Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

MiniRallyCup 2017 ocenil víťazov

Wednesday, 22. 11. 2017 - 15:51, Ľuboš Kašický   

MiniRallyCup 2017 ocenil víťazov

V Liptovskom Hrádku sme uplynulý víkend uzatvorili ďalšiu sezónu takzvanej slovenskej „tretej ligy" v rely - MiniRallyCup 2017. Za prítomnosti takmer dvoch stovák aktérov a nadšencov športu sa rozdeľovali ceny pre víťazov.

Povedzme si to priamo. Kde by bol akýkoľvek šport, bez širokej členskej základne? Je veľmi smutné, že keď ide o podporu, tak na Slovensku sú kultúra a šport na chvoste. Na druhej strane sa však k úspechom radi hlásia všetci. A najviac asi tí, čo mohli a nepomohli. O to viac si preto treba vážiť ľudí, ktorí majú zásluhy na tvorbe širokej základne v akomkoľvek športe. Uznávam, žiadny z nich nie je lacný, no priznajme si, že náš milovaný automobilový šport je obzvlášť náročný a finančne nákladný. Preto si vážme a pripomínajme si to vždy, že máme nadšencov, ktorí neutiekli kvôli peniazom k iným, masovejším a lepšie plateným športom, ale zostali mu verní. Vďaka ním nám začína rásť aj členská základňa.

mrc02.jpg

To, že je automobilový šport medzi divákmi obľúbený, pripomínať azda ani netreba. Žiaľ, štát (či jeho inštitúcie) si to ešte nevšimol a správa sa k nemu macošsky. Lenže, ako to už býva, nechcené dieťa je nakoniec vždy životaschopnejšie, ako ostatní a svoju cestičku si nakoniec nájde samo. Jednu z cestičiek nášho autošportu už zopár rokov poctivo vyšliapava skupina benzínových srdciarov a nadšencov z MiniRallyCupu, ktorá sa grupuje okolo Ferka Debnára.

mrc01.jpg

„Ak dobre počítam, tak toto bola už azda jubilejná 10 sezóna," bilancuje František Debnár. „Pravdou však je, že keď MRC začínalo, tak to boli jednoduché amatérske preteky pomedzi kuželky na parkoviskách. Vyslovene autoshow pre zábavu ľudí, keď ktokoľvek z ulice mohol prísť, zaplatiť si symbolických pár korún štartovného a zajazdiť si. Celé MRC-čko rozbehla partia okolo Ivana Tekelyho. Neskôr im to však už časovo (pre pracovnú zaneprázdnenosť) nevychádzalo a hľadali, kto by bol ochotný sa toho ujať. A tak to nejako nakoniec prischlo mne," vraví skromne duša dnešnej MRC.

mrc08.jpg

Postupom času sa MRC vyvíjalo a dnes už možno pokojne vravieť o takzvanej tretej lige slovenskej rely, ktorá pomáha tvoriť širokú základňu pre Majstrovstvá Slovenska a Slovenský rely pohár. „V sezóne jazdíme približne 7-8 podujatí a stále sme najdostupnejšou možnosťou zapretekať si," pokračuje pán Debnár. „Zapretekať si za minimálne náklady, keď štartovné je 50-80 eur na preteky a za splnenia základných bezpečnostných podmienok, ktorými sú bezpečnostný rám (tkz. klietka), pevné športové sedadlo (nie na koľajničkách), bezpečnostné pásy cez plecia a prilbu, rukavice s overalom, ktoré môžu byť aj po homologizácii."

mrc10.jpg

Všetky tieto bezpečnostné štandardy sa do MRC zaviedli postupne v posledných rokoch, čím sa zvýšila nielen bezpečnosť série, ale aj jej úroveň. Veď viacero posádok, ktoré tento rok štartovali na podujatiach MRC, štartovali súbežne aj v Slovenskom rely pohári a niektoré dokonca aj v MSR. MiniRallyCup tak presne plní funkciu série, kde sa môžu mladé a začínajúce posádky zblížiť s rely a naučiť sa základom tohto športu predtým, než sa rozhodnú vyskúšať si to na slovenských majstrovstvách. „Myslím, že pokojne môžeme povedať, že takmer všetky posádky, čo dnes štartujú v SRP prešli cez nás v MRC," potvrdzuje aj Ferko Debnár.

mrc07.jpg

V sezóne 2017 sa jazdilo sedem súťaží MRC. MiniRallyCup je pritom rozdelený na niekoľko tried. Trieda A1 je do 1600ccm, A2 do 1600 ccm, A3 do 2000 ccm, A4 nad 2000 ccm, Z5 do 1500 ccm a Z6 nad 1500 ccm. Okrem toto sa jazdí aj o absolútneho víťaza a ocenenia sa dočkajú aj juniori do 18 rokov. Potešujúce pritom je, že tento rok sa na štart postavilo až 78 posádok, čo len svedčí o správnom smerovaní cesty, ktorou kráča Ferko Debnár so svojimi ľuďmi.

