Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai i10 1,0 MPI Comfort

Wednesday, 12. 03. 2014 - 17:18, Ivan Václavík   

Hyundai i10 1,0 MPI Comfort

Roztomilý belások vás dokáže zlákať: Na prvý pohľad je malý, no dokáže prekvapiť nielen svojím výzorom, ale aj interiérom. Nová generácia i10 ponúka nečakane dynamický imidž a prvé, čo si uvedomíte po naštartovaní, je prekvapujúco tichý motor. Čoskoro zistíte, že riadenie je citlivé, presné a malé auto sa veľmi ľahko ovláda. To sú atribúty, ktoré v tomto malom veľkom aute (dĺžka 3 665 mm, šírka 1 660 mm) určite zavážia.

hy-i10-n8987g.jpg

Prístrojový panel pôsobí dostatočne dospelo, čo určite tiež zvyšuje jeho kredit pri porovnávaní s rovesníkmi v triede najmenších automobilov. Interiér je kvalitne spracovaný, prehľadný a netradičné modré dekorácie dotvárajú celkový dizajn. V prvom momente si ani nevšimnete, že na dverách sú tvrdé plasty. V priebehu testovania sme boli spokojní s prednými sedadlami. Chválime najmä rozmery sedáka i operadla, ako aj pomerne solídnu bočnú oporu tela.

hy-i10-n8996g.jpg

Pochopiteľne, vzhľadom na celkové rozmery má Hyundai i10 pre dospelých pasažierov vzadu len obmedzený priestor. Najmä na šírku sa musia veľmi uskromniť. Na zadnom sedadle sa pritom sedí nečakane príjemne, aj nad hlavou majú pasažieri dostatok miesta, avšak na kolená ho už veľa nezostáva. Jednoznačne sa nepredpokladá, že by niekto cestoval na dlhej trase s plne obsadeným autom.

hy-i10-n8995g.jpg

Na účelne tvarovanom volante s príjemným povrchom sa nachádzajú tlačidlá na ovládanie rádia, ktoré má okrem toho ovládanie aj na stredovom paneli. Informačný displej s množstvom dôležitých údajov sa nachádza pod rýchlomerom, vľavo od neho je polkruh otáčkomera. Vodičovi teda nič nechýba k spokojnosti, pochváliť môžeme aj dobrú ergonómiu, takže jazda v meste, ba dokonca i na stredne dlhé vzdialenosti prináša naozaj príjemný zážitok.

hy-i10-n8989g.jpg

Ten umocňujú i mimoriadne veľké vonkajšie zrkadlá, čo je kvôli prehľadu v hustej mestskej premávke veľmi dobrý počin dizajnérov a inžinierov Hyundai. Základný objem kufra 252 litrov patrí v segmente A medzi najlepšie hodnoty; na prevážanie nákupov to bez výhrad plne postačuje. V batožinovom priestore nechýba plató, ktoré sa nadvihne po otvorení 5. dverí, keďže je na šnúrkach.

hy-i10-n8998g.jpg

Ako sme už naznačili v úvode, Hyundai i10 poskytne príjemné zážitky pri každej jazde. Trojvalcový motor s objemom iba jeden liter má na prvé tri rýchlostné stupne prekvapujúco dobré zrýchlenie. Do rýchlosti 50 km/h sa auto rozbehne dostatočne svižne. Rýchle štarty zvláda bez charakteristického „kvílenia" troch valcov; charakteristická zvuková kulisa sa dostavuje až nad 4 000 otáčkami. K tejto hranici vám však neodporúčame motor vytáčať - určite tým nedosiahnete nejaké extrémne zrýchlenie, iba zbytočne urobíte vír v nádrži.

hy-i10-n8994g.jpg

Mäkké ovládanie spojkového pedálu, príjemné mäkké radenie piatich rýchlostných stupňov krátkou pákou, ako aj presné riadenie v zákrutách - to všetko funguje nenápadne a ľahko. Pri šoférovaní teda vystačíte s minimálnou silou. Kto chce ušetriť palivo, má k dispozícii indikátor radenia prevodových stupňov. Aj pri rýchlom prejazde serpentín má Hyundai i10 výbornú stabilitu a medzi jeho prednosti patria taktiež ostré brzdy. Chválime aj malý polomer otáčania - len 4,78 m - čo výrazne zlepšuje manévrovateľnosť s týmto malým autom.

hy-i10-n8990g.jpg

Pokiaľ budete jazdiť výlučne po meste alebo na kratšie vzdialenosti medzi mestami, istotne oceníte dojazd 650 kilometrov. Nám sa podarilo udržať priemernú spotrebu 5,3 litra na 100 km, pričom pri rýchlosti 100 km/h ukázal displej priebežnú spotrebu 4,6 litra. Konzumáciu pri 130 km/h sme merali na diaľnici a displej nám ukázal 6,2 litra.

hy-i10-n8988g.jpg

Pri celkovom hodnotení konštatujeme, že Hyundai i10 je vydarený miniautomobil, ktorý vyzerá príťažlivo zvonka i vnútri. Výborný trojvalec s objemom len jeden liter je skvelo odhlučnený. Sedíte vo výborne tvarovaných sedadlách. Dianie vôkol môžete dokonale sledovať vo veľkých vonkajších zrkadlách, ktoré považujeme za obrovské plus pri takom malom aute. Takže: kto potrebuje malé mestské auto na dochádzku do roboty alebo do školy - pre toho je i10 vhodnou voľbou.

hy-i10-n8992g.jpg

Pritom vybavenie Comfort, ktoré sme testovali, už obsahuje (za relatívne vyššiu cenu) aj výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu, predné hmlovky a statické osvetľovanie zákrut, manuálnu (za príplatok automatickú) klimatizáciu, denné svietenie LED, volant je potiahnutý kožou, nechýba asistent pre rozjazd do kopca. Za príplatok 1 000 € môžete mať verziu Comfort aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou.

hyundai-i10-1miss-g.jpg

Nový Hyundai i10 bol krátko po svojom uvedení na trh ocenený významnou európskou cenou Autobest 2014. Porota zložená z nezávislých odborníkov hodnotila pozitívne jeho dynamické vlastnosti, komfort, dizajn i technológie. Zásadne protirečí predstave tradičného mestského automobilu. Porotcovia vyhodnotili i10 ako Best Buy (najvýhodnejšia kúpa) spomedzi tvrdej konkurencie na trhu s automobilmi.

hyundai-i10-autobest-awards-g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai i10 1,0 MPI

Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 48/66
Krútiaci moment (Nm) 95
Max. rýchlosť (km/h) 155
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7
(Skutočná spotreba pri teste 5,3)

Cena testovanej verzie 9 699 €
Najlacnejšia verzia 7 799 €

+ Výrazné plusy
Výborne tvarované predné sedadlá
Pružný a dobre odhlučnený motor
Veľké vonkajšie zrkadlá, ostré brzdy
- Najväčšie mínusy
Obmedzený priestor pre zadných cestujúcich
Relatívne vyššia cena

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri