Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai Elantra 1,6i Style: V cudzom meste

Monday, 20. 04. 2015 - 14:21, Martin Trenkler   

Hyundai Elantra 1,6i Style: V cudzom meste

Názov modelu Elantra sa do portfólia kórejskej značky Hyundai vrátil po piatich rokoch. Snaha vyvolať nostalgické pocity vernosti kedysi celkom obľúbenej „Ely" je v poslednom vydaní z roku 2014 podporená faceliftom. Zvnútra i vo zvonku. Možno však ani samo vedenie od nej neočakáva prelamovanie štatistických rekordov. Možno aj preto ju na slovenskom trhu dostaneme iba s jedným motorom: 1,6 D-CVVT len ťažko spustí revolúciu v nižšej strednej triede sedanov, no napriek tomu sa dá na vynovenej Elantre nájsť zopár pozitív. No i záporov.

Auto vyrábané v českých Nošoviciach poháňa atmosférická benzínová jedna-šestka. Maximálny výkon 97 kW (132 k) pri 6300 min.-1 s krútiacim momentom 157 Nm pri 4850 min.-1 je na pohotovostnú hmotnosť vozidla 1161 kg celkom postačujúcich. Auto je živé a agilné, ak sa nebojíte vyšších otáčok. No aj pri takomto štýle jazdy vás neprekvapí nejakou horibilnou spotrebou, k tej sa však ešte dostaneme. Motor je dobre odhlučnený a kultivovaný, vo vyšších otáčkach sa ozve príjemným (relatívne) športovým nádychom. Ten si užijete, ak pôjdete naložení do kopca: nižšie otáčky bez turbodúchadla vám totiž vtedy stačiť nebudú (kto by si bol pomyslel, že už v roku 2015 budeme musieť hovoriť o kedysi bežnom spôsobe narábania s otáčkami motora ako o nezvyčajnom, však? Čo narobíme, turbo sem, turbo tam, dnes sa jazdí inak...).

dsc00472.jpg

Silnou stránkou Elantry 2014 je vonkajší vzhľad. To auto vyzerá naozaj dobre. Ak teda máte záľubu v sedanoch a hatchbacky vám pripadajú ako nedokončené. Nádherné línie karosérie sa ťahajú od usmievavej prednej masky až dozadu (a odtiaľ vlastne neprerušene pokračujú späť dopredu druhou stranou. Fakt si to skúste prejsť očami alebo prstom). Chrómované doplnky vpredu sú doplnené efektnými LED diódami v predných svetlách, ktoré sú tvarovo vytiahnuté až do bočného profilu a celkovo dotvárajú celú prednú časť. Zboku zaujme zvažujúca sa strecha, prináša autu šprotový nádych a pritom nejako dramaticky neuberá vnútornému priestoru. Zadnú časť takisto ovládajú dizajnovo vydarené zadné svetlomety. V prípade testovaného modelu vo výbave Style dobre zapadli do dizajnu aj 17-palcové hliníkové disky kolies. Za vzhľad jednoznačne palec hore, toto auto sa bude páčiť.

dsc00473.jpg

Vnútri je to o niečom inom. Prvý dojem po otvorení dverí je fajn, hoci vám nezoberie dych. Sedadlá majú trošku slabšie bočné vedenie, no ich tvrdosť je „tak akurát" a aj na dlhších cestách sa budete cítiť príjemne. Palubnej doske a celkovo čalúneniu dverí môžeme vytknúť len dnešný značne rozšírený neduh, milión použitých materiálov. Možno je to otázka vkusu, no nám už 5 rôznych povrchov v rámci dvoch metrov kubických príde veľa. Ale nebudeme bazírovať na detailoch, hoci... Tak predsa aspoň jeden za všetky. Multifunkčný displej je návratom do minulosti, hoci je ovládateľný moderným dotykom. No je malý, prosto veľmi malý. A rádio nemá RDS, čo je v dnešnej dobe možností výberu z X rozhlasových staníc veľmi rušivé. Stačí ísť na východ republiky a stratíte nervy hľadaním svojej obľúbenej stanice. Ak neovládate jej frekvencie, tak ste sa na cestu nedostatočne pripravili. A dúfajte, že sa vám ju podarí preladiť na tú ďalšiu v rámci jednej pesničky. Rádio to samo za vás neurobí. A to je škoda, lebo hudba sa za volantom Elantry počúva naozaj dobre. Interiér je odhlučnený pomerne dobre, ani od podvozku nie je počuť nejako veľa rušivých zvukov. K celkovému pohodliu prispieva aj dostatok priestoru. A s priemerne vysokou postavou  (180 cm) nemáte problém ani vzadu pod klesajúcou strechou (vyššiu postavu však dozadu neposielajte). Vpredu síce trošku uberá kolenám široká stredová konzola, ale zato vyzerá dobre, dynamicky až futuristicky. Len ten displej, ach displej... Nehovoriac o archaickom maličkom monochromatickom (!) časomere nad ním. Ale dobre, toto auto očividne nie je určené len pre moderný európsky trh. V Ázii či Amerike si možno až tak nepotrpia.

dsc00474.jpg

Batožinový priestor má 485 litrov, čo je v celku dosť. No aj tu sme našli reminiscenciu minulosti: pánty veka kufra zasahujú do priestoru a uberajú tak praktickosti. Ďalšou neuveriteľnou lajdáckosťou je absencia nejakej rukoväte na zatváranie. Ak sa nestaráte o čistotu exteriéru, tak si pri zatváraní kufra prosto zašpiníte prsty. Nehovoriac o tom, že veko otvoríte iba z miesta vodiča (alebo kľúčom, samozrejme), hoci nad zadnou tabuľkou EČV je miesto, kde by sa to dalo umiestniť.

dsc00477.jpg

S Elantrou sa nám jazdilo naozaj dobre. Je postavená na podvozku modelu i30 a je to poznať. Na priečnych nerovnostiach mal zadok tendenciu trochu viac odskakovať, no nebolo to až také dramatické. Širšie pneumatiky 215/45 R17 vpredu nesú tlmiče McPherson a zadná náprava s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou tvoria uspokojivý celok a aj v náročnejších podmienkach jednej z posledných zimných kalamít sa na stabilitu dalo spoľahnúť. Navyše ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily EBD a brzdovým asistentom HBA brzdí naozaj parádne. ESP spolupracuje s manažmentom stability vozidla VSM a elektronickým riadením prešmykovania kolies (trakčná kontrola TCS). Na snehom zasypaných cestách sme si preto mohli dovoliť ísť dopredu a nechať za sebou mnoho menej odvážnych vodičov. Šesťstupňová manuálna prevodovka radí presne a aj odstupňovanie je skvelé. Ani na diaľnici pri zaradenej šestke vás približne 3000 otáčok nebude vyrušovať hlukom motora, viac budete počuť aerodynamický šum. Páka je kratšia, no práca s ňou je pohodlná aj vďaka tvaru rukoväte.

img-20150206-152539.jpg

Spotreba je príjemným prekvapením. Hoci je to atmosférický motor s objemom 1591 cm3, v meste sa viete dostať na príjemných 8 litrov (s rozumom, pravdaže). Mimo mesta a diaľnice si agregát vypýta 5,2 l, nám sa pokojnou jazdou podarilo dostať na 5,1 litra na 100 km.

Predajca Hyundai podporuje svoje modely rôznymi cenovými zvýhodneniami a je to tak aj v prípade Elantry. Cena nášho testovaného modelu v najdrahšej výbave Style je určená na 17 490 €, po zľavovacej kúre padne na v celku príjemných 15 990 €. V porovnaní s konkurenčnými modelmi v tejto triede s výkonovo podobnými pohonnými jednotkami (Ford Focus, Renault Fluence či VW Jetta) je to dobrá ponuka. Ak si nepotrpíte na technické výdobytky 21. storočia v prípade rádio-vybavenia, tak s Elantrou budete spokojní. Navyše, ak sa aj vy v Európe cítite ako v cudzom meste, tak vám Elantra s americko-ázijským naturelom sadne ako uliata.

Ján Žgravčák

Technické údaje:

 

 

 

Rázvor (mm)

2 700

 

Celková dĺžka (mm)

4 550

 

Šírka (mm)

1 576

 

Výška (mm)

1 445

 

Objem batožinového priestoru (min / max v litroch)

485

 

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 161

 

Objem valcov (cm3)

1 591

 

Maximálny výkon (kW/k)

98/132

 

- pri otáčkach (ot./min.)

6300

 

Maximálny krútiaci moment (Nm)

158

 

- pri otáčkach (ot./min.)

4850

 

Prevodovka / počet prevodových stupňov

Manuálna 6st.

 

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

 

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)

10,1

 

Spotreba (l/100km)

 

 

- mestský cyklus

8,7

 

- mimomestský cyklus

5,2

 

- kombinovaný cyklus

6,5

 

Objem palivovej nádrže (l)

50

 

Emisie CO2 (g/km)

149

 

Garancia

5 rokov

Model:

Hyundai Elantra 1,6i Style

Cena bez opcií: 12 990€

 

 

 

Testovaná verzia:
17 490€

(v akcii 15 990€)



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri