Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  ERC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Nábojnica v kolese Fabie R5 Kopeckého a Dreslera

Wednesday, 30. 08. 2017 - 10:36, Ľuboš Kašický   

Nábojnica v kolese Fabie R5 Kopeckého a Dreslera

Po Barumke sme pre autosportfoto.sk vyspovedali Pavla Dreslera. Vrátili sme sa aj k nemeckej rely, kde ich o víťazstvo pripravil defekt na tankodrome.


Každoročne sa na Barumku zliezajú tisícky fanúšikov, aby si užili sviatok rely. Námestie v centre Zlína má fantastickú atmosféru a keď tesne pred vyhlasovaním víťazov začínajú prichádzať jednotlivé posádky, tak nadšenci využívajú naplno príležitosť vidieť svojich hrdinov. Odfotiť sa s nimi. Dotknúť sa ich. Aspoň krátko ich poklepať po pleci a povedať, že to bolo super!

ba10-1.jpg

Svoje by o tom vedela najlepšie rozprávať víťazná posádka továrenského tímu Škoda Motorsport, Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tá doviezla novú Škodu Fabia R5 víťazne do cieľ už tretíkrát po sebe a nadšenie nemalo konca. Neviem, či sa to zdalo iba mne, no tento rok bol azda najoslavovanejší.

pavel03.jpg

Chalani si to poctivo načasujú tak, aby stihli všetko podľa harmonogramu a tú chvíľku, ktorá ostáva v obkolesení fanúšikmi, si poriadne užívajú. Samozrejme, že viacej býva obkľúčený pilot a spolujazdec je trochu neprávom zabúdaný. Lenže práve co-pilot vie veľa zaujímavých informácií a môže priblížiť svoj pohľad z kokpitu. A tak zatiaľ, čo Honzu doslova obkľúčili davy fanúšikov, tak ja som vyspovedal Pavla.

pavel02.jpg

„Prvý deň bol naozaj zložitý. Tohtoročné trate boli náročné. Na Semetíne (RS3) nám dokonca Lucky Luky (pozn.: Škodováci takto volajú Lukyanuka) trošíčku uletel, takže sme začínali znova. Vrátili sme mu to však hneď na Trojáku (RS4). V druhej sekcii mal potom Lucky Luky nejaké problémy a urobil aj nejakú chybičku, takže sme mu odskočili na tých šestnásť sekúnd. V druhej etape už na ňom bolo vidieť, že už bol unavený a do súbojov sa už nepúšťal. My sme síce išli rýchlo, ale už sme neriskovali a strážili si svoju pozíciu," zhrnul priebeh súťaže zo svojho pohľadu spolujazdca Pavel Dresler.

pavel01.jpg

Pre posádku Kopecký - Dresler to bolo nielen tretie víťazstvo v rade na Barumke, ale aj sedemnáste v rade na súťažiach českého majstráku a tak sa pýtam, či nezačínajú pociťovať tlak. „Všetko raz musí skončiť. Tlak si nepripúšťame," odpovedá Pavel. „Vôbec sa o tom ani nerozprávame. Je to len štatistika a tá je iba pre ľudí a novinárov. Je to síce príjemné, ale naozaj to neriešime."

pavel04.jpg

Barumka sa zvyčajne jazdí len týždeň po nemeckej rely, ktorá je súčasťou majstrovstiev sveta. Honza s Pavlem tam štartovali aj tento rok a počas celej súťaže boli jednoznačne najrýchlejší vo svojej triede WRC2. O víťazstvo ich pripravil iba defekt. „No bohužiaľ. K rely však patrí aj šťastie," konštatuje Pavel Dresler. „V Nemecku sme ho nemali, ale zasa mali sme ho tu na Barumke. Tie defekty nás mrzia. Najhoršie je, že nevieme, kde ten defekt vznikol. Keď vieme kde, tak si povieme, že sa z toho môžeme ponaučiť, ale keď vôbec netušíme kde a ako sa to mohlo stať, tak je to strašne ťažké aj na psychiku. Ten nemecký defekt bol rýchly, ale vôbec nič sme necítili. Žiadna rana. Jednoducho sme niekde niečo prešli. Niekde musel trčať kus železa na tankodrome. Mimochodom už počas testu sme tam mali defekt a z kolesa nám trčala nábojnica!"



Diskusia k článku