Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Porsche končí v LMP1!!! Odchádza do Formuly E

Friday, 11. 08. 2017 - 08:38, Ľuboš Kašický   

Porsche končí v LMP1!!! Odchádza do Formuly E

Legendárna značka, ktorá je historicky najúspešnejšou značkou v najvyššej triede LMP1, kde vyhrala až devätnásťkrát slávnu dvadsaťštyri hodinovku v Le Mans všetkých šokovala.

 


V majstrovstvách sveta vytrvalostných špeciálov (World Endurance Championship) sa v tomto roku odjazdili zatiaľ štyri preteky. Dvakrát vyhrala Toyota a dvakrát obhajca titulu a víťaz 24 hodín v Le Mans, Porsche. Porsche zároveň vedie aj priebežné poradie majstrovstiev sveta v oboch hlavných kategóriách a preto vyhlásenie zo Stuttgartu šokovalo motoristický svet.

„V roku 2019 Porsche vstúpi do Formuly E. Dôsledkom toho je zastavenie vývoja a ukončenie činnosti v triede LMP v MS vytrvalostných špeciálov po skončení sezóny 2017. Hlavným zameraním Porsche v medzinárodnom športe budú GT preteky, kde bude naďalej nasadzovať vozidlá Porsche 911 RSR v triede GT v MS, na Le Mans, ako aj v americkom šampionáte IMSA a ďalších vytrvalostných pretekoch," znelo v oficiálnom vyhlásení Porsche.

wec02.jpg

Legendárna značka Porsche je historicky najúspešnejšou značkou v najvyššej triede LMP1, kde vyhralo až devätnásťkrát slávnu dvadsaťštyri hodinovku v Le Mans. Ak odíde zo šampionátu, tak po nedávnom odchode Audi ostane v majstrovstvách iba jediný továrenský tím (Toyota). A problém je, že to nebude spĺňať podmienky štatútu pre schválenie MS. V tých totiž musia štartovať aspoň dva továrenské tímy v triede LMP1. Vedenie má teda hlavu v smútku a urýchlene sa snaží hľadať náhradu. Lenže náklady na štart v LMP1 sa šplhajú do úrovne nákladov štartu v F1 a šanca pozháňať niekoho za pol roka je mizivá. Vyzerá to teda, že WEC sa zmení iba na medzinárodnú sériu, čo bude na škodu celého špičkového autošportu.

par02.jpg

Na druhej strane je to zasa vynikajúca správa pre formulu electric, ktorej zjavne patrí budúcnosť. Len nedávno oznámil Mercedes, že skončí vo svojej parádnej disciplíne v DTM a svoje aktivity presunie na Formulu E a už je tu ďalšia legenda, ktorá odchádza z ešte väčšej parkety, aby vstúpila do FE. Tak, ako som to tu už nie raz písal, elektrická formula je šampionátom budúcnosti s veľkým potenciálom minimálne sa transformovať s formulou jeden, ak nie celkom ju nahradiť. Napokon, veď už vznikla aj séria GT electric a všetci výrobcovia vedia, že spaľovacie motory budú pomaly znižovať produkciu a dôraz sa presunie na elektromobily. Nuž a autošport bol predsa vždy o krok vpred.

 



Diskusia k článku