Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Interview s Loebom: „Dnes hovorím, že na konci roku končím“

Saturday, 19. 02. 2011 - 18:17, Katarína Ďurecová   

Interview s Loebom: „Dnes hovorím, že na konci roku končím“

Sébastien Loeb poskytol serveru dna.fr veľmi zaujímavý a otvorený rozhovor ohľadne novej sezóny, svojej budúcnosti a o Sébastienovi Ogierovi. Interview sa konalo ešte koncom januára v rezidencii rodičov Loebovej manželky a Loeb pôsobil oddýchnutým dojmom, robil raňajky a staral sa o svoju dcéru a bol na míle vzdialený od vecí, čo majú niečo spoločné s rally, ako v úvode interview poznamenáva Sebastian Keller, novinár, ktorý robil s Loebom tento rozhovor.

Čo ste robili mimo sezónu?
Sébastien Loeb:
„Nič zvláštne, čo by stálo za zmienku! Jediná otázka, ktorú sa pýtam samého seba je, že ako sa opäť dostanem do starého rytmu, čo sa týka spania. Mimo sezóny spím najmenej desať hodín denne.. Inak som využil príležitosť a trávil čas s rodinou a priateľmi - je to jediné obdobie v roku, kedy na to mám čas. Obvykle totiž prídem domov a za chvíľu zase odídem."

Willy Weyens;loeb-26.jpg

Už od januára máte nabitý program. Tešili ste sa na to?
Sébastien Loeb:
„Tešiť sa nie je ten správny výraz. (úsmev) Prvá pracovná vec, ktorú som tento rok urobil, bola autogramiáda, po ktorej nasledovala návšteva našej továrne a nejaká akcia s riaditeľom Totalu, ktorého som stretol prvý krát a je to milý chlapík. Je vždy dobré mať v adresári dôležitých ľudí, bude sa to hodiť, keď skončím s rally. (smiech) Takéto akcie nie sú moc zábavné, ale je to súčasť mojej práce. Potom nasledovali testy, čo ale vlastne nie je ani práca. Šoférovanie auta ako prácu nepočítam."

Načali ste svoju jedenástu sezónu s Citroenom. Nie ste už z takéhoto životného štýlu unavený?
Sébastien Loeb:
„Ideálne by bolo, keby som mohol vymazať stres, vyhol sa hodinám na letiskách a v lietadlách, nemusel absolvovať zoznamovacie jazdy, nemusel vstávať tak skoro ráno pred rýchlostnými skúškami - proste by som len sadol do auta a bolo by to. Počas všetkých tých rokov som si zvykol, že všetko čo sa nejako týka rally sa týka aj mňa a to čoraz viac, ale dokážem sa s tým vyrovnať. Potom ale začne sezóna, ja zabudnem na všetky negatíva a kompletne sa sústredím na môj cieľ."

Tibor Szabosi;_m5m4180.jpg

A čo myšlienka, že toto je váš posledný rok a skončíte?
Sébastien Loeb:
„Pff... neviem. Dnes áno, dnes hovorím, že na konci roku končím. Ale možno cez jar alebo cez leto už zase budem namotivovaný a poviem vám, že budem pokračovať aj budúci rok. Často si sám kladiem otázky na túto tému. Častejšie ako minulý rok."

Prečo?
Sébastien Loeb:
„Pretože môj kontrakt s Citroenom vyprší na konci roka. Čoskoro budem mať 37 rokov. V tomto veku už začína vaša výkonnosť klesať. Som proste starý muž! Je to hrozivé! (smiech) Ale seriózne - keď som v sezóne 2010 predĺžil kontrakt o jeden rok, bolo to prirodzené. Bol som zapojený vo vývoji Citroenu DS3. Bolo by absurdné vyvíjať auto, ale už v ňom nepretekať. Teraz je to už ale iné, pretože je ľahké povedať: „Okej, končím". Je ale taktiež dôležité si niečo dopredu pripraviť. Nechcem, aby som jedno januárové ráno sedel doma v obývačke a hovoril si: „Ah, aké je to krásne byť doma a relaxovať! Ale čo budem dnes robiť?".

Willy Weyens;loeb-372.jpg

Takže sa bojíte toho, že by ste nič nerobil?
Sébastien Loeb:
„To bude ono. Potrebujem súťažiť, cítiť ten adrenalín, ktorý cítim na štarte rýchlostných skúšok, alebo proste sa hýbať a netrčať doma, ísť von. Rally mi toto všetko poskytovala posledných takmer 15 rokov. Aby som zrazu len tak prestal, to pre mňa nie je prijateľné. Čo dnes viem je, že keď príde ten deň, keď budem vedieť, čo presne budem robiť potom, tak skončím. Rozmýšľam a pracujem na tom."

Ste zapojení v práci pre PH Sport spolu s vašim priateľom Domiqueom Heintzom. Nie je to pre vás ideálny prechod? Zostanete vlastne jednou nohou v rally.
Sébastien Loeb:
„Iste je, ale ja nie som pripravený na to, aby som si každé ráno sadol za pracovný stôl a staral sa o aktivity spojené s rally na verejnosti. Chcem mať pred sebou ďalšiu vzrušujúcu výzvu. Čo to bude? To ešte neviem. Účasť na Dakare by mohla byť fajn. Taktiež pretekanie na okruhoch, vrátane 24 hodín Le Mans. Aj keď minulý rok som to na poslednú chvíľu odmietol, nemyslím si, že mám v Peugeote úplne zavreté dvere.. Taktiež DTM znie veľmi zaujímavo. To by mi možno celkom sedelo, bol by som v aute sám, v okruhových pretekoch zo sebou zvyčajne v aute nemáte nikoho, kto by na vás dával pozor. Musíte sám pracovať na svojej disciplíne, je to práca, ktorá trvá dlhšie. Nie ste ihneď číslo 1. Je to motivujúce. Ale toto všetko sú len myšlienky. Všetko si musím poriadne premyslieť a starostlivo pripraviť v nasledujúcich mesiacoch, teda v prípade že sa rozhodnem, že budúci rok nebudem pokračovať v rally. Je možné, že v roku 2012 budem stále s Citroenom. Alebo inde.."

Vladislav Maschl;img-1892.jpg

Závisí vaše rozhodnutie o tom, či budete pokračovať na výsledkoch, ktoré budete dosahovať počas tejto sezóny?
Sébastien Loeb:
„Nie, to s tým vôbec nebude súvisieť. Ak ale získam ôsmy titul, o to lepšie. Ak prehrám, tým horšie. Ale prijmem porážku. Ale nie som ten typ, ktorý by sa nechal otĺkať, to radšej odídem. Ale či vyhrám, alebo nie, moje rozhodnutie to nezmení. Keď raz učiním rozhodnutie, tak už bude nezvratné."

V súvislosti s vašim novým tímovým kolegom Sébastienom Ogierom, ktorý vás už niekoľko krát porazil a ktorý je prezentovaný ako jeden z vašich najväčších súperov v boji o titul, neobávate sa tejto sezóny?
Sébastien Loeb:
„Nekladiem si takéto otázky. Ak by som sa tomu všetkému chcel vyhnúť, tak by som skončil po zisku môjho siedmeho titulu. Pokračujem, pretože to mám rád a čas za volantom ma stále baví. Nešpekulujem o tom, na akej úrovni sú moji súperi. Nepokračujem kvôli peniazom a taktiež nemusím nikomu nič dokazovať. Ak bude Ogier silnejší ako ja, žiadnu drámu z toho robiť nebudem."

Ale keď vás porazil v Portugalsku, nebol ste práve najšťastnejší človek na svete..
Sébastien Loeb:
„Vždy som nerád prehrával, to sa s pribúdajúcim vekom nemení! Vždy keď ma Ogier porazil (na Novom Zélande, v Portugalsku, vo Fínsku a v Japonsku), tak som musel uznať, že bol skutočne veľmi rýchly. Ale zase na druhej strane, na rozdiel od neho ja som musel myslieť aj na šampionát, až kým som nezískal titul. V tohto ohľade z toho Ogier profitoval. Teraz ho každý vidí ako jedného z favoritov. Nový vyzývateľ. To ma poháňa k tomu, aby som pokračoval. Motivuje ma to."

Willy Weyens;loeb-ogier.jpg

Nebojíte sa toho, že by medzi vami v priebehu sezóny na základe toho mohlo vzniknúť akési napätie?
Sébastien Loeb:
„Nevidím na to dôvod. Máme rovnakú základňu. Zdieľame naše nastavenia áut. Všetko je v tomto smere otvorené. Iba jazdec je rozdielny. Čoho sa ale trochu bojím, je napätie v tíme, že vzniknú „pro-Loeb" a „pro-Ogier" skupiny. Čo sa stane, ak budeme medzi sebou bojovať a budeme mať vyše minútový náskok na ostatných? Čo keď bude jeden z nás požiadaný, aby spomalil? Ak budú inštrukcie takéto, poslúchneme?"

Boli by ste schopní robiť pre Ogiera dvojku v tíme?
Sébastien Loeb:
„Odkedy som v Citroene, hierarchia sa vždy vyvinula nejako prirodzene. Po troch alebo štyroch podujatiach som mal dvakrát toľko bodov ako moji tímoví kolegovia. Vždy som bol teda ten prvý. Možno ale tento roku budem v pre mňa neobvyklej situácii.. Ak budem po pár rally trochu pozadu, pretože som havaroval, alebo som mal nejaké technické problémy, tak sa nevzdám. Pokiaľ budem cítiť, že mám šancu, tak budem bojovať. Myslím, že druhá strana je na tom rovnako. Ale ak budem mimo boja a do konca budú ostávať dve alebo tri podujatia, tak samozrejme, že mu pomôžem."

Willy Weyens;loeb-264.jpg

Úprimne, s vašimi rekordmi, začínate túto sezónu s rovnakým apetítom, ako tie predošlé?
Sébastien Loeb:
„Keď budem sedieť za volantom a na štartovej čiare, moja motivácia bude na maxime. Necítim sa starý, alebo prepracovaný. Za volantom riskujem stále rovnako. Možno som menej výbušný a viac uvažujem. Časom sa to ale zmení a ja spomalím.."



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri