Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Rally komisia

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Nové FIA triedy pre súťažné vozidlá v rally 2014

Sunday, 08. 12. 2013 - 19:08, Gabriela Szczeczinová   

Nové FIA triedy pre súťažné vozidlá v rally 2014

V týchto dňoch FIA postupne zverejňuje predpisy pre sezónu 2014. Ako sme informovali v predošlej správe FIA dňa 4. decembra 2013 schválila zmenu zadelenia súťažných vozidiel do jednotlivých tried. 

Zachovala systém, ktorý kombinuje navzájom vozidlá starších skupín N a A s novou skupinou R ale znížila pôvodný počet tried z 10 na 6, čiže vytvorila triedy RC1 až RC5 + triedu RGT. Zachovala aj systém, že čím silnejšie auto, tým nižšie číslo triedy. Nové rozdelenie do tried vyzerá nasledovne:

RC1
WRC: 1,6 turbomotor

RC2
S2000-Rally: 1,6 turbomotor s 30 mm restriktorom
S2000-Rally: 2,0 atmosferický motor
skupina R5 (VR5)
skupina R4 (VR4)
skupina N s objemom nad 2000 cm3 (bývalé N4)

RGT

RC3
skupina A s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3
Super 1600
R2 (nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 - VR2C)
R3 (atmo / s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 - VR3C)
R3 (turbo/ s objemom do 1620 cm3 / nominálny objem - VR3T)
R3 (diesel/ s objemom do 2000 cm3 / nominálny objem - VR3D)

RC4
skupina A, s objemom do 1600 cm3
R2 (nad 1390 cm3 a do 1600 cm3 - VR2B)
Kit car, do 1600 cm3
skupina N s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3

RC5
skupina N s objemom do 1600 cm3
R1 (do 1600 cm3 - VR1A/VR1B)

Ak si porovnáme nové triedy s tými staršími, vidíme:
- do triedy RC1 sú zaradené výhradne vozidlá WRC určené pre majstrovstvá sveta
- trieda RC2 je veľmi rozsiahla, lebo sú v podstate zlúčené „vlaňajšie" triedy 2 + 3, čiže v nej budú spolu vozidlá S2000 (atmosférické i 1,6 s turbom), R4, R5 a „N4". Vozidlá R4 budú na konci roka 2014 končiť vo FIA majstrovstvách.
- nová trieda RC3 úplne zodpovedá vlaňajšej triede 5
- nová trieda RC4 je tiež rozsiahla, lebo spojila v sebe až 3 „vlaňajšie" triedy (6, 7 a 8). Sú v nej vozidlá skupiny A (včítane kitcarov), R2 do 1600 cm3 a skupiny N s objemom od 1600 cm3 do 2000 cm3.
- v poslednej novej triede RC5 sú spolu spojené „staré" triedy 9 a 10 (je totožná s triedou 9 MSR 2013 :), sú v nej teda vozidlá N do 1600 cm3 a vozidlá R1A aR1B.

Nové rozdelenie súťažných vozidiel do tried pre FIA majstrovstvá v rally stavia veľký otáznik pred Rally komisiu SAMŠ. Ak si totiž pokusne zatriedime vozidlá, ktoré sa zúčastnili MSR v roku 2013 podľa nového FIA delenia tried, zistíme, že 80% všetkých našich aut by bolo podľa nového systému v roku 2014 iba v dvoch nových triedach (RC2 a RC4), čo určite nie je optimálny stav.

Gabriela Szczeczinová
Rally komisia SAMŠ



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
www.dovrchu.czSlovakiaringTwitter autosportfotoFacebook autosportfotoDuEnYouTube autosportfotoRichard Gonda