Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Octavia RS 4X4, sú štyri viac ako dve?

Friday, 20. 05. 2016 - 08:56, Tomáš Vrábel   

Octavia RS 4X4, sú štyri viac ako dve?

Octavia RS tretej generácie je na trhu už viac ako dva roky. Je to jeden z bestsellerov značky a má to svoje dôvody. Spája v sebe športového ducha s tradičnou praktickosťou každej bežnej Škody. Dizajn aktuálnej generácie môžeme označiť za extrémne vydarený a keď sa k tomu všetkému pridá kvalita spracovania, typická pre koncern VW, úspech je zaručený.

img-5374.jpg

Doteraz ste si mohli kúpiť Octaviu RS v troch verziách. Diesel 185 koní, benzín 200 koní a silnejší benzín 230 koní. Každú z nich môžete mať ako liftback alebo kombi, ale všetky iba s predným náhonom. Je tu však rok 2016 a automobilka prišla s niečím, po čom dlhé roky túžili fanúšikovia fenoménu Škoda RS. Je tu prvá Octavia RS s pohonom 4X4 v histórii!

img-5363.jpg

Od spoločnosti Autocomodex Trnava sme dostali na testovanie práve RS 4x4 v karosérii liftback, poďme sa teda pozrieť, čo prinieslo spojenie prívlastkov Škoda RS a Škoda 4x4.

img-5422.jpg

Octaviu RS 4X4 je možné objednať ako liftback aj kombi, pohon všetkých kolies je ale možné skombinovať len s dieselovým motorom TDI s výkonom 185 koní a automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Výkonnejšie benzínové verzie zostávajú s predným náhonom.

Otázka teda znie: stojí kombinácia dieslu, automatickej prevodovky a „štvorkolky" v obale RS za to?

img-5390.jpg

Ja si myslím, že určite áno. Štvorkolka pridá autu v prvom rade na praktickosti. Pokiaľ chcete Octaviu RS a zároveň máte chatu na horách, chodíte lyžovať alebo si chcete s autom priviezť surf až na piesočnú pláž (hlavne na Slovensku), 4x4 je presne to, čo potrebujete. Čo však možno ocenia majitelia RS 4x4 ešte viac, je možnosť prepnutia ESP do športového režimu. To môže v kombinácii so zasneženou (uzavretou) horskou cestou, alebo (uzavretým) zasneženým parkoviskom spôsobiť také množstvo radosti, že vám nebude chýbať ani 230 koňový benzín, ani manuálna prevodovka a ani peniaze, ktoré ste si priplatili za poháňanú zadnú nápravu.

img-5485-2.jpg

Pri bežnej jazde pohon 4x4 nespozorujete. Taktiež opticky sa RS 4x4 od bežnej RS neodlišuje. Rozdiel je v hmotnosti, ktorá sa zvýšila o 100kg, RS 4x4 váži 1550kg. Nie je to najmenej, pri jazde to však necítiť, pocitovo je auto aj o 300kg ľahšie. Ďalšou odlišnosťou je mierne vyššia spotreba oproti prednému náhonu, ale vďaka dieselovému motoru a prevodovke DSG sa stále pohybujeme vo veľmi prijateľných číslach. Tabuľková kombinovaná spotreba je 4,9 litra. Tomuto číslu sa priblížite iba ak sa budete veľmi snažiť, pri športovejšej jazde sa dostanete cez 7 litrov, čo je však stále skutočne dobrá hodnota. Z 0 na 100km/h RS 4x4 zrýchli za 7,3s, čo je o sekundu rýchlejšie než to zvládne RS s predným náhonom. Prevodovka s motorom spolupracujú výborne. Nadšenci manuálnych prevodoviek so mnou súhlasiť nebudú, môj názor však je, že DSG do tohto auta jednoducho patrí, manuál by tu nemal zmysel. Pri potrebe športového zážitku z jazdy môžete radiť pedálmi pod volantom, pri zimných radovánkach s ESP v športovom režime vás DSG nijako obmedzovať nebude, no a pri bežnej jazde je stláčanie spojky a preraďovanie len na príťaž.

img-5433.jpg

Ako som už spomenul, dizajn aktuálnej generácie Octavie RS je mimoriadne vydarený, auto vyzerá skrátka super. Viaceré detaily exteriéru aj interiéru dokonale tvoria športového ducha tohto auta. Čierna maska chladiča, čierne spätné zrkadlá, vnútro predných svetiel, tmavé 18" kolesá Gemini a k tomu biela Candy metalíza. Uznajte sami, lepšie už snáď Octavia ani vyzerať nemôže...

img-5386.jpg

Interiéru dominujú veľmi dobre vyzerajúce a navyše pohodlné športové sedadlá. Dekorácie v podobe imitácie karbónu nájdeme na lištách dverí a na stredovej konzole, pričom športový dizajn interiéru dopĺňa aj čierny lesklý lak. Na športovom volante nájdeme logo RS, podobne aj na hlavici páky prevodovky DSG. Príjemným detailom je aj zobrazenie loga RS na displeji navigácie pri štarte auta. Špecifikom interiéru RS je aj tmavý strop, ktorý okrem toho, že vyzerá dobre, je navyše praktický.

img-5431.jpg

O tom, že Octavia je praktické auto s veľkým batožinovým priestorom a dostatkom miesta pre cestujúcich nemá zmysel už ani písať, to už je snáď každému jasné.

img-5391.jpg

Počas testu som si uvedomil, že Octavia v podstate nemá zásadné nedostatky. Pre človeka, ktorý je fanúšikom športových áut, žije aktívnym životným štýlom, zároveň má rád praktické veci, je Octavia RS 4x4 skutočne dobrou voľbou. V jej prospech hrá aj fakt, že nemá priamu konkurenciu. Keď chcete športovo ladené auto, ktoré vyzerá dobre, je kvalitné, praktické, k tomu to má byť štvorkolka a cena by mala byť napríklad do 33 000€, voľba je jednoznačná. Cena RS 4X4 začína na 31 900€. Nedá sa povedať, že by to bolo málo. Napriek tomu, pri každom pohľade na toto auto, pri každom nasadnutí a pri každom prepnutí do športového režimu si poviete, že to stálo za to.

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie