Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

MX-5 Cup prichádza na Slovensko

Tuesday, 05. 08. 2014 - 14:01, Public relations   

MX-5 Cup prichádza na Slovensko

Mazda MX-5 patrí vďaka výbornej ovládateľnosti medzi veľmi obľúbené autá. Niet divu, že po celom svete vznikli seriály, kde MX-5 v rôznych generáciách pomáha rozvíjať jazdecký talent a prináša pilotom more zábavy. Napríklad vo Veľkej Británii, či Holandsku stavili na MX-5 prvej generácie a nezriedka na štarte stojí viac ako 30 áut. Teraz prichádza MX-5 Cup aj na Slovensko, kde bude od sezóny 2015 súčasťou Slovenského Okruhového Pohára.

Cieľom MX-5 Cupu je pomôcť talentovaným pretekárom naštartovať kariéru na okruhoch a dať príležitosť skúsenejším pretekárom, ktorí hľadajú cenovo prístupné a vyrovnané pretekanie. V snahe udržať cenu pretekárskeho auto čo najnižšie, predstavitelia seriálu vybrali Mazdu MX-5 prvej generácie (NA) vyrábanú v rokoch 1990 až 1993 s objemom 1,6 litra a sériovým výkonom 116 koní. Takýchto áut je možné nájsť po celej Európe veľmi veľa, takže nie je problém nájsť vhodné auto, ktoré tvorí základ cupovej MX-5.

img-9068.jpg

MX-5 Cup chce prinášať radosť z pretekania, no v prvom rade myslí na bezpečnosť pilotov. Každé auto, ktoré sa zúčastní seriálu, musí mať základné bezpečnostné prvky. V prvom rade je to bezpečnostný rám chrániaci pilota pri havárii, potom pretekárske sedadlo, 6-bodové bezpečnostné pásy, sieťka, ktorá zabráni vypadnutiu ruky jazdca z auta pri prevrátení. Ďalej elektrický odpájač batérie, športový volant, hasiaci prístroj s hmotnosťou minimálne 2 kg a ťažné oká vpredu aj vzadu.

Tímy, ktoré postavia pretekárske MX-5, aplikujú v rámci zachovania vyrovnanosti štartového poľa povinné úpravy. Z auta odstránia interiér, z ktorého ponechajú len prístrojovú dosku. Pre výbornú ovládateľnosť na trati namontujú podvozok GAZ Gold. Sériové brzdy by nemuseli vydržať náročnosť okruhového pretekania, preto ich musia vymeniť za pretekárske. Musia však zachovať sériový priemer brzdového kotúča a sériový strmeň. Spolu s nimi použijú aj pretekársku brzdovú kvapalinu. Všetky autá seriálu MX-5 budú jazdiť na 15-palcových diskoch a predpísaných pneumatikách. V rámci udržania čo najpriaznivejšej ceny nebudú pretekári jazdiť na slikoch, ale na rovnakých športových pneumatikách, ktoré organizátori zvolia pred sezónou.

img-9184.jpg

Pretekári môžu zvýšiť svoju šancu na úspech, ak aplikujú aj odporúčané úpravy MX-5 Cupu. Výkon motora zvýšia otvorený saním, alebo pretekárskym výfukom. Tam ale úpravy motora nekončia, môžu znížiť hlavu valcov, vymeniť vačkové hriadele a pružinky ventilov. Prenosu výkonu na trať pomôžu keramickou spojkou a samosvorným diferenciálom. Sériové silenbloky podvozka nahradia polyuretánovými. Hadice chladiaceho okruhu môžu vymeniť za silikónové. Ďalšou možnosťou je použite pancierového brzdového rozvodu s regulátorom tlaku na zadnú nápravu.

Piloti budú jazdiť MX-5 Cup v rámci Slovenského Okruhového Pohára, kde ich čaká päť dvojpretekov. Na každom podujatí absolvujú dva 20 minútové voľné tréningy, kvalifikáciu a dva 20 minútové preteky.
MX-5 Cup

img-9610.jpg

Auto:
Mazda MX-5 prvej generácie (NA), rok výroby 1990 až 1993, sériový výkon 116 koní pri 6500 otáčkach, hmotnosť 960 kg.

Povinné úpravy:
- Bezpečnostný rám, dodávateľ STEELDESIGN
- FIA pretekárske sedadlo
- FIA 6-bodové bezpečnostné pásy
- Športový volant
- Elektrický odpájač batérie
- Hasiaci prístroj minimálne 2 kg
- Ťažné oká vpredu a vzadu
- Podvozok GAZ Gold
- 15-palcové disky
- Pneumatiky TOYO R1 R alebo FEDERAL 595 RS-R (jednotný typ pneumatík bude upresnený pred sezónou)
- Odstránenie interiéru s výnimkou palubnej dosky
- Pretekárske brzdové kotúče, brzdové platničky a brzdové kvapalina (je potrebné zachovať sériový rozmer brzdového kotúča a sériový brzdový strmeň)
Odporúčané úpravy:
- Pretekársky výfuk vrátane zberného potrubia, dodávateľ AMA exhaust
- Znížená hlava valcov
- Možnosť výmeny vačkových hriadeľov + tvrdších pružiniek ventilov, dodávateľ CATCAMS
- Gumené alebo silikónové vodné hadice
- Gumené alebo polyuretánové silenbloky podvozka
- Keramická spojka HELIX Autosport
- Samosvorný diferenciál QUAIFE
- Pancierový brzdový rozvod s regulátorom tlaku na zadnú nápravu
- Otvorené sanie

img-9673.jpg

Všetky ostané úpravy nie sú povolené.

Zoznam úprav, ako aj fotky prvej Mazdy MX-5 upravenej pre MX-5 Cup nájdete na stránky seriálu http://www.okruhy.sk/mx5-cup/.

img-9708.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri