Po ročnej prestávke sme sa opät vrátili na SOP, ktorý zahájil sezónu na Masarykovom okruhu v Brne
Pôvodne sme chceli nastúpiť s modifikovaným BMW M3-CS 3.0 (E36) ale pre nedodanie niektorých komponentov od našich dodávateľov, sme stihli urobiť iba menšie zmeny na podvozku a aerodynamike a štartovali s rovnako starou technikou.
Okruh nás privítal aprílovým počasím, takže sa každú chvíľu striedal dažde so slnečným počasím. Jediná výhoda bola asi že nesnežilo! Závody mechanikov tým pádom začali už v boxoch. Pred každým výjazdom sme prehodili kolesa min 3x! suché-mokré-suché-mokré
Voľný tréning sme stihli vďaka pneuservisu A s.r.o. v Brne, ktorý sa nám podarilo "presvedčiť".
FP:
Auto bolo ale nedotáčavé a keďže mám rád pretáčavejšie nastavenie, prehodili sme do kvalifikácie tvrdšiu zmes mokrých penu na zadnú nápravu. Nebola ďalšia možnosť testovania, tak sme to riskli..
QFY1:
V kvalifikácii bolo ale auto extrémne pretáčavé a čas o vyše 2 sekundy horší!
No na šťastie to stačilo na P1 v triede do 3.000ccm.
RACE1:
Do závodu sme sa preto vrátili k pôvodnému neotáčavému ale bezpečnému setupu. Štart bol letmý a do prvej zákruty som predbehol 2 Renaulty Clio RS III, ktoré zajazdili absolútne najlepšie časy v kvalifikácii.
P. Kochta na BMW 130i sa pokúšal na mňa chvíľu tlačiť ale po chybe ostal v hodinách, čim pribrzdil celu konkurenciu a s veľkým náskokom stačilo prísť "iba" do cieľa. Trať ale osychala a bolo nutne vyhľadávať vodu a chladiť pneumatiky. Na šťastie vydržali a z prvej šachovnicovej vlajky som sa tesil s celým teamom!
QFY2:
Keďže auto na vode fungovalo na 1-, nerobili sme žiadne zmeny iba bežný servis.
V kvalifikácii však P. Kochta na BMW 130i zajazdil o 0,084s lepší čas a Marian Polonyi na mňa strácal až 10 sekúnd!
RACE2:
Do 2.zavodu sme sa na poslednú chvíľu rozhodli opäť pre mokre penu. Polovina pretekárov mali suché a polovina mokre. Bola to lotéria. Už v zavádzacom kole za SC som vedel že je to fatálna chyba, lebo trať bola takmer sucha! Stratégia teda bola: urobiť si náskok pokiaľ gumy neumrú..
Po letmom štarte sa mi opäť podarilo predbehnúť s Petrom Kochtom na "sandwich" obidva Renaulty Clio III a pred prvou zákrutou ešte aj jeho..
Mokre penu pískali v každej zákrute a nebolo možne ich ako chladiť. Z pneumatík začali byt žuvačky, čakal som prehriate a defekt!
Necelých 7 minút pred koncom prerušili preteky z dôvodu havárie na trati..
Zamieril som do boxov na rýchlu výmenu mokrých penu za suché.
Druhy Marian Polonyi na suchých penu postupne sťahoval tzv. "gap" a par kôl pred cieľom by asi došlo k súboju....
Keby.. keby.. keby..
Lenže preteky nakoniec zastavili a preteky sme vyhrali!
Šťastie stálo na našej strane!
Tešíme sa z double pódia a z dobre začatej sezóny!