. "Tohtoročná sezóna bola naozaj ako z rozprávky. Po roku 2013, v ktorom som síce titul získal, ale aj sa mi podarilo zrušiť dva motory na Škode Fabia WRC, ma práve ukončená sezóna naozaj potešila. Škoda, že som neabsolvoval všetky preteky tohtoročného kalendára, snáď by sa podarilo zaútočiť aj na absolútny titul, ale to už sme v sfére dohadov," opísal sezónu 2014 Ján Miloň.

Tibor Szabosi;h7p4166.jpg

Pred tým ako si do nitrianskeho Parku kultúry a oddychu prišiel prevziať už spomínané poháre za dosiahnuté úspechy, si ešte Ján Miloň odskočil na posledné podujatie v tomto roku, na 5. Auto Show 2014. Tu sa však nepredstavil so svojou Škodou Fabia WRC, ale s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX. Pri pohľade na štýl jeho jazdy bolo jasné, že disciplína rally, ktorej sa vo svojej jazdeckej kariére venoval niekoľko rokov je jeho srdcu najbližšia. „Auto Show mi dalo naozaj veľa. Najskôr to bol trochu šok z opätovného zvykania si na normálnu a nie sekvenčnú prevodovku, čomu som musel prispôsobiť aj prácu svojich nôh, opäť si zvyknúť na diktát spolujazdca, ktorého mi robil kamarát. Ten však v pretekárskom aute sedel úplne prvýkrát, takže to nebolo optimálne, navyše tu boli rozdielne povrchy trate. Už to nebola čistá, vyzametaná cesta na kopci, boli tu úzke cesty na ktorých nebolo veľa možností na prípadné korekcie, ale aj široká trať na ktorej sa mi zase ťažko hľadal ten najlepší brzdný bod a stopa pri prejazde jednotlivými zákrutami, boli tu aj šotolinové úseky s jedným horizontom, či prejazdy úzkymi tunelmi. To všetko ma veľmi rýchle vrátilo o niekoľko rokov späť, keď som jazdil rally. Výsledkom je fakt, že som sa rozhodol od budúcoročnej sezóny vrátiť do rally. Čo sa týka podujatia Auto Show, som tu prvýkrát, ale neskutočne sa mi to zapáčilo a ak by som aj v budúcnosti nijaké iné podujatie neabsolvoval, sem sa vždy rád vrátim," dodal Ján Miloň po absolvovaní Auto Show na Slovakia Ringu.

Tibor Szabosi;h7p6093-5.jpg

Po tomto adrenalínovom zážitku, ktorý ako už teraz vieme tak trochu zmenil myslenie Jána Miloňa ostávala preňho v tohtoročnej sezóne už iba jediná povinnosť, prevziať si ocenenia od Slovenskej asociácie motoristického športu a tak Ján Miloň v sprievode šarmantnej manželky na seba navliekol namiesto pretekárskeho overalu slušivý oblek a vydal sa na cestu do Nitry. „Opäť musím zopakovať, že tohtoročná sezóna bola z môjho pohľadu priam neuveriteľná. Je mi však jasné, že bez partnerov nášho Jantár Racing Teamu by som dnes tieto nádherné poháre v rukách nedržal a preto moje poďakovanie patrí práve im. Samozrejme poďakovať musím aj mojej rodine, mechanikom a všetkým priateľom, bez ktorých by to tiež nešlo. Úprimne všetkým ďakujem," uzavrel Ján Miloň rozprávanie.

Tibor Szabosi;o8c0721.jpg

Ak sme hovorili, že poslednou povinnosťou bolo prevzatie si ocenení, nemali sme celkom pravdu. Práve po odovzdávaní cien v rámci akcie Večer majstrov volantu SAMŠ 2014 vznikla v Jantar Teame ešte jedna novinka. Tou je nová facebooková stránka tímu, ktorú nájdete na adrese: www.facebook.com/pages/Jantar-Team-CZ/1510220289261755?fref=ts

jantarteam-loga.jpg

Miro Majláth

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri