Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 5008 2,0 HDI

Wednesday, 09. 11. 2011 - 17:40, Ivan Václavík   

Peugeot 5008 2,0 HDI

Nové ponímanie jednopriestorového auta. Pre väčšie rodiny, ktoré pravidelne potrebujú previezť i päť alebo viac osôb, je určený Peugeot 5008. V kabíne disponuje dostatočným priestorom, zadné sedadlá v druhom rade sa dajú modifikovane upraviť (sklopiť, vyklopiť), pričom v prípade potreby je v batožinovom priestore k dispozícii objem až 1 754 litrov.

peugeot-5008n5843g.jpg

Peugeot 5008 s dĺžkou 4,5 metra ponúka novú podobu jednopriestorového automobilu. S 5 alebo až 7 sedadlami definuje nové ponímanie rodinného auta. Jednoducho sklápateľné sedadlá v 2. a 3. rade umožňujú po ich sklopení vytvoriť rovnú podlahu, čo uľahčuje prepravu väčšieho množstva batožiny. Objem kufra môže byť 679 litrov, ak je v aute päť pasažierov alebo 830 litrov (4 cestujúci), prípadne až 1 754 litrov, ak sú sklopené všetky sedadlá za šoférom.

peugeot-5008n5850g.jpg

Predné sedadlá sú vyhrievané, majú dobré bočné vedenie, na zadných si pasažieri môžu samostatne regulovať ventiláciu. Vodič so spolujazdcom majú k dispozícii automatickú dvojzónovú klimatizáciu. Pri prevážaní dlhých predmetov poteší možnosť sklopenia sedadla spolujazdca do roviny. Na zadných oknách sú roletky, ktoré eliminujú pôsobenie slnečných lúčov. Na široké čelné sklo nadväzuje panoramatická presklená strecha, pod ktorou je plynule nastaviteľná zasúvacia clona.

peugeot-5008n5852g.jpg

Peugeot 5008 má v sériovej výbave elektrickú parkovaciu brzdu, ktorá sa automaticky aktivuje pri vypnutí motora a pri rozjazde sa uvoľní. Pri rozjazde do kopca vozidlo dočasne pribrzdí, aby ste mohli bez problémov presunúť nohu z brzdy na plynový pedál. Zadný parkovací asistent informuje akusticky, ak je za vozidlom prekážka, chýba však vizuálne zobrazenie situácie. Na samostatných satelitoch pod volantom je ovládanie tempomatu (vľavo) a rádia.
Ergonómia je takmer bezchybná a pokiaľ na dlhých cestách položíte ruku na polohovateľnú lakťovú opierku, stále budete mať radiacu páku na dosah.

peugeot-5008n5845g.jpg

Navigačný systém s výklopnou farebnou obrazovkou je prehľadný a navigácia spoľahlivá i presná. Na výklopnom priehľadnom paneli pred šoférom (odkopírované zo stíhačiek?) ukazujú žlté číslice okrem rýchlosti jazdy aj vzdialenosť od vozidla pred nami (v sekundách), pričom údaj pod jednu sekundu - ak je vzdialenosť medzi vozidlami príliš krátka - dopĺňa výstražný trojuholník. Užitočná informácia sa objavuje v desatinných číslach - až po hodnotu 3 sekundy.

peugeot-5008n5842g.jpg

Tento systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu (Distance Alert) je už v kontexte s nedávnou novelizáciu našej vyhlášky o pravidlách cestnej premávky. Ide o systém podpory, ktorý nezasahuje do šoférovania, ale radí vodičovi a pomáha mu udržiavať plnú kontrolu nad vozidlom. Je to výnimočná výbava v tomto segmente vozidiel; z pohľadu bezpečnosti efektívne dopĺňa tradičný tempomat a obmedzovač rýchlosti.

peugeot-5008n5853g.jpg

Na stredovej konzole medzi sedadlami sa nachádza dômyselne chladená skrinka, kde sa vmestia dve pollitrové fľaše alebo aj príručná taštička. Neveriacky sme však krútili hlavou, keď sme otvorili veko priehradky pred spolujazdcom. Neforemne tvarovaný priestor bol úplne nevhodný a nebol súci ani len na odloženie manuálu k autu. List papiera formátu A4 sme museli poskladať, aby sme ho tam mohli odložiť.

peugeot-5008n5844g.jpg

Vtipne je riešené dvojnásobné osvetlenie batožinového priestoru - jedno zo svetiel je zároveň vyberateľnou baterkou. Za zmienku tiež stojí „dozorca" nad stropným svetlom. Ak je toto rozsvietené a v krátkom čase nenaštartujete auto, po pár minútach sa automaticky vypne. Nemôže sa teda stať, že by ste v garáži zabudli zhasnúť svetlo v interiéri auta a ráno by ste mali vybitú batériu.

peugeot-5008n5848g.jpg

K samotnej jazde: dojazd 900 km patrí k sympatickým hodnotám. Auto má výbornú zotrvačnosť, dobre reagujúci brzdový systém, výborné zrýchlenie, pri prejazde nerovností vás však Peugeot 5008 poriadne vytrasie. Ale v zákrute dobre drží zvolenú stopu, takmer sa nenakláňa, ani po absolvovaní niekoľkých stoviek kilometrov nepocítite únavu a počas jazdy je v kabíne nízka hladina hluku.

peugeot-5008n5847g.jpg

Ak sme na rovine jazdili s tempomatom na 6. prevodový stupeň stovkou, naša priebežná spotreba bola 5,4 litra, na diaľnici (130 km/h) stúpla na 6,8 litra. Celkový priemer 6,1 litra sa blížil k údaju výrobcu.

peugeot-5008n5846g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Peugeot 5008 2,0 HDI
Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 27 040 €
Najlacnejšia verzia 17 800 €

+ Plusy
Priestor na zadných sedadlách
Podvozok dobre drží stopu
Tichý, úsporný a dynamický motor
- Mínusy
Vysoký posed vodiča
Neforemne tvarovaná priehradka pred spolujazdcom

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri