Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Dobšinskú zimu vyhral Odložilík pred Bisahom a Kukučkom

Sunday, 05. 02. 2017 - 12:52, Ľuboš Kašický   

Dobšinskú zimu vyhral Odložilík pred Bisahom a Kukučkom

Tento víkend sa v Dobšinej jazdil už XV. ročník tradičného zimného šantenia na snehu v srdci Slovenského Rudohoria - Dobšinská zima 2017, ktorej súčasťou bola aj prvá súťaž MRC 2017.

Vášeň a veľké športové srdce dobšinských organizátorov robia z pretekov v Dobšinej vždy veľkú udalosť, kam sa celá motoristická rodina rada vracia. A nezáleží na tom, či je to Dobšinský kopec, či Dobšinská zimná rely. Pätnásta kapitola zimného šantenia v Slovenskom Rudohorí bola zasa niečím výnimočná.

Po prvýkrát sa do súťaže štartovalo na štartovacej rampe na námestí v centre mesta, kde bol zároveň tiež cieľ súťaže. Prvýkrát sa Dobšinská zima jazdila tentoraz aj s povinnými jazdnými výkazmi, čo znamenalo presne dodržiavanie časového harmonogramu i kontrol. Rovnako tak bolo rozhodnuté, že do súťaže budú môcť odštartovať iba vozidlá s bezpečnostným rámom, ktorý doteraz na Dobšinskom pohári povinný nebol. Tento krok posunul podujatie zasa vyššie a bol rozhodne správny. Na štart sa prihlásilo prakticky sedemdesiat posádok (dokončilo 50), ktoré si jedinú súťaž s povolenými hrotmi na Slovensku dokonale užilo.

dz1.jpg

Oproti vlaňajšiemu jarnému počasiu sa teraz zima nedala zahanbiť a jazdilo sa pekne na snehu. Tri merané úseky si posádky zopakovali dvakrát v dvoch sekciách medzi ktorými bol povolený jeden servis. Najväčšou zmenou bol azda „Žrebčín", ktorý sa z okruhovej eresky zmenil na klasickú rýchlostnú skúšku, no jeho divácky obľúbené brody mu ostali. „Vlčia dolina" je dobšinskou lesnou klasikou a okruhová rýchlostka „Eurobus" nám trochu (ale naozaj len trochu) pripomína štýlovú eresku na zlínskej autobusovej stanici.

dz4.jpg

Samozrejme, že medzi najväčších favoritov patril domáci Vlasto Majerčák, ktorý nezaprel rod a po prvej sekcii bezpečne viedol pred Odložilíkom o takmer šesť sekúnd. Lenže na prejazde do servisu prišli technické problémy, ktoré posádku Majerčák - Vejačková, z tímu Janka Liptáka, pripravili o víťazstvo. „Na ceste do servisu po prvej sekcii nám stuhlo servo. Prakticky sa s tým nedalo hýbať," vysvetľuje Vlasto. „V servise sme sa pokúsili odstrániť poruchu reštartom jednotky. To síce pomohlo, no na trati nám to znova začalo vypadávať. Aj preto sme na Žrebčíne vyleteli z trate. Zostali sme zapichnutí v snehu a naspäť nás museli vytlačiť diváci. Na piatom úseku to ešte polovicu vydržalo, no zvyšok hore som už prešiel len na blikačky. Niečo také sa mi stalo prvýkrát v kariére a je to naozaj veľká fuška takto to „odkerovať". Naozaj si neviem predstaviť, že by sme mali dôjsť takto nejakú dlhšiu eresku. No, ale toto je rely." Vlasto to zobral športovo a nakoniec ho veľká strata po problémoch so servom odsunula až na 21.miesto v cieli.

O víťazstvo sa tak mohli medzi sebou popasovať dve české posádky. Dvojica Odložilík - Tureček vyhrala tri zo šiestich rýchlostných skúšok a zaslúžene sa usadila na čele pred posádkou Bisaha - Hovorka (obidve posádky na Fieste R5). „Na hrotoch som išiel dnes prvýkrát a veľmi sa mi to páčilo. Trať bola pekná a dvojka v lese aj poriadne ťažká, podľa mňa. Preto obdivujem chlapcov, ktorí to išli na dvojkolkách, že to vôbec prešli," radoval sa v cieli víťazný Roman Odložilík. Okrem drobnej „krízovky" pri prvom prejazde Vlčou dolinou, keď na chvíľu zapadli do snehu, sa Romanovi s Martinom súťaž vydarila a v cieli boli rýchlejší pred Ondrejom Bisahom o viac, ako dvadsať sekúnd. Lenže drobná nepresnosť v itinerári spôsobila, že do jednej časovky prišiel Odložilík neskôr a hrozilo, že dostane penalizáciu. Nakoniec však organizátor čestne priznal svoju chybu a nepokazil výsledky penalizáciami.

dz2.jpg

Na druhom mieste tak skončila posádka Ondrej Bisaha a Jirko Hovorka, ktorí nás nedávno potešili pekným výsledkom v Monte Carle. „Boli to krásne preteky. Klobúk dolu pred Vlastom Majerčákom, lebo jazdil o triedu inde, než my. A nemyslím si, že to bolo len tým, že dobre pozná trať, ale aj tým štýlom. Išiel krásne. Videl som, ako si vie nachystať auto do zákruty. My s Romanom (Odložilíkom) sme jazdili asi tak na rovnakej úrovni, no bohužiaľ na iných gumách a to rozhodlo. Každopádne to boli krásne preteky a užili sme si to," povedal v cieli Ondrej Bisaha.

Na absolútne treťom mieste skončila, ako prvá slovenská, posádka Tomáš Kukučka a Peter Vejačka (Mitsubishi Lancer). „Žrebčín mi veľmi nevyšiel. Po prejazde brodom nám začal vynechávať motor, no potom sme dobiehali čo sa dalo. Naopak Vlčia dolina mi sedí a milujem túto eresku. Typická lesná, úzka „rýchlostka" na snehu. Tam som išiel, čo to dalo a užil som si to. Snom bolo dostať sa v tejto silnej konkurencii na bedňu, čo sa nakoniec podarilo a sme tomu radi. Peter je PÁN SPOLUJAZDEC, čítal ako z veľkej knihy a veľký podiel na výsledku má aj on," zhodnotil preteky Kukučka, ktorého najbližšie uvidíme aj na levočskej rely, kde sa bude pripravovať na prvú súťaž slovenského majstráku v Rožňave.

dz3.jpg

V pekne obsadenom štartovom poli sme mali ešte Igora Drotára, Tibora Cserhalmiho, či okruhového špecialistu Štofiho Rosinu. Najlepšie z nich sa darilo skúsenej posádke Drotár - Bánoci, ktorá v celkovom poradí skončila na piatom mieste. „Nasadili sme vlastné tempo. Išli sme rýchlo, ale nechceli sme príliš tlačiť na pílu. Skôr sme čakali, či niekto neurobí nejakú chybičku. Piate miesto je pekný výsledok. Vďaka bohu aj za to. My sme sa skvele povozili a sme spokojní," povedal v cieli legendárny Prešovčan.

dz6.jpg

Smolu mal však ďalší prešovský ex-šampión, Tibor Cserhalmi, ktorého nečakane vyradila technická porucha už v úvode súťaže. „Hneď na štarte prvej rýchlostnej skúšky som zacítil ranu a ukázalo sa, že nám odišla zadná ľavá poloos. Auto bolo len ťažko ovládateľné, tak som „zalogoval" diferenciály a snažil sa aspoň dôjsť do cieľa eresky. Servis nasledoval až po ďalších dvoch rýchlostných skúškach a nemalo preto zmysel ničiť auto a pokračovať," vysvetlil dôvody svojho predčasného odstúpenia smutný Cserhalmi.

dz5.jpg

Štofi Rosina, ktorý sa po roku vrátil znova do Dobšinej, aby si užil jazdu v rely aute na snehu, odjazdil slušnú súťaž a nakoniec sa umiestnil na dvanástom mieste. „Veľmi dobre sme sa zabávali. Pohrali sme sa s tým, pričom pre Dana Šoltisa to bola premiéra na sedadle spolujazdca. Ak sa podarí, prídeme aj o rok," bral svoju dobšinskú jazdu s úsmevom Rosina, ktorého príležitostne uvidíme na okruhoch aj v tento sezóne.

dz17-res-full.jpg

Dopovedzme si, že Dobšinská zima sa jazdila okrem absolútneho poradia aj do hodnotenia Dobšinského pohára a Minirally cupu (MRC). V Dobšinskom pohári sa poradie na prvých piatich miestach zhodovalo s celkovým poradím. Pokiaľ ide o MRC, tak Dobšiná otvárala sezónu tohto pohára pre mladých a začínajúcich pretekárov. Najlepší z nich boli Marek Pazderák s Jozefom Tischlerom na Mitsubishi Lancer, ktorý v celkovom poradí obsadili pekné šieste miesto. Druhá v MRC skončila posádka Csaba Szombaty a Marian Martha na Audi A4. Tretí skončili Martin Jasenovský s Jarom Medveďom na Seate Ibiza. Druhé kolo MRC sa jazdí už 18.februára v Levoči.

dz17-res-mrc.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri