Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Ferrari a Vettel upevnili vedenie v šampionáte

Sunday, 08. 07. 2018 - 16:54, Ľuboš Kašický   

Ferrari a Vettel upevnili vedenie v šampionáte

Hamilton neustál prehru na domácej pôde, keď ho v prvom kole pretekov vytlačil z trate Räikkonen a Angličan sa musel zozadu predierať na pódium.


„Najdôležitejšie preteky v roku a nedokázal som dnes vyhrať. Sorry. Verte mi, bolo to tesné. Nevzdávam sa," tváril sa dnes v cieli na Silverstone kyslo Lewis Hamilton, ktorý najprv stratil najlepšiu pozíciu na štarte v priamom súboji s Vettelom a o dve zákruty neskôr ho vybodyčakoval z trate aj príliš optimistický Kimi Räikkonen. „Bola to moja chyba a zaplatil som za ňu trestom," kajal sa Fín, ktorého Angličan v cieli úspešne (neprofesionálne) odignoroval.

rb04r.jpg

Preteky zaslúžene vyhral Nemec Sebastian Vettel na ferrari, ktorý hneď v úvode dokázal preskočiť Hamiltona a kontrolovať si prvé miesto. Dva výjazdy bezpečnostného vozidla trochu zamiešali karty (Ericssonova havária v 31.kole a kolízia Sainza s Grosjeanom v 38.kole) a keď sa hneď pri prvej žltej fáze rozhodol znova prezúvať gumy Vettel (spolu s ním aj Verstappen, Räikkonen a Sainz), tak sa to mohlo zdať ako príliš veľké riziko.

fo04-1.jpg

Obidva mercedesy totiž zostali na jednej zastávke s tvrdšími strednými gumami a výjazdy bezpečnostného vozidla im nahrával. Do čela sa dostal Bottas a Vettel na softoch sa chvíľu trápil, kým sa pred Fína dostal. Záver vyzeral divácky veľmi nádejne, keď dva mercedesy a dvojica z Ferrari striehli na každý meter. Bottasa však nepodržali pneumatiky a v 46.kole sa pred neho definitívne znova dostal Vettel.

fe06-17.jpg

Krátko na to musel Bottas skloniť hlavu aj pred Hamiltonom i Räikkonenom a v závere odolával ešte tlaku Daniela Ricciarda (redbull). Hamilton mal o niekoľko kôl mladšie pneumatiky ako Bottas a nakoniec skončil druhý. Räikkonen sa znova musel uspokojiť s tretím miestom.

rb05-11.jpg

Hoci bolo jasné, že Ferrari a Mercedes sú na tejto trati vo výhode, tak „Redbulláci" verili, že preteky by sa im mohli vydariť. V rukách im však ostali len druhé husle, keď Ricciardo doviezol aspoň piate miesto a Verstappen niekoľko kôl pred cieľom z pretekov odstúpil. „Pre problémy s brzdami sme stratili ďalšie cenné body," smútil mladý Holanďan.

mcl01-16.jpg

Cieľ okrem Verstappena nevideli ani Hartley, ktorý po havárii v kvalifikácii mal problémy s autom aj pretekoch a hneď v úvode odstúpil. Sainz (renault) s Grosjeanom (haas) nedokončili po spomínanej kolízii, Ericsson (sauber) havaroval a v štrku po šmyku skončil aj Leclerc (sauber). V cieli sme tak mali iba štrnásť áut.

wi01-14.jpg

Najlepší zo zvyšku poľa bol renault Nica Hulkenberga, ktorý za sebou udržal nádejného Ocona (force india) i domáci McLaren s Alonsom. Posledný bod sa ušiel Gaslymu a jeho vädnúcej tororosso. Na posledných dvoch miestach skončili pred zrakom svojho smutného šéfa Franka Williamsa Stroll a Sirotkin.

52k-lapschart.jpg

V šampionáte jednotlivcov zvýšil Vettel (171) náskok pred Hamiltonom (163) už osem bodov. Tretí zostáva Räikkonen (116), ktorý sa o desať bodov trhol Ricciardovi (106). V Pohári konštruktérov zasa Ferrari (287) o desať bodov zveľadilo vedenie pred Mercedesom (267). Red Bull Racing má len 199 bodov. V najbližšom týždni si od F1 na chvíľu oddýchneme a sústredíme sa na Slovakiaring, kde budeme mať WTCR. No ešte deň predtým v Lubeníku sa jazdí ďalšia súťaž MSR v rely. F1 pokračuje o dva týždne na Hockenheimringu (u nás máme Dobšinský kopec) a týždeň potom sa bohatý júlový program zavŕši susednou veľkou cenou Maďarska.

race-results-11.jpg

 

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri