Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Julo Konček a jeho Vectra nesklamali ani na domácom Slovakiaringu

Tuesday, 07. 08. 2012 - 17:32, Daniel Mandzi   

Julo Konček a jeho Vectra nesklamali ani na domácom Slovakiaringu

Uplynulý víkend sa na domácej trati v rámci seriálu rakúskych okruhových majstrovstiev HISTO-CUP Austria (www.histo-cup.at) predstavil aj jediný domáci zástupca Julo Konček a jeho Vectra.

Konalo sa tu v poradí už 11 a 12 kolo Histo-Cupu a jeho široko rozvetvených seriálov. Vauxhall Vectra STC Jula Končeka je ročník 1996 a svoju úspešnú premiéru absolvovali v rámci seriálu Young-Timer pred mesiacom na maďarskom Pannóniaringu. 

Histo Cup zastrešuje podujatia Histo Cup K, Histu Cup STW, Formel historic, BMW Chalenge, Young-Timer , Ravenol Cup, TW and GT Cup, Classica Trophy - čiže pre diváka množstvo zaujímavých áút od tých najstarších až po tie najnovšie. Počas víkendu sa predstavilo spolu 135 jazdcov a vozidiel.

 Marián Bazala;galanta-663.jpg

„Jasné, že na tieto preteky som sa veľmi tešil. Predsa len je to naša jediná domáca trať a zároveň aj moja obľúbená. Oproti Pannóniaringu som sa cítil oveľa lepšie - predsa len som doma a aj znalosť okruhu a ľudí okolo zohrávala svoju rolu. Náš team sa oproti maďarsku zmenšil kvôli povinnostiam Jarka Baránka na Jankovom Vŕšku a Mariana Rajnohu v Moste, ale naopak už prišiel s nami môj mechanik Ľudo Balaj. Horúčavy boli opäť pekelné, ale vlastne všetci sme mali rovnaké podmienky, no termoregulácia tela dostávala riadne zabrať počas celého víkendu."

Už v piatok prebiehalo preberanie a aj voľné tréningy a horúčavy dávali tušiť, že víkend bude znovu pekný.

V sobotu Julo absolvoval jeden tréning a kvalifikáciu, ktorá rozhodovala o postavení na štarte v nedeľňajších pretekoch. Julo si vyjazdil 7 čas absolútne a 1 medzi 2-litrami. Pred ním skončili samozrejme vozidlá s väčším obsahom motora ako aj výkonom.

V preteku č.1 tesne pred obedom vyštartovalo v tejto kategórii na trať 28 vozidiel rôznych značiek a Julo  si vybojoval celkove 6 pozíciu v cieli a 1. miesto medzi 2-litrami. Svojho najväčšieho súpera Wernera ZEGINIHO na Forde Focus RS nechal za sebou v cieli o 29 sekúnd. Víťazom sa stal Marcus WEEGE s vozidlom BMW M3 E46 (do 3500ccm), pred Stefanom Fuhrmannom na Honde S2500 (do 2500ccm) a Heinzom Bayerom na Porsche  (do 4000ccm). (http://hrt.at/cup/www/Gesamtergebnisse-Slovakiaring-2012.pdf )

julo.jpg

„Zo začiatku som sa snažil držať v predu, ale v technickej pasáži vzadu Frank Riedel na Corvette Delago urobil hodinu a presne ja som na to doplatil najviac, keď som musel skoro zastať a autá predo mnou mi odišli. Snažil som sa potom dohnať aspoň bavorák pred sebou, ale gentemansky som púšťal znova pred seba rýchlejšiu Corvetu a opäť som stratil drahocenný čas, čo mi výčítal aj môj mechanik. Potom som sa už snažil iba dôjsť bezpečne do cieľa na svojej pozícii. Bolo mi strašne teplo a pot, ktorý mi stekal do očí ma až pálil, takže som sa viac pomaly sústreďoval na to, ako na trať -" zasmial sa po preteku Julo.

Výsledky prvého preteku určili poradie do poobedňajšieho, takže Julo štartoval zo 6 pozície. Samotné preteky boli dominanciou Rolanda LUGERA a jeho vozidla OPEL OMEGA, ktorý štartoval z posledného miesta, ale svojou dravou jazdou dvíhal divákov zo sedadiel. Nakoniec Roland Luger (do 4000ccm) s prehľadom zvíťazil pred Stefanom Fuhrmannom na Honde S 2500 a (do 2500ccm) a Frankom Riedelom na Corvete Delago  (nad  4000ccm) a na celkovom 4 mieste došiel Julo Konček so svojim Vauxhallom Vectra STC. Za ním došiel o 38 sekúnd do ciela opäť 2-liter Wernera ZEGINIHO na Forde Focus RS.

Marián Bazala;galanta-589.jpg

„Časy neboli vôbec dôležité aj keď som si myslel, že budú lepšie vzhľadom na priebeh preteku. Zo štartu som tlačil pred sebou ten modrý bavorák s väčším obsahom a videl som, že moje auto funguje lepšie hlavne v technickej pasáži, ale na rovinkách mi stále ušiel. Snažil som sa stále posúvať brzdný bod ďalej a ďalej a podarilo sa mi ho nakoniec aj predbehnúť. Vôbec neľutujem svoje rozhodnutie prísť sem ako do Mostu, kde stálo na štarte veľmi málo 2-litrov, tu bolo aspoň pretekať, aj keď to boli silnejšie vozy. Bavilo ma to určite viac a hlavne bola to dobrá generálka pred Veľkou Cenou Slovenska 2012, ktorá nás čaká hneď o 2 týždne. Technika vydržala - čo ma teší po tých problémoch najviac zo všetkého.

Zapáčilo sa mi medzi týmito jazdcami a cez zimu budem musieť veľmi uvažovať ako ďalej na budúci rok, preto že aj pri veľkej snahe Mira Konôpku ten seriál V4 nenašiel u jazdcov tú správnu odozvu, čo ma mrzí a hlavne nie sú stanovené presné pravidlá."

 mm



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri