Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 RS

Wednesday, 01. 06. 2011 - 01:03, Ivan Václavík   

Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 RS

Vášnivý dizajn podfarbený famóznym zvukom - taký je Genesis. V portfóliu značky Hyundai nie je kupé až takou výnimkou, akou by sa mohlo na prvý pohľad zdať. V poradí štvrtým pokusom je nový Hyundai Genesis Coupe s pohonom zadných kolies. Vychádza z päťmetrového sedanu Genesis a v spojení s motorom uloženým pozdĺžne vpredu zabezpečuje obzvlášť dynamický zážitok z jazdy.

hyungenesis-coupe4885xg.jpg

Už na prvý pohľad vzbudzuje záujem okolia svojimi impozantnými rozmermi. Svetovú premiéru absolvovalo toto kupé v roku 2008 na salóne v New Yorku. V Európe ho predstavili na jeseň v roku 2009 vo Frankfurte a taktiež vlani v Paríži. Na dĺžku meria 4,6 metra, na šírku 1,8 m. Poháňaná je zadná náprava, čo je v spojení so značkou Hyundai prevratná zmena.

hyundai-genesis4602g.jpg

Dizajn športovca dotvára neobvykle dlhá kapota, veľké chladiace otvory vzduchu pod malou prednou maskou a bočné línie v tvare pretiahnutého písmena Z. Nevšedným detailom je prehnutie bočného skla za dvermi. Silnejšia verzia s motorom 3,8 litra má na zadnej kapote sympaticky tvarované krídlo. Model s dvojlitrovým motorom sa odlišuje masívnou odtrhovou hranou na veku kufra. Ostrú a nízku siluetu neruší ani anténa, ktorá je integrovaná do zadného okna.

hyungenesis-coupe4886xg.jpg

Šesťvalcový motor s objemom takmer štyri litre si s hmotnosťou testovaného kupé (1,6 tony) hravo poradí. Impozantný zvuk motora Lambda V6 ihneď navodzuje športovú atmosféru a skúsenosti z testovacej jazdy potvrdzujú naše očakávanie: ihneď sa prejavuje znamenitá akcelerácia, vynikajúce sú brzdy, dobré je držanie stopy. Rušivým momentom v tejto rapsódii sú len rázy do volantu na hrboľatom povrchu v zákrute.

hyungenesis-coupe4887xg.jpg

Samosvorný diferenciál Torsen (TORque SENsing = cítiaci krútiaci moment) rozdeľuje krútiaci moment motora rovnomerne medzi zadnými kolesami, čo zlepšuje akceleráciu a zatáčanie vozidla. Pri intenzívnej akcelerácii na šmykľavom povrchu zabraňuje prešmykovaniu zadného kolesa s horšou adhéziou, čím sa dosiahne maximálna trakcia a zlepší sa smerová stabilita. Systém ESC (Electronic Stability Control) pomáha ovládať vozidlo v kritických situáciách.

hyungenesis-coupe4888xg.jpg

Počas testovania sme sa presvedčili, že automaticky individuálne pribrzdí jedno alebo viac kolies auta, aby potlačil pretáčavosť alebo nedotáčavosť. Súčasne sa upraví aj krútiaci moment motora, kým sa vozidlo nestabilizuje. Brzdy s veľkými kotúčmi účinkujú razantne a Genesis Coupé na 19" kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami 225 - 40 dobre kopíruje zvolenú stopu.

hyungenesis-coupe4889xg.jpg

Samozrejme, s automobilom, ktoré má vyslovene športové gény, sa nejazdí na spotrebu, ale pre pôžitok. Napriek tomu sme skúsili na rovine jazdiť ustálenou rýchlosťou 100 km/h a výsledkom bola momentálna spotreba 6,6 litra. Pri stabilizovaní rýchlomera na 130 km/h, bola priebežná spotreba 7,7 litra. V kombinovanom režime nám však displej ukázal priemernú spotrebu 10,7 l/100 km, čo však v porovnaní s údajom výrobcu nie je až také hrozivé. Reálny dojazd na jednu nádrž pri športovom štýle jazdy však bol 450 km.

hyungenesis-coupe4890xg.jpg

Anatomicky tvarované (vyhrievané) sedadlá so širokým bočným vedením a hlbším posedom nabádajú vodiča k pevnému zovretiu volantu. Šofér má elektrické nastavovanie sedadla, aj sklon hlavovej opierky sa dá nastaviť na niekoľko pozícií. Zadné sedadlá sú len núdzové, umiestnené vyššie (kvôli diferenciálu) a človek s výškou 170 cm už naráža hlavou do zošikmeného stropu. Okrem toho pri nastupovaní dozadu prekáža predný bezpečnostný pás.

hyungenesis-coupe4891xg.jpg

Genesis Coupe sa štartuje tlačidlom Start, vstup do vozidla je bezkľúčový. Stačí, že vodič má modul s diaľkovým ovládaním nablízku, napríklad vo vrecku alebo v taštičke. Na ramenách volantu, ktorý je z neznámych dôvodov nastaviteľný iba výškovo, sú tlačidlá na ovládanie tempomatu a rádia. Pod volantom sú páčky na sekvenčné radenie, ale aj v automatickom režime bola 6° automatická prevodovka dostatočne agilná.

hyungenesis-coupe4901xg.jpg

Nie každému bude vyhovovať ovládanie informačného displeja tlačidlom vľavo od rýchlomera. Museli sme sa zmieriť s tým, že toto auto nemá tzv. trojblik smeroviek. Kryt palivovej nádrže a zadné veko majú tlačidlá na dverách šoféra, pričom sa s nimi manipuluje rozdielne (veko kufra sa otvorí potiahnutím). Efektné je rozmiestnenie kruhových prístrojov do mierneho polkruhu a rovnako aj ich modré podsvietenie s reostatom - pre Hyundai typické. Dobrým pomocníkom sú parkovacie senzory a elektrické dotykové ovládanie okien.

hyungenesis-coupe4893xg.jpg

Základné údaje testovaného auta
Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6

Objem motora (cm3) 3 778
Výkon (kW/k) 223/303
Krútiaci moment (Nm) 361
Max. rýchlosť (km/h) 240
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,9

Cena testovanej verzie 30 650 €
Najlacnejšia verzia 27 226 €

+ Plusy
Imidžový dizajn zvonka i vnútri auta
Famózny zvuk motora, zrýchlenie, brzdy
Priaznivá cena vzhľadom na vybavenie
- Mínusy
Volant je nastaviteľný len výškovo
Bezpečnostný pás prekáža pri nastupovaní dozadu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri