Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

O sezóne uplynulej, aj tej budúcej sme sa zhovárali s predsedníčkou Rally komisie

Thursday, 28. 12. 2017 - 08:00, Ľuboš Kašický   

O sezóne uplynulej, aj tej budúcej sme sa zhovárali s predsedníčkou Rally komisie

Nie je tajomstvom, že srdcom slovenskej rely je východ Slovenska. Tu sa organizuje najviac súťaží a tu tiež žijú cenní ľudia, ktorí vdychujú tomuto športu dušu. Slovenský rely majstrák 2017 zahŕňal sedem súťaží, pričom hneď päť z nich sa jazdilo na východnom Slovensku. Obzrime sa teda za uplynulou rely sezónou spoločne s predsedníčkou Rally komisie SAMŠu, Gabrielou Szczeczinovou a povedzme si, ako by mohla vyzerať sezóna 2018.

„Môžem povedať, že na všetkých úrovniach sme uplynulú sezónu zhodnotili, ako úspešnú," obzerá sa späť šéfka rely komisie. „Podarilo sa uskutočniť všetky naplánované podujatia podľa kalendára MSR aj SRP (Slovenský Rally Pohár). Zrušilo sa iba posledné podujatie RRP (Regionálny Rally Pohár) na Autoshow na Slovakiaringu. Pozitívom je, že v priebehu celej sezóny nebola žiadna mimoriadna udalosť, ak nepočítame ľahšie zranenie na rely v Lubeníku. Za pozitívne považujeme aj hodnotenie všetkých členov komisie, ktorí sa zhodli, že všetky uskutočnené súťaže boli tento rok zvládnuté na veľmi dobrej organizačnej úrovni. Žiadnej súťaži sa nedá vytknúť nejaký vážnejší nedostatok. Takže celkovo sezóna bola naozaj dobrá. Jediným kazom je klesajúca účasť posádok. Hlavne v druhej polovici sezóny." Kde však hľadať príčinu? „Veľa sme sa nad tým zamýšľali, no nevieme presne zistiť, čo je príčinou. Keď sme vlani zverejnili kalendár, tak boli na neho veľmi pozitívne ohlasy. Takže v kalendári to asi nebolo. Zvykne sa používať argument, že je málo peňazí, no to sa vraví už dlhšie, nie iba v tomto roku. Nefunguje tu reklamný trh, ako by fungovať mal a problém je aj s médiami, ktoré šport málo propagujú," snaží sa identifikovať príčiny Gabriela Szczeczinová.

Tibor Szabosi;c30i8559-9.jpg

Poďme však k nasledujúcej sezóne. Ako by mala vyzerať a čo od nej môžeme očakávať? „Nechcem to urieknuť, no vyzerá to dobre," pokračuje šéfka Rally komisie. „Znova by to mali byť, až na jedinú výnimku, všetky slovenské súťaže. Myslíme si, že jednu zahraničnú súťaž budeme dlhodobo do kalendára MSR zaraďovať. Je dobré pomerať si sily so zahraničnou konkurenciou a tiež je pre nás prioritou, aby tá zahraničná súťaž bola zapísaná do kalendára Zóny strednej Európy. Ak by sme mali byť konkrétnejší, tak v sezóne 2018 by sa mali jazdiť rovnaké súťaže, ako tento rok, s jednou zmenou. Tou je nahradenie rožňavskej rely novou súťažou, ktorá sa chystá v okolí Žiliny. Táto súťaž zatiaľ ešte nie je potvrdená. V prípade, že by prípravy na žilinské podujatie boli dlhšie, tak ostane len šesť súťaží a Žilina sa pôjde až v sezóne 2019. Kalendár už máme pripravený a prejednaný aj na Rally komisii, no neradi by sme ho zverejňovali skôr, než sa zladíme s kalendármi okolitých národných federácií."

Tibor Szabosi;c30i8563-23.jpg

Okrem kalendára však Rally komisia pripravila aj jednu dôležitú zmenu. „V priebehu vlaňajšieho roka sa nám s technickým výborom podarilo dohovoriť na novom znení predpisov pre skupinu F. Chvíľu to trvalo, kým sme to zladili, no nakoniec je však predpis na svete a už je zverejnený. Je to v podstate národný technický predpis umožňujúci štart súťažiacim, ktorí vlastnia vozidlá, s ktorými sa zúčastňujú trebárs amatérskych podujatí, ktoré nie sú pripravené podľa predpisu FIA. To znamená, že sa nejedná o auta, ktoré zodpovedajú FIA homologizácií. Takto by sa malo umožniť aj týmto vozidlám zúčastniť sa MSR alebo SRP. Inak, rovnakým smerom idú aj iné štáty v Európe, pretože v posledných rokoch sa homologizovalo veľmi málo áut z nižších objemových tried, dvojkoliek, ktoré aj u nás chýbajú v štartovom poli. Možno aj to by mohla byť cesta, ako zvýšiť počet štartujúcich," naznačuje riešenia pre budúcnosť Gabriela Szczeczinova. Držme teda palce našej slovenskej rely!

 



Diskusia k článku