mrc09.jpg

Celkovým víťazom ročníka 2017 sa s veľkým náskokom stala nádejná slovenská posádka Tomáš Minarovič a Martin Španko z tímu KM Racing (Mitsubishi Lancer). „Bola to výborná sezóna," obzerá sa za práve skončenou sezónou Tomáš Minarovič. „Samozrejme, že sa vyskytli aj problémy, ale kompenzovali nám to víťazstvá a v súčte to vyšlo na tento krásny titul, ktorý veľmi potešil nielen mňa s Martinom, ale aj celý náš tím, ktorý nám veril a vkladal do nás nádeje. Ďakujem preto špeciálne Marekovi Krupicovi a celému KM Racing tímu. Chcel by som sa poďakovať takto aj Ferkovi Debnárovi a celému tímu ľudí okolo neho, ktorí pre tento šport robia fantastickú a obetavú prácu. Za tie necelé dva roky, čo jazdím v MRC som pochopil, že MRC je jedna vynikajúca veľká rodina a ja sa teším, že som sa mohol stať jej členom."

koleno-foto.jpg

Ako sme už spomínali v úvode. Počas víkendu sa na slávnostnom vyhodnotení sezóny a udelení cien pre víťazov v Liptovskom Hrádku stretlo takmer dvesto pretekárov, členov tímu a nadšencov tohto športu. Víťazov jednotlivých tried si teda pripomeňme sumárom a fotografiou. Ešte predtým však dajme záverečné slovo Františkovi Debnárovi. „Dovolím si tvrdiť, že oproti minulej sezóne sme išli úrovňou zasa o stupienok vyššie. Samozrejme sú veci týkajúce sa bezpečnosti tratí a posádok z ktorých nikdy nepoľavíme. Sezónu hodnotím, ako veľmi dobrú. Podarilo sa nám odjazdiť sedem podujatí a ukázať životaschopnosť nášho seriálu. MRC dnes zjavne plní svoju úlohu pri výchove talentov. To je prísľub a výzva do budúcnosti," dáva symbolickú bodku duša MRC.

mrc03.jpg

Absolútnymi víťazmi MRC 2017 sú:
1. Tomáš Minarovič - Martin Španko (Mitsubishi Lancer)
2. Matej Bartošík - Ján Pecník (Subaru Impreza)
3. Tomáš Polovka - Daniel Turcsányi (Seat Ibiza)

A1 štartovalo 20 posádok (body získalo 18)
1. J. Schwarzbacher - N. Schmidtová (Nissan Micra)
2. Martin Stoklas - Mirka Krišáková (VW Polo)
3. Patrik Purš - Richard Krajčovič (Honda Civic)

A2 štartovalo 12 posádok (body získalo 9)
1. Andrej Turanský - Marián Turanský (Honda Civic)
2. Radoslav Halo - Ivet Kôpková (Honda Civic)
3. Viliam Pitoňák - Veronika Madaiová

A3 štartovalo 16 posádok (body získalo 14)
1. Tomáš Polovka - Daniel Turcsányi (Seat Ibiza)
2. Marek Pikula - Marek Pikula ml.(Seat Ibiza)
3. Ján Ďurej - Martin Slamčík (Škoda Fabia)

A4 štartovalo 16 posádok (body získalo 16)
1. Tomáš Minarovič - Martin Španko (Mitsubishi Lancer)
2. Matej Bartošík - Ján Pecník (Subaru Impreza)
3. Tibor Kovács - Patrik Kišidaj (Mitsubishi Lancer)

Z5 štartovalo 5 posádok (body získalo 5)
1. Martin Andrišek - Marian Husenica (Škoda)
2. Michal Siládi - Patrik Maruščák (Škoda)
3. L. Slavkovský - Ján Medzihradský (Škoda)

Z6 štartovalo 9 posádok (body získalo 7)
1. Jozef Valas - Mária Ferencová (Lada 2105)
2. Martin Jurečka - Matej Beťko (BMW E30)
3. Dušan Greisinger - Marcel Slamka (BMW E30)

Junior do 18 rokov
1. Andrej Turanský - Turanský (Honda Civic)
2. Matúš Jaroš - Ľubomír Jaroš (Škoda Fabia)
3. B. Kiškováčová - Erik Kiškováč (Suzuki Swift)

mrc04ju.jpg

mrc06.jpg

mrc05.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
Facebook autosportfotowww.dovrchu.czSlovakiaringRichard GondaTwitter autosportfoto