Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 208 GTi 1,6 THP

Thursday, 17. 04. 2014 - 16:00, Ivan Václavík   

Peugeot 208 GTi 1,6 THP

Neskrotná šelma v modernom šate: Výrazné červené a chrómové doplnky interiéru aj exteriéru zdôrazňujú dynamiku dizajnu športovo ladeného Peugeotu 208 GTi. Kombinácia chrómu a červenej farby ozdobuje prednú masku, aj dvere batožinového priestoru. Predná maska má okrem toho špeciálnu mriežku. Smerové, ako aj denné LED svetlá ohraničujú stretávacie svetlomety a dodávajú vozidlu pohľad neskrotnej šelmy. Samozrejme, nemôže chýbať zadný spojler, ktorý opticky predlžuje ladné krivky tohto nového modelu s logom leva.

p208-gti-9139g.jpg

Rovnako aj v modernom interiéri sa striedajú červené a chrómové doplnky, ktoré sú symbolickým odkazom na legendárny model 205 GTi. Bezpečnostné pásy majú zaujímavý imidž s červeným pruhom v strede. Predné sedadlá sú anatomicky tvarované, vyhrievané, s dobrým bočným vedením; na zadných, ktoré sú asymetricky delené, je však iba núdzové sedenie. Základný objem kufra je dostačujúcich 311 litrov, po sklopení sedadiel až 1 152 litrov.

p208-gti-9136g.jpg

Roztomilý malý (pre niekoho až miniatúrny) športový volant má na svojich ramenách tlačidlá na ovládanie rádia, pod ním je na samostatnom satelite jednoduché ovládanie tempomatu. Na palubnej doske je v strede zabudovaný 7'' dotykový multifunkčný farebný displej s prepracovanou grafikou a intuitívnym ovládaním. Troška nás však potrápilo zdĺhavé vyťukávanie, keď sme chceli pripojiť mobilný telefón cez bluetooth.

p208-gti-9134g.jpg

Prístrojová doska je situovaná vyššie, v kaplnke sú netradičným tvarom obkolesené rýchlomer aj otáčkomer. Počas nočnej jazdy je v kabíne príjemná atmosféra, dotváraná výrazným červeným orámovaním otáčkomera a rýchlomera; k tomu patrí aj svetelné lemovanie okrajov sklenej strechy, pričom LED svietia na modro. Kto netúži pozorovať oblohu, môže si mechanicky zatiahnuť clonu. Celkovú atmosféru doladí dvojzónová automatická klimatizácia.

p208-gti-9133g.jpg

Oproti svojmu predchodcovi, Peugeotu 207 RC, je 208 GTi ľahší a má o 25 koníkov viac. Pod kapotou sa skrýva vydarený benzínový preplňovaný motor s objemom iba 1,6 litra, no s výkonom 147 kW (200 k), aký donedávna mali len niektoré dvojlitrové modely. Rovnaký výkon má napríklad Honda Civic Type R, avšak tá čerpá z objemu dva litre.

p208-gti-9138g.jpg

V prípade Peugeota ide o technicky výborne vybavený agregát s variabilným časovaním ventilov a premenlivým zdvihom sacích ventilov. Poháňané sú predné kolesá, pričom s motorom spolupracuje manuálna šesťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi a dobre vymedzenými dráhami, ktorá umožňuje výbornú akceleráciu a pružnosť.
Moderne tvarovaná páka radenia sa nachádza v blízkosti športového volantu s logom GTi. Prekvapujúco v tejto športovej verzii chýba tlačidlo ručného štartovania, ktoré by sme v takomto aute určite očakávali. Tobôž ak má Peugeot 208 GTi diaľkové centrálne zamykanie.

p208-gti-9141g.jpg

Vodič si môže nastaviť sedadlo i volant presne podľa svojich požiadaviek. V zákrutách sa za volantom verzie 208 GTi môžete spoľahnúť na veľmi dobrú priľnavosť k vozovke. Zásluhou krátkeho rázvoru sa ochotne preklápa medzi zákrutami - všetko je bezpečne kontrolovateľné, čitateľné a plynulé. Brzdy majú správne ostrý nástup, takže celkovo je jazda s týmto autom veľmi príjemným zážitkom. Čo sa týka elektronických systémov, tak v skratkách sú k dispozícii ABS, AFU, REF, ESP, ASR.

p208-gti-9143g.jpg

Nedávno sme testovali čiastočne porovnateľný Peugeot 208 XY. Verzia GTi má s ním zhodné vybavenie, ale navyše alarm, navigačný systém, špecifické prvky interiéru GTi, vyhrievané predné sedadlá, strešný spojler, chrómovú koncovku výfuku GTi a, samozrejme, neporovnateľne vyšší výkon motora.

p208-gti-9144g.jpg

Kto má prirodzený rešpekt pred výkonom 200 konských síl, tomu odporúčame zvoliť pokojný štýl jazdy a na šestke nechať pracovať krútiaci moment; spotreba sa potom zníži aj na šesť litrov benzínu Natural. Ale kto by už s takto vyladeným autom dbal na spotrebu - prvoradý je predsa športový zážitok z jazdy.

p208-gti-9145g.jpg

Ten sme zvolili počas testovania aj my a môžeme potvrdiť, že celkový priemer sa v takom prípade pohybuje okolo 9 - 10 litrov. V meste je spotreba nad osem litrov. My sme napokon dosiahli dojazd 600 kilometrov a celkový priemer 8,5 litra. No keď sme jazdili s ľahkou nohou a pokojne, pri stovke bola priebežná spotreba (s aktívnym tempomatom) len 4,7 l a na diaľnici (130 km/h) 6,5 litra.

p208-gti-9135g.jpg

S Peugeotom 208 GTi je vejár spotreby roztvorený veľmi široko a zostáva len na šoférovi, či bude jazdiť razantne alebo ležérne.

p208-gti-9146g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 208 GTi 1,6 THP

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 147/200
Krútiaci moment (Nm) 275
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 8,5)

Cena testovanej verzie 21 150 €
Najlacnejšia verzia 21 150 €

+ Výrazné plusy
Zaujímavý dizajn exteriéru aj interiéru
Anatomicky tvarované predné sedadlá
Jazdné vlastnosti, výborné brzdy
- Najväčšie mínusy
Absentuje štartovanie tlačidlom
Vyššia spotreba, malý dojazd

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri