Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 508 GT 2,2 HDI

Thursday, 14. 05. 2015 - 19:40, Ivan Václavík   

Peugeot 508 GT 2,2 HDI

Praktické auto so silným a úsporným motorom: Vrcholná verzia Peugeotu 508 má k názvu pridané písmená GT, čo je neklamné avízo, že obsahuje športový gén. Atraktívnejší vzhľad je výsledkom nedávnej modernizácie a načim konštatovať, že tá sa vydarila. Úzka maska chladiča auto opticky rozširuje. V interiéri je dotykový monitor umiestnený vyššie, takže sa v ňom ľahko orientuje vodič i spolujazdec.

Celý článok si prečítajte tu.

peugeot-508-gt-208g.jpg

Celkovo pôsobí interiér komfortne, predné sedadlá s výsuvnými sedákmi sú pohodlné, vyhrievané, elektricky posuvné a sedadlo vodiča má dve pamäte nastavenia, ako aj ovládanie masážneho mechanizmu. Pasažieri na zadných sedadlách si môžu individuálne nastavovať teplotu a prúdenie vzduchu. V kabíne je počas jazdy veľmi nízka hladina hluku, motor je aj vo vysokých otáčkach naozaj výborne odhlučnený, pričom od bočných skiel preniká do kabíny len šumenie vzduchu.

peugeot-508-gt-211g.jpg

Slabinou v interiéri Peugeotu 508 je len minimum odkladacích priestorov; ani ten pod posuvnou lakťovou opierkou nepatrí k nadrozmerným. Do miniatúrneho odkladacieho boxíku medzi prednými sedadlami - s posuvným krytom - vložíte akurát tak kľúčik na odomykanie dverí (štartuje sa tlačidlom).

peugeot-508-gt-213g.jpg

Cez úzky otvor kufra s objemom 515 litrov vložíte objemnejšiu batožinu s menšími problémami. Ale výhodou je, že po sklopení zadných operadiel získate väčší, pomerne dlhý odkladací priestor. Skúsili sme do auta naložiť cestný bicykel - a podarilo sa. Síce sme museli demontovať kolesá, no napokon sme rozobraný bicykel odviezli bez najmenších problémov. A na predných sedadlách sme sa nemuseli (2 dospelí) nijako obmedzovať. 

peugeot-508-gt-215g.jpg

Oproti predchodcovi zostal v aute volant so záplavou tlačidiel (celkovo sme ich napočítali 14), kruhový ukazovateľ teploty motorového oleja, či rozmerný a dobre čitateľný displej palubného počítača. Na volante sú ovládače tempomatu, rádia, telefónu i displeja. Do štandardného vybavenia verzie GT patrí aj head-up displej, ktorého sklíčko sa vysunie pred vodičom a ten má pred očami informáciu o rýchlosti auta i nastavení tempomatu. Keďže sklíčko je tmavé, zobrazované biele, respektíve zelené číslice sú dobre čitateľné. Vonkajšie zrkadlá sa sklápajú pri cúvaní k vozovke vpravo alebo vľavo - podľa toho, kde je posunutý ovládač na ich ovládanie. Systém Blis signalizuje prítomnosť iného vozidla vo vedľajšom pruhu, napríklad pri súbežnej jazde alebo ak nás predbieha.

peugeot-508-gt-216g.jpg

Niektorí šoféri možno budú mať výhradu voči neprakticky umiestnenému (vľavo od volantu) tlačidlu, ktorým sa štartuje motor. Chvíľu sme hľadali aj ovládanie head-up displeja; inžinieri Peugeotu ho ukryli v priehradke - taktiež vľavo od volantu. Aby sme nezabudli: pod volantom sú páčky na manuálne preraďovanie rýchlostných stupňov, ak sa niekomu nepáči automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Tá, podľa našich skúseností, však dokáže zrýchľovať pohotovo. Prevody až po šestku mení hladko, hoci pravdou zostáva, že dvojspojkové prevodovky sú na tom s hladkosťou radenia logicky ešte o máličko lepšie.
Šesťstupňový automat ponúka vodičovi štyri režimy radenia: okrem základného je k dispozícii športový, ktorý nechá motor vytáčať do vyšších otáčok, prípadne manuálne radenie a tiež mód so snehovou vločkou pre jazdu na snehu, ktorý drží v nízkej rýchlosti čo najvyšší stupeň.

peugeot-508-gt-212g.jpg

Štandardný mód ponechá pri pokojnej jazde otáčky čo najnižšie, ale ak prišliapnete pedál akcelerátora k podlahe, motor sa vytočí až k obmedzovaču. Osvedčený dieselový agregát 2.2 HDI má dostatok sily už od nízkych otáčok, takže predbiehanie nerobí žiadne problémy. Tento dieselový štvorvalec si aj po rokoch udržiava vysoký kvalitatívny štandard. Jeho osvedčené parametre sú 150 kW (výkon) a 450 Nm (krútiaci moment). Sily je teda pod kapotou na rozdávanie, pričom k plusom patrí kultivovaný chod motora.
Čo sa týka spotreby, pri ustálenej rýchlosti 100 km/h s tempomatom sme zaznamenali priebežnú spotrebu len 4,2 litra. Na diaľnici (130 km/h) to bolo 5,6 litra a  po skončení testu nám ukázal displej celkový priemer 6,8 litra. Jazdný dosah okolo 1000 km - aj zásluhou nádrže s objemom 72 litrov - považujeme za dobrý výsledok.

peugeot-508-gt-210g.jpg

Označenie GT by možno niekoho mohlo zvádzať k športovej jazde, lenže 508 GT je koncipovaný ako rodinný automobil. Podvozok má tak akurát - komfortný, nie taký tuhý ako v prípade nemeckých značiek, ale zasa nie veľmi kolísavý ako sme si zvykli u francúzskych áut. V zákrute spoľahlivo drží zvolenú stopu, aj keď sa pri veľmi rýchlom prejazde mierne nakláňa. Brzdy reagujú dostatočne razantne a celkovo môžeme tento sedan odporúčať najmä tým, ktorí hľadajú praktické vozidlo so silným a pritom úsporným motorom, s priestrannou, dobre vybavenou kabínou.

peugeot-508-gt-209g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Peugeot 508 GT 2,2 HDI

Objem motora (cm3) 2 179
Výkon (kW/k) 150/204
Krútiaci moment (Nm) 450
Max. rýchlosť (km/h) 234
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 6,8)

Cena testovanej verzie 38 440 €
Najlacnejšia verzia 22 440 €

+ Výrazné plusy
Výkonný a pritom úsporný motor
Komfortne vyladený podvozok, brzdy
Automat ponúka štyri režimy radenia
- Najväčšie mínusy
Nedostatok vhodných odkladacích miest
Veľa ovládacích prvkov na volante

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri