Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Portugalská miešačka! Favoriti padali, ako zhnité hrušky zo stromu

Saturday, 19. 05. 2018 - 08:08, Ľuboš Kašický   

Portugalská miešačka! Favoriti padali, ako zhnité hrušky zo stromu

Ogier, Tänak, Latvala, Mikkelsen ani Paddon nedokončili prvú etapu! Najlepšie udržal nervy na uzde Neuville a zaslúžene nocoval na prvom mieste.

 

Vedeli sme, že to na sypkej portugalskej šotoline nebude vôbec jednoduché. Že však organizátori zapnú miešačku, ktorá vypľuje divoké výsledky, to azda nečakali ani najväčší pesimisti.

Súťaž ešte ani poriadne nezačala a už ako prvý z lídrov odstúpil Ott Tänak (toyota), ktorý hneď na prvej piatkovej ereske (RS2) prerazil chladič. A trochu tým vyľakal aj súperov. „Keď som uvidel Tänaka, zaraz so išiel opatrnejšie," priznal Jari-Matti Latvala (toyota). Ani Fín však ďaleko nezašiel. Päť kilometrov po štarte hneď tej nasledujúcej eresky Latvala v esíčku trafil ľavou prednou kameň a aj on sa porúčal s poškodeným závesom. Nešťastnému Mäkinenovi tak ostalo v hre už iba jedno auto s Lappim.

Copyright manufacturer;tgr-0012-27.jpg

Naopak výborne do etapy vyštartoval „Kiwi" Paddon (hyundai). 103-kilometrovým priemerom preletel „dvojku" a usadil sa na čele! „Vôbec som nemal z jazdy dobrý pocit. Akoby to ani nebola ereska," čudoval sa Novozélanďan keď videl svoje meno na prvom mieste. A auto asi naozaj zafungovalo, lebo Paddon sa prakticky celú etapu pasoval o prvú priečku a po RS6 sa do čela znova na chvíľu vrátil. Naozaj však iba na chvíľu, pretože už na sedmičke havaroval a tiež odstúpil. „Krátko po štarte RS7 som chytil skrytý kameň vo vnútri zákruty. Bolo to vo vysokej rýchlosti a vyhodilo ma to do stoky vo výjazde zo zákruty, kde som skončil," smútil Hayden Paddon.

Copyright manufacturer;2018portugal-aus-2126-1.jpg

Veru o nič lepšie nedopadol ani líder priebežného poradia, Sebastien Ogier. „Idem, ako najlepšie viem," mrzol na tvári úsmev Francúzovi, ktorý vďaka „čestnej funkcii zametača" nedokázal atakovať pódiové priečky. Vrcholným číslom jeho prvej etapy tak bola RS5, kedy skončil medzi stromami. „Dovolil som si len o pár centimetrov vojsť hlbšie do pravotočivej zákruty. Na násype som však trafil peň, ktorý poškodil riadenie a v nasledujúcej zákrute som už nezatočil a skončil medzi stromami," opisoval Ogier.

Copyright manufacturer;2018006160-al-ogier.jpg

Toto všetko s odstupom sledoval Thierry Neuville (hyundai), ktorý sa snažil radšej príliš neriskovať a po dvojke bol dokonca až na deviatom mieste! Vo vedení sa to zatiaľ striedalo po každej ereske a po Paddonovi tam bol na chvíľu Meeke, potom Sordo, znova Meeke a znova Paddon, kým prišla Neuvillova chvíľa. „Snažil som sa neurobiť žiadnu chybu a šetriť trochu auto. Zariskoval som, keď som do druhej sekcie obul mäkšie gumy, ale na moje prekvapenie to fungovalo," čudoval sa Belgičan, ktorý sa po RS7 usadil v čele aj vďaka odstúpeniam súperov.

Copyright manufacturer;2018portugal-fd-82-1.jpg

Hyundai končil prvú etapu so zmiešanými pocitmi, keď Neuville preskočil až do priebežného vedenia a na treťom mieste mu kontroval Sordo. Paddon však havaroval a Mikkelsena zradila technika. Zjavne najlepšie na portugalskú šotolinu vyladenému autu Hyundai i20 Coupe WRC sa v piatok dokázal rovnať azda iba Ford Fiesta WRC, keď druhý prešiel cieľom Elfyn Evans a štvrtý Teemu Suninen. Wilsonova mlaď tak slušne zaskakovala za vypadnutého Ogiera.

Copyright manufacturer;av201806034.jpg

Vlajku Toyoty držal piaty Esappeka Lappi a na Citroen potom už ostali iba zvyšky v podobe šiesteho, siedmeho a ôsmeho miesta. Pritom hosťujúci Mads Ostberg bol lepší než Meeke aj Breen.

msr5-01.jpg

A ako to vyzerá vo WRC2? Favorizovaný Pontus Tidemand (Škoda Fabia R5) chytil defekt už na RS2 a uvoľnil cestu súperom. Prvý je tak junior M-Sportu Gus Greensmith (Ford Fiesta R5), ktorý kontroluje tridsaťsekundový náskok pred Poliakom Lukaszom Pieniažekom (Fabia R5). Tretí je ambiciózny továrenský Citroen C3 R5 pilotovaný Stephanom Lefebrem. Francúz na Poliakoa stráca iba pol sekundy. Tidemenad je so stratou takmer dvoch minút na piatom mieste.

res-leg1-7.jpg

V sobotu čaká na posádky ďalších približne 150 ostrých kilometrov na šiestich meraných úsekoch. Štartuje sa o desiatej nášho času a do park ferme by auta mohli doraziť okolo ôsmej večer nášho času.

 



Diskusia k článku