Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Meeke v čele mexickej rely

Saturday, 11. 03. 2017 - 06:37, Ľuboš Kašický   

Meeke v čele mexickej rely

Nehoda na diaľnici a prehrievanie motorov potrápili dnes celé štartové pole počas 1.etapy mexickej rely. Najlepšie to však zvládol Citroën.

Že nie je najmúdrejším riešením ťahať autá 400 kilometrov len pre parádu v hlavnom meste sa ukázalo hneď v úvode prvej etapy. Po večernom prológu síce posádky nasadli pohodlne do lietadla a ešte sa aj stihli vyspať. S autami však nastal problém.

c17.jpg

Na diaľnici medzi Mexico City a Leonom došlo k veľkej dopravnej nehode, ktorá zablokovala cestu na šesť hodín a v kolóne zostali aj súťažné autá prepravované na kamiónoch. Pochopiteľne, že dopoludňajšiu sekciu nestihli a tak sme prišli o parádny 55 km úsek El Chocolate aj 20 kilometrový Las Minas. Ešte šťastie, že popoludní bol na pláne ich druhý prejazd, ktorý sa už stihnúť podarilo.

c16.jpg

Od krútenia hláv nad predvídavosťou a organizačnými schopnosťami domácich sa až dvihli poludňajšie teploty a v druhej sekcii sa auta vytrápili s prehrievaním motorov. Vo vysokých nadmorských výškach a teplotách sa zadýchal asi najviac Ford. Ott Tanak na druhom prejazde „čokolády" hlásil 120°C a stratil takmer dve minúty, kým to jeho auto predýchalo. Podobné problémy mal aj jeho tímový kolega Ogier, ktorému alarm prehrievania neustále „spríjemňoval" sústredenie sa na jazdu. Úradujúci šampión však ukázal nielen pevné nervy, ale aj cit pre auto, keď za týchto podmienok došiel do cieľa etapy na druhom mieste.

fo04.jpg

S teplotami, ktoré mimochodom na miestne pomery neboli vôbec výnimočné, sa vytrápili prakticky všetci. Nesťažoval si však iba skúsený francúzsky tím Citroën. „Poznáme náročnosť El Chocolate," priznal Yves Matton. „Zvolili sme preto konzervatívny prístup." Šéf Citroenu tým myslel nielen to, že netlačili príliš na pílu, ale aj manažment ťažko skúšaných pneumatík, ktoré si do rezervy nabalili hneď dve.

c18.jpg

„Dnes sa nám darilo," usmieval sa nový líder Meeke. „Vybudovali sme si dobrú pozíciu. Nechcel som tlačiť príliš, pretože výhra nie je prioritou počas tohto víkendu. Trochu ma mrzí chyba v RS5, ktorá ma stála asi desať sekúnd. Po nevydarenom úvode sezóny je to však dobrý vstup do súťaže. Pokúsim sa naše tempo udržať aj naďalej."

hy06.jpg

Meeke má v cieli prvej etapy náskok na Ogiera dvadsať sekúnd a na tretieho Neuville takmer minútu. „Pre nás to bol ťažký deň. Napriek problémom sme však stále na treťom mieste a to je pozitívne," snaží sa udržať morálku Belgičan Neuville, ktorému by po chybách v Monaku a Švédsku ďalšia chyba prešla iba ťažko. „Dôležité je, že zostávame v hre o pódiá. Budeme tvrdo pracovať, aby sme optimalizovali auto po zvyšok súťaže. A budem dúfať, že som si svoju smolu na túto sezónu už vyčerpal v predošlých podnikoch."

hy07.jpg

V sobotu čaká na posádky náročných deväť rýchlostných skúšok, ktoré ešte poriadne môžu premiešať poradie. „Teploty trápili každého. To najťažšie však ešte len príde," nezaprie sa optimista Ogier. „Často som musel jazdiť v núdzovom režime, no dával som si pozor, aby som neprekročil kritický bod. Takže verím, že to zvládneme aj naďalej."

fo02.jpg

Druhá etapa, ktorú zasa končia divácke „kraťasy" v Leone, sa dojazdí niekedy okolo piatej nadránom nášho času. Uvidíme teda, čím nás prekvapí naše nedeľňajšie ráno.

tgr-0311-01.jpg

Poradie po prvej etape:
1. Kris Meeke / Paul Nagle (Citroen C3 WRC) + 1:01:33.8
2. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +20.9
3. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai 120 Coupe WRC) +56.7
4. Juho Hänninen / Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +1:27.3
5. Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC) +1:32.9
6. Stephane Lefebvre / Gabin Moreau (Citroen DS3 WRC) +1:52.8
7. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +2:02.1
8. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +2:30.8
9. Pontus Tidemand / Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +3:24.3
10. Eric Camilli / Benjamin Veillas (Ford Fiesta R5) +3:59.7

 



Diskusia k článku