Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dacia Lodgy 1,5 dCi Exception

Monday, 17. 09. 2012 - 22:04, Ivan Václavík   

Dacia Lodgy 1,5 dCi Exception

Nový sen na každý deň pre nenáročných: Bezprostredne po zaparkovaní Dacie Logan na klasickej ulici alebo na parkovisku pri obchodnom centre sa pri nás pristavovali ľudia, aby sa povyzvedali čo-to o tomto aute. Verzia, ktorú nám slovenský importér poskytol na test, patrí na samý vrchol v ponuke rumunskej značky. Je teda drahšia ako cenovo veľmi výhodná základná verzia.

dacia-lodgy-7121g.jpg

Na dĺžku meria 4,5 metra, na šírku dva metre a rázvor je úctyhodných 2,8 m. Teda v interiéri nájde sedem pasažierov aj potrebný priestor. Okrem tradičného vybavenia má toto sedemmiestne jednopriestorové auto v cene malého hatchbacku aj modernú navigáciu, parkovacie senzory, či klimatizáciu.

dacia-lodgy-7122g.jpg

Dacia Lodgy, ktorú nevyrábajú v Rumunsku, ale v Maroku v meste Tanger, kde je výroba v novo postavenej továrni lacnejšia, sa dokáže prispôsobiť vašim potrebám, ak potrebujete zväčšiť prepravnú kapacitu. Sedadlá v druhom rade sú sklopné a delené v pomere 1/3-2/3. Navyše ich môžete preklopiť - podobne ako sedadlá v treťom rade. Tie môžete z vozidla vybrať alebo ich tam ponechať a meniť tak počet miest zo 7 až na 2.

dacia-lodgy-2255g.jpg

Pravda, tieto úkony si vyžadujú silnú mužskú ruku; mechanizmy sú „stavané" na drsnejšie zaobchádzanie, i keď zrejme časom „sa vybehajú". Malé kovové páčky s oranžovými krytmi kladú totiž pomerne veľký odpor a celá operácia si vyžaduje trošku cviku. Potom ale ide sklápanie ľahko a rýchlo.

dacia-lodgy-7111g.jpg

Vysokých jedincov asi nepotešia krátke sedáky a subtílna konštrukcia zadných sedadiel, no tie na krátke jazdy dobre poslúžia aj im. Znížený posed a úzky priestor síce nemôžu konkurovať prvým dvom radom, no dospelý človek sa aj na šiestom a siedmom sedadle usadí v relatívnom pohodlí. A to je v porovnaní s väčšinou kompaktných sedemmiestnych MPV príjemné zistenie.

dacia-lodgy-7112g.jpg

Hoci objem batožinového priestoru v modeli Lodgy je pri sedemmiestnom usporiadaní len 207 dm³, nezúfajte. Kvalitný strešný box všetko vyrieši. Načim pripomenúť, že aj pasažieri na šiestom a siedmom sedadle majú dostatok priestoru nad hlavou. V dvojmiestnej konfigurácii (po odobraní sedadiel) je objem 2 617 dm³. Pri nakladaní a vykladaní batožiny alebo napríklad bicyklov (po sklopení sedadiel) príde vhod nízky prah batožinového priestoru.

dacia-lodgy-7116g.jpg

V kabíne sú rozmiestnené úložné priestory s celkovým objemom 30 l, chýbal nám však odkladací priestor na 1,5 l PET fľašu. Na druhej strane sme si pochvaľovali priehradku s výklopným vekom na hornej časti palubnej dosky.
Sedadlá sú pohodlné, ergonómia bez pripomienok, vo vybavení nechýba ani obmedzovač rýchlosti, ktorý však môže mierne skomplikovať šoférovi situáciu, ak náhle potrebuje zrýchliť (napríklad pri predbiehaní). Vhodnejšie by azda bolo inštalovanie tempomatu. Jednoznačným prínosom v Dacii Lodgy je prítomnosť stabilizačného systému, nechýbajú úchytky ISOFIX na všetkých sedadlách v 2. rade a nadovšetko si našu pochvalu zaslúži dotyková navigácia, ktorej ovládanie je veľmi intuitívne, jednoduché, logické a nám sa mimoriadne zapáčilo...

dacia-lodgy-7117g.jpg

Novinka v modelovom portfóliu Dacie ponúka úplne nový multimediálny systém MEDIA NAV, ktorý zahŕňa rádio, hands-free technológiu Bluetooth® na telefonovanie a na prehrávanie hudobných súborov a navigačný systém s dotykovou 7-palcovou obrazovkou (18 cm).

dacia-lodgy-7114g.jpg

Dacia ponúka v Lodgy aj iný multimediálny systém - Dacia-Plug & Radio, ktorý sa skladá z nového rádia s veľkým displejom a s ovládaním pod volantom, ďalej je tu prehrávač CD MP3, USB a jack vstup na čelnom paneli, ako aj technológia Bluetooth®.

dacia-lodgy-7116g.jpg

V testovanom aute sme mali pod prednou kapotou (s plynovou vzperou!) silnejší dieselový motor dCi 110, ktorého logo Dacia eco² je ohodnotením nízkej spotreby paliva. Žiaľ, hodnotu 4,4 litra na 100 km, ktorá je uvedená v technickom preukaze, sa nám v kombinovanom režime nepodarilo dosiahnuť. Náš celkový priemer pri dojazde 700 km na jednu nádrž paliva bol 6,8 litra - nech sme sa akokoľvek snažili jazdiť úsporne.

dacia-lodgy-7118g.jpg

Priebežnú spotrebu 4,4 litra sme však dosiahli pri jazde po rovine rýchlosťou 100 km/h. Na diaľnici (130 km/h) pri zaradenej šestke spotreba stúpla na 6,6 litra. Ajhľa, šestková symbolika. Načim dodať, že v čase nášho testovania mala Dacia Lodgy najazdených len 9 000 kilometrov.

dacia-lodgy-7120g.jpg

Príjemne nás prekvapila aerodynamika veľkej a vysokej karosérie. Aj v silnejšom vetre si Dacia Lodgy dokázala udržať priamy smer jazdy, bez výkyvov, a to aj pri jazde na diaľnici maximálne povolenou rýchlosťou. Pritom sme prepravnú kapacitu využili len na 30 %; pri plnom obsadení vozidla by bola jazda istotne celkom príjemná a výsledný efekt ešte jednoznačnejší. Hoci potom by už zrejme o niečo stúpla spotreba.

dacia-lodgy-7119g.jpg

V každom prípade sa má rumunská značka Dacia pod kuratelou ostrieľaného Renaultu čulo k svetu. Ochranné krídla silného partnera sú na nezaplatenie. Pripomeňme si nedávnu históriu: najprv sa zrodil lacný sedan Logan, na neho nadviazalo kombi, po ňom prišli hatchback Sandero a SUV Duster. A teraz to Dacia skúša s veľkopriestorovým Lodgy. Aj keď karoséria nevyniká výnimočným dizajnom, celková mohutnosť auta je predzvesťou dostatočne priestranného interiéru. Prvé kontakty s verejnosťou naznačