Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Slalom

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

I. AutoSlalom 2013 Paddock Pezinok

Saturday, 29. 06. 2013 - 14:17, Martin Trenkler   

I. AutoSlalom 2013 Paddock Pezinok

Superdlhá a silná zima bola jedným z dôvodov prečo je tradične 10 mesačná sezóna seriálu AutoSlalom vo svojej 7. sezóne o tretinu kratšia. Pôvodný kalendár navrhnutý ešte koncom roka 2012, samozrejme, obsahoval klasických 10 pretekov rozdelených na dva "polčasy" február - jún a druhý polrok júl - november. Tento rok však v mesiacoch február a marec aj pre počasie nebolo možné preteky zorganizovať. Kalendár preto obsahuje 7 pretekov. Prvé podujatie sa konalo až 20. apríla v rodisku seriálu Paddock Pezinok pod kopcom Pezinská baba.

i-autoslalom-2013-007.jpg

Bývalý kameňolom Paddock je v lese. Sneh sa v areáli držal až do neuveriteľnej prvej tretiny apríla. Nevyspytateľné počasie a kolujúce info o tom, že seriál AutoSlalom tento rok možno ani nezačne sa iste podpísali pod vlažným štartom sezóny 2013. Na preteky sa počas týždňa v online predregistrácii na www.autoslalom.sk síce prihlásilo 61 jazdcov, no na trať v tretiu aprílovú sobotu nakoniec pre rôzne dôvody nastúpilo len 50 jazdcov. Organizátori sa po rokoch tradičného scenára priebehu pretekov rozhodli pre radikálnu zmenu, ktorou chceli pobyt na pretekoch jazdcom uľahčiť a skrátiť z pôvodne celodňovej záležitosti na doslova pár hodín. Táto zmena mala zatraktívniť a sprístupniť AutoSlalom časovo zaneprázdneným jazdcom. Iste potešila aj ockov rodín a jazdcov z veľkej diaľky.

i-autoslalom-2013-036.jpg

Na prvé preteky teda organizátori pozvali na rannú "šichtu" majiteľov najmenších kubatúr z kategórie S1 do 1400 ccm. Predošlé sezóny pri priemernej účasti 80 - 90 jazdcov naznačili, že aj pri tomto riešení sa v areáli stretne v každej objemovej kubatúre 20 - 25 jazdcov. Na I. AutoSlalom 2013 do pretekov v najmenšej kubatúre S1 so štartom o 9.30 h nastúpilo spolu len 9 jazdcov dokonca len na na 5 autách. Štyri posádky totiž jazdili ako dabléri. To so sebou prinieslo dva problémy. Jednak to v areáli vyzeralo veľmi prázdno a štarty na krátkej, necelý kilometer dlhej trati prichádzali tak často, že popri jazdení sa nedalo absolútne nič stihnúť. Hlavne na posádky dablérov to vytvorilo veľký tlak bez možnosti pozrieť si časy predošlých jázd, porovnať sa s konkurenciou či urobiť na autách akékoľvek nastavenia a zmeny. Už predpoludním teda bolo zrejmé, že tento spôsob štartovania a organizácie je neakceptovateľný.

S1 do 1400 ccm

Milým prekvapením v tejto kategórii bola účasť 3 dievčat. Najvyššie sa dostala dlhoročná slalomárka Jana Cintulová, ktorá preteky skončila na 4. mieste. Pred ňu sa dostal jej dablér Roman Hejdiš (obaja na Suzuki Ignis) a ďalšia dvojica na jednom aute. Spoločný Opel Corsa - kačička v Paddocku lepšie ovládol Tomáš Ryšánek a kategóriu vyhral. Treba však povedať, že len veľmi veľmi tesne, lebo v súčte dvoch lepších jázd bol na trati od svojho skvelého kamaráta, no zároveň konkurenta Michala Krajčoviča rýchlejší len o 0,1 sekundy.

i-autoslalom-2013-048.jpg

S2 a SS2 do 1600 ccm

Ešte pred koncom jázd najmenšej kubatúry sa v areáli začali zhromažďovať jazdci triedy S2. Nemuseli síce vstávať tak skoro ráno, no skorší príchod než znela pozvánka umožnil pozrieť si trať a jazdu kolegov. Areál sa pomaly zapĺňal a po 10 h to začínalo vyzerať ako na pretekoch. V kubatúre do 1600 ccm sa totiž v pretekoch objavili aj slalomové špeciály SS2. Spolu to znamenalo ďalších 14 jazdcov. Kategóriu S2 s veľkým prehľadom vyhral Michal Novák na Citroene Saxo VTS. V súčte časov o viac než 5 sekúnd pred druhým Jozefom Frnčom na rovnakom druhu auta. Tretie miesto získal Miro Baláž na Renaulte Twingo RS, ktorý za druhým v poradí zaostal o 0,8 sekundy. V triede SS2 do 1600 ccm sa najlepšie darilo Mirovi Rothovi na porobenom Citroene Saxo VTS. Pred Stanom Pechom na VW Polo vyhral s náskokom len 0,7 s. Tretí Dušan Chrenko zas stratil približne rovnaký čas na striebornú priečku.

S3 do 2000 ccm

Popoludní prišli na rad výkonnejšie mašiny. Najprv tie s objemom motora do dvoch litrov. V triede S3 sa do boja s časom a kužeľkami postavilo spolu 11 jazdcov. Kým predošlým kategóriám vládli len predokolky, v tejto triede sa na prvé tri miesta dostali jazdci na úplne odlišných koncepciách pohonu. Víťaz Ján Poláček úspešne jazdí na športovom roadsteri Honda S2000. Auto klasickej koncepcie s motorom vpredu a pohon zadných kolies dokázal Jano po trati vodiť náramne presne a rýchlo. Všetky jazdy bez trestných sekúnd a navyše v súčte časov o takmer 4 sekundy rýchlejšie než druhý najrýchlejší jazdec by urobili spokojným každého jazdca na svete. Treba však povedať, že práve Karolovi Drgoňovi na starom a úplne sériovom Forde Focus 1,8i, samozrejme s predným pohonom, zaslúžene patril najväčší obdiv. Karol už niekoľko rokov dokazuje, že šikovný a citlivý vodič dokáže vyžmýkať aj na oko nekonkunenčné náradie. Hlavou asi najviac krútil Martin Baranec na poupravovanej Toyote MR2. Športové kupé s motorom uprostred a pohonom zadných kolies sa druhému miestu v Martinovych rukách priblížilo v súčte časov len na 0,12 s.

i-autoslalom-2013-050.jpg

S4 nad 2000 ccm

Najväčší počet jazdcov na I. AutoSlalome sa objavil v autách s najväčšími motormi, teda nad 2 litre. Dovedna ich bolo 13, čo je však v porovnaní s inými rokmi stále podpriemerné číslo. Ale to sme už vysvetlili v úvode. Ku podivu, najväčšia bitka sa v tejto triede odohrala o 3. miesto. Tie vyššie si jazdci uchmatli celkom presvedčivo už po druhej jazde. Menej úspešne z boja o bronz vyšiel Rasťo Zvalo na preplňanej Mazde 323GT. S odstupom, aj keď len 0,2 s bol úspešnejší Rado Karkus na Forde Focus ST. O cca 2,5 sekundy sa tejto dvojici vzdialil Peter Nemčič na Honde Prelude 2,2i a prvenstvo si celkom neohrozene zobral Branislav Goga na Honde S2000 turbo s odstupom ďalších až 5 sekúnd.

i-autoslalom-2013-081.jpg

SS3 nad 1600 ccm

Naopak, až prekvapivo veľmi biedna bola účasť slalomárskych špeciálov nad 1600 ccm. Prišli len traja a tak jedinou otázkou bolo, kto si vezme aké miesto, keďže bedňu mali všetci istú. Najmenej úspešný z tejto trojice bol tentokrát Zoltán Lovász na Peugeote 306 GTI. Braňo Vartík na Nissane Sunny GTi ho porazil o 0,9 s. Prvé miesto si s náskokom 4,5 s domov odniesol Stano Krivák, tiež na Peugeote 306 GTI6.

Dámy a Juniori

Aj keď začiatkom sezóny nebolo zrejmé, či aj tento rok organizátori udržia podružné kategórie Dámy a Juniori, nakoniec sa aj na malé naliehanie jazdcov rozhodli ich udržať. Juniori s max. objemom motora do 1600 ccm a s vekom do 21 r boli na tomto podujatí len dvaja. Už spomínaný Stano Pecha, ktorý vyhral a úplný nováčik Adam Konečný na Peugeote 106 Rally. Tri dámy spomínané v kategórii S1 si podelili stupienok víťazov nasledovne: I. miesto Jana Cintulová (Suzuki Ignis), II. miesto Lenka Konečná (Peugeot 106 Rally) a III. miesto Alena Pätoprstá (Fiat Linea).

Ďalšie podujatie II. AutoSlalom 2013 sa koná 08. mája na najobľúbenejšej trati predošlej sezóny v areáli SlovakiaRingu. Podrobnejšie informácie o pretekoch, fotogalérie, rekordy tratí, tabuľky priebežného poradia jazdcov v celkovom poradí i v jednotlivých kategóriách nájdete na našich stránkach.

i-autoslalom-2013-102.jpg

i-autoslalom-2013-201.jpg



Diskusia k článku