Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Ervideira Rali TT: Pohromy a prekvapenia

Wednesday, 28. 04. 2010 - 22:12, Michal Kostka   

Ervideira Rali TT: Pohromy a prekvapenia

Priebeh tretej súťaže portugalského šampionátu mimoriadne nepriaznivo poznačilo počasie. Pár dní pred štartom výdatné búrky pokropili vinársku oblasť v ktorej sa rally konala. Náročný terén v kombinácii so zlyhaním techniky sa postaral o odstúpenie enormného množstva posádok.

Počet prihlásených posádok po prvý raz v prebiehajúcej sezóne presiahol hranicu piatich desiatok. Neúspech pri vyjednávaní lepších podmienok znamenal neúčasť Carlosa Sousu. Racing Lancery sa však na trati objavili hneď dva, jeden pre Miguela Barbosu, druhý pre Nicolasa Misslina. Tradičnú dvojicu „bavorákov" tímu YSER Racing (Filipe Campos, Bernardo Moniz da Maia) doplnil Leonid Novickij s identickým vozidlom. V prípade zlyhania niektorého z top favoritov bol pripravený jeho miesto obsadiť Rui Sousa (Isuzu D-Max Proto). V triede T2 bolo adeptov na prvenstvo dosť, vrátane víťazov prvých dvoch súťaží José Camilo Martinsa a Mário Dinis Lucasa. Teraz k nim pribudol aj Nuno Matos (Isuzu D-Max).

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;Nečakaný víťaz Lino Carapeta

Sobotný prológ sa mal odohrať v dvoch kolách na päťkilometrovej trati, kvôli rozbahnenému terénu bol však skrátený na polovicu. Najrýchlejšie sa blatom prebrodil Nicolas Misslin navigovaný Pascalom Maimonom. Druhý bol Américo Santos s Nissanom Navara v národnej triede T8 (ekvivalent našej TH). Aj trieda T2 mala svojho zástupcu v top 3 a to vďaka Edgarovi Condensovi (Isuzu D-Max). Z predštartových favoritov  sa Novickij umiestnil na šiestom, Barbosa na ôsmom, Rui Sousa na dvadsiatom a da Maia až na dvadsiatom piatom mieste. Vstup do súťaže vôbec nevyšiel doteraz nezdolanému Camposovi. Motor jeho BMW sa prepínal do núdzového režimu, kvôli čomu nestihol časový limit a inkasoval penalizáciu.

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;José Dinis Lucas tentoraz cieľ nevidel

V nedeľu čakali na posádky dve rýchlostné skúšky (RS), každá s dĺžkou cez 150 kilometrov. Strata dvadsiatich siedmych minút umožňovala Camposovi pomýšľať na bodované priečky, štrajkujúca technika ale jeho plány zhatila. Do cieľa súťaže sa nedostal a jeho vedúca pozícia v šampionáte sa začala otriasať. Do útoku zavelil Rui Sousa a po prvej RS sa vyšvihol do čela, s necelou pol minútou k dobru na Barbosu. Za tretím Novickým a štvrtým Misslinom sa zoradili lídri svojich tried; Américo Santos v T8 a Nuno Matos v T2. Takmer o dvadsať miest si polepšil Bernarno Moniz da Maia. Na jedenástej priečke so stratou viac ako dvanásť minút figuroval Lino Carapeta (Bowler Wildcat 200), ktorý mal v ďalšom vývoji rally zohrať významnú rolu. V polovici súťaže bolo štartové pole chudobnejšie o štrnásť posádok.

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;Henrique Silva skončil už v prvej RS

Záverečných 153 kilometrov prinieslo drámu hodnú pera Shakespeara. Barbosa sa rozhodol v náročných podmienkach zariskovať a zaútočil na Sousu. Na treťom meranom úseku (CP3) bol už vo vedení s náskokom jednej minúty. Pre Sousu bolo nasledujúcich tridsať kilometrov labuťou piesňou - z bojov o víťazstvo ho vyradila porucha turba. Štvrtý najlepší čas na CP3 zaznamenal Carapeta, celkovo sa jeho strata na prvého Barbosu zvýšila na pätnásť minút. To najpodstatnejšie však malo ešte len prísť...

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;Miguel Barbosa prišiel už o druhé víťazstvo

Do CP4 umiestneného tridsať kilometrov pred cieľom, dorazil najrýchlejšie Carapeta. Trojminútové manko Barbosu bolo zapríčinené pokazeným turbom, nefunkčným posilňovačom riadenia a prehrievajúcim sa motorom. Napriek tomu si stále držal prvú priečku. Z druhého miesta však dobiedzal ako vždy famózne idúci Nuno Matos s Isuzu v triede T2. Na trojku sa vyšvihol Lino Carapeta, k čomu mu dopomohli obrovské problémy dovtedy vedúcich jazdcov. Américo Santos a Américo Antunes vypadli, Novickij strácal pol hodinu, da Maia dva razy toľko.

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;Smutný koniec Nuno Matosa

Wildcat 200 ma povesť robustného, takmer nezničiteľného vozidla, ktoré ťaží zo svojej spoľahlivosti, avšak málokedy zbiera víťazné vavríny. Teraz na konto britského výrobcu QT, ktorý prevzal jeho výrobu od Bowleru, pribudol ďalší vďaka Linovi Carapetovi. Záverečný úsek zvládol Carapeta o jedenásť minút rýchlejšie než trápiaci sa Barbosa a stal sa prekvapujúcim víťazom tretej súťaže národného šampionátu. Barbosa musel prehltnúť horkú pilulku prehry v samom závere súťaže už po druhý raz v rade. Ešte bolestnejší bol koniec pre Nuno Matosa. Suverén triedy T2 prišiel o ľavé zadné koleso, a tým aj o šancu bodovať, len pätnásť kilometrov pred cieľom. Tretie miesto celkovo a triumf v T8 spadol do náruče Paula Sousu (Mitsubishi Pajero). Desaťminútová penalizácia odsunula Novického zo štvrtej až na ôsmu priečku. Pozíciu za stupňami víťazov tak obsadil najlepší v triede T2, Ricardo Porém (Nissan Navara).

Daniel Rodrigues, www.drodrigues.com;Francisco Pita, jeden z mnohých neúspešných

Do Ervideira Rali odštartovalo päťdesiat dva posádok, v cieli ich bolo klasifikovaných len šestnásť. Prvá polovica portugalského šampionátu sa zavŕši súťažou Baja TT Cidade de Beja v termíne od 8. do 9. mája.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri