Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Neuville - Auto je stále lepšie a lepšie!

Friday, 10. 02. 2017 - 19:05, Ľuboš Kašický   

Neuville - Auto je stále lepšie a lepšie!

Päť rýchlostných skúšok dnes vyhral Thierry Neuville a usadil svoj Hyundai bezpečne na čele priebežného poradia po prvej etape švédskej rely.

Bolo jasné, že včerajšia superšpeciálka v Karlstade bola iba brnkačka pre divákov a dnes si to gentlemani v kokpitoch nadržaných špeciálov novej WRC rozdali naozaj. A nebola to žiadna sranda. Po mrazivom ráne popoludní aj zasnežilo a v závere si mnohé pneumatiky vyrazili „zuby" na pritvrdom podklade. Neuvilla s Latvalom však nezastavilo nič.

Prvá sekcia mala tri eresky a hneď v úvodných dvoch išiel do vedenia Belgičan. „Tieto autá sú o dosť rýchlejšie, ako predošlé. Normálne som sa chvíľami strácal v rozpise," posťažoval si nový líder priebežného poradia, ktorého trápilo aj pritvrdé nastavenie zadných tlmičov a auto mu miestami odskakovalo.

hyu-leg1.jpg

Na treťom dnešnom úseku zacítil šancu Latvala a okamžite, ako správny Severan, po nej skočil. „Vlani som to zlomil polos a tak sme zvýšili podvozok," prezradil. A oplatilo sa. V cieli RS4 bol o 8,5 sekundy rýchlejší, ako Neuville, ktorý sa tu bál „katovať" a preskočil do čela poradia. Nasledoval však servis a zasa bolo všetko inak.

Do druhej (popoludňajšej) sekcie Belgičan asi pojedol poriadnu porciu belgických hranoliek s čokoládou, lebo neskutočne nasadil a aj napriek čerstvému snehu urobil rozhodujúci hetrik etapy a bezpečne okupuje priebežné prvé miesto po úvodnej etape 65.švédskej rely. Z miery ho nevyviedla ani strata gripu, ani rýchla tma a dokonca ani otvárajúce sa dvere, ktoré ho rozptyľovali (tak predsa má i20 coupe nejakú slabinu).

sweleg1-3.jpg

Záverečný meraný úsek sa musel ísť opatrene, lebo chýbali snehové bariéry a na tvrdom ľade už niektorí nemali „zuby". Eresku vyhral Tanak, ktorý si tak polepšil v závere etapy, no tesne za ním sa rútili Neuville a Latvala. Fín však strácal v súčte 28 sekúnd a zajtra mu to možno padne lepšie, než štartovať z prvého miesta. To si užije Neuville.

sweleg1-10.jpg

Súboj Neuvilla na hyundai s fínskym znalcom miestnych pomerov, Latvalom na toyote, sa dal azda aj očakávať. Prekvapuje tretie miesto Tanaka na forde, ktorý mal v závere najviac odvahy a preskočil nielen Ogiera, ale aj Meeka. Ír pritom nejazdil zle. Aj on mal síce pár „krízoviek", ale tentoraz to ustál. „Trápil som sa. V závere som jazdil úplne bez hrotov a so zničenými pneumatikami a na ľade a snehu to nebolo nič príjemné. Celkovo však deň nevyzerá zle. Najviac som stratil teraz v závere, bez klincov," vysvetľoval Kris Meeke, ktorého osobne tento rok stále radím medzi top favoritov na titul.

sweleg1-5.jpg

Zaujímavé bude zajtra sledovať Ogiera. „Bolo to ťažké, no nedokázali sme dnes urobiť viac," vyznal sa Francúz, ktorý už zajtra nemusí štartovať z prvého miesta. Jeho strata nemusí ešte znamenať veľa a do cieľa v nedeľu je stále ďaleko.

Jediným, kto dnes odstúpil z továrenských tímov bol Juho Hänninen na toyote. Juho tesne pred koncom RS5 trafil strom a poškodil chladič tak, že nemohol pokračovať. S penalizáciou sa však vráti zajtra.

sweleg1-8.jpg

Vo WRC2 vedie Fabia R5 Pontusa Tidemanda s veľkým náskokom pred Fiestou R5 Suninena. Zajtra na posádky čaká porcia ďalších sedem eresiek, pričom tá posledná bude zasa pikantný bonbónik na štadióne v Karlstade. Začína sa o ôsmej ráno a končí niekedy pred siedmou večer.

Priebežné poradie po prvej etape:

1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 1:16:24.7
2. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +28.1
3. Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC) +49.7
4. Kris Meeke / Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +51.8
5. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +55.7
6. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:17.8
7. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai 120 Coupe WRC) +1:40.3
8. Craig Breen / Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1:54.3
9. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3:01.5
10. Stephane Lefebvre / Gabin Moreau (Citroen DS3 WRC) +3:23.6
...

 



Diskusia k článku