Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Dennis Zeťák na Jankovom vŕšku prekvapil

Tuesday, 05. 08. 2014 - 17:35, Zdenka Frývaldská   

Dennis Zeťák na Jankovom vŕšku prekvapil

Na víkendovom Jankovom vŕšku sme mali možnosť medzi stovkou jazdcov sledovať aj mladého Rožňavčana Dennisa Zeťáka. Predstavil sa na novom súťažnom vozidle Škoda Octavia, s ktorým vytvorili neporaziteľnú kombináciu.

Tibor Szabosi;h7p4746-2.jpg

Keď sa v zozname prihlásených objavil Dennis a pri jeho mene „svietilo" Škoda Octavia, určite to väčšinu zarazilo. Na mladého jazdca z Rožňavy sme boli totiž od úvodu sezóny zvyknutí na Suzuki Ignis, s ktorým jazdil prevažne v Slovenskom rally pohári. No asi sa mu zapáčili aj kopce a to natoľko, že sa so svojím tímom rozhodli pre štart na ďalekom Jankovom vŕšku a to dokonca s novým, silnejším autom. V piatok sme sa teda zastavili v stane u Zeťákovcov, pozrieť si Octaviu. Heňo, Dennisov otec, nám prezradil, že je to okruhový špeciál so silou 265 koní a hmotnosťou 900 kíl. Niežeby sme Dennisovi neverili, ale nemal toho ešte toľko najazdeného a mali sme z jeho štartu mierne obavy. Keď sme počuli, že chce vyhrať v kopcovom pohári, báli sme sa ešte viac. Jazdci v jeho veku s minimom skúseností väčšinou takéto situácie nezvládnu a veľmi rýchlo skončia niekde „zaparkovaní". No neostávalo nič iné, len čakať čo sa bude diať a ako to Dennis zvládne.

Tibor Szabosi;h7p1333-1.jpg

Prišla sobota ráno a s tým aj prvý tréning. Dennis svoju prvú jazdu absolvoval za čas s hodnotou 2:17,270, čo ho radilo na prvé miesto v pohári. Na to, že v tom aute ešte nesedel a Jankov vŕšok vôbec nepoznal, túto situáciu zvládol naozaj s prehľadom. V druhom tréningu stiahol svoj čas o tri sekundy, no silné autá ostávali naďalej v úzadí a súperenie si nechávali do ostrých jázd. My sme dúfali, že Dennis nebude veľmi riskovať a uspokojí sa s druhým či tretím miestom. Veď dve Subaru Impreza ho predsa musia obehnúť. Po 13.hodine prišla na rad prvá súťažná jazda. Ján Barica podľa predpokladov zlepšil svoj čas o sedem sekúnd, no na Dennisa to nestačilo. Ten absolvoval trať dlhú 3700 metrov za 2:08,040, čo znamenalo priebežné prvé miesto s náskokom 1,5 sekundy. Na začiatku druhej súťažnej jazdy sa počasie zhoršilo a na oknách vozidiel i na trati začali pribúdať kvapky. Vo vysielačkách sme počuli, že na niektorých stanovištiach prší. Jazdci tak museli dávať pozor a ísť opatrne. Dennis si svoj čas zhoršil o pár desatín, no ostatní jazdci stratili ešte viac. Prvý súťažný deň bol napokon predčasne ukončený kvôli veľkej búrke a znečistenej trati, no nič to nezmenilo na tom, že Dennisovi patrilo prvé miesto v pohári a neuveriteľné 18. miesto v absolútnom poradí.

Tibor Szabosi;h7p3619-2.jpg

Predpovede počasia na nedeľu boli všelijaké. Nikto netušil či príde ďalšia búrka alebo sa počasie umúdri. Správna bola napokon druhá možnosť, pretože celý deň príjemne svietilo slnko. Teda až na prvý tréning, počas ktorého je tradične vlhko. Rožňavčan sa však nenechal zastrašiť a hneď v tejto prvej jazde zvíťazil pred svojím najbližším súperom v pohári s náskokom až 12 sekúnd. Veľmi podobne prebiehal aj druhý tréning, kde vyhral s nižším náskokom, ale bolo vidieť, že ide na istotu, lebo jeho časy boli ďaleko za tými sobotnými. Na rad však prišli merané jazdy, v ktorých Dennis nekompromisne „zlikvidoval" svojich súperov. Zatiaľ čo v tej prvej zajazdil čas tesne pod 2:06, v druhej jazde vyjazdil svoj rekord s hodnotou 2:03,717. Súčet časov ho bezproblémovo radil na prvé miesto v pohári, pred dvojicou jazdcov na Subaru Impreza a opäť na skvelé 18. miesto absolútne. Po oba dni sa zároveň stal aj najrýchlejším jazdcom na vozidle s predným náhonom, keď za sebou nechal niekoľko oveľa silnejších súperov. Dennis nás naozaj všetkých prekvapil a veríme, že bude vo svojich úspechoch pokračovať.

Tibor Szabosi;h7p5351-3.jpg

Na záver prenecháme slovo aj jazdcovi, ktorý takto zhodnotil svoju účasť na Jankovom vŕšku:
„V nedeľu, týždeň pred pretekmi, som sa dozvedel, že budem štartovať s okruhovou Škodou Octavia, ktorá má motor o obsahu 2000 ccm a výkon 265 konských síl. V živote som neštartoval s autom, ktoré by bolo aspoň podobné tomuto skvostu. Začiatkom sezóny som jazdil so Suzuki Ignis, s ktorým som už išiel svoju hranu, a preto som rád, že som dostal do rúk konkurencieschopné auto. Vo štvrtok bol otec v Brne pre Octaviu a ja som ju videl až v piatok poobede. Sadol som si do nej v sobotu ráno s tým, že mi otec ukázal, čo všetko mám pred štartom zapnúť a ako sa na sekvencii radí neutrál a spiatočka. Prešiel som asi 50 metrov a bol som na štarte prvého tréningu. Najprv som sa len snažil udržať auto na ceste a postupne som si zvykal. Už v prvom tréningu som dosiahol absolútne najlepší čas v SKP. V druhom tréningu to už bolo o poznanie lepšie a v prvej ostrej jazde som zajazdil podľa mňa už slušný čas 2:08,04. Na štarte do druhej ostrej jazdy mi začali padať kvapky na sklo a už som sa bál, že poriadne zaprší. Čas bol síce horší o 8 desatín, no cítil som, že auto mám pod kontrolou. Nedeľa bola famózna. Hneď ráno som sa postavil na štart na intermediálkach, pretože trať bola mokrá a zajazdil som o 12 sekúnd lepší čas než môj hlavný konkurent v celkovom hodnotení SKP, Barica so Subaru Impreza. Vyvrcholením celého víkendu boli nedeľňajšie ostré jazdy. V prvej som zajazdil čas 2:05 a už som myslel, že ho nevyrovnám. V druhej som si bol už autom tak istý, že som zatiahol a zišiel som s časom na 2:03,7. Súčet časov mi stačil aj na celkové prvé miesto medzi autami s prednou poháňanou nápravou. Bol to pre mňa silný šok, keď som nechal za sebou zvučné mená ako Ambrúz, Koleno, Baran. Atmosféra tohto víkendu bola tak silná, že to proste muselo vyjsť. Najväčším prekvapením bolo, keď mi osobne zagratuloval sám Igor Drotár. Veľkým šokom bolo, keď mi po tomto neuveriteľnom výsledku Miro Gallo - G-Performance oznámil, že s nami končí. Nikto z nás ale nevie, prečo sa tak stalo. Ja mu ale vďačím za to, že mi umožnil štartovať s Octaviou, aby som sa mohol zviditeľniť. Budeme sa snažiť pokračovať ďalej sami, ale bude to finančne náročné".

Tibor Szabosi;h7p5770-2.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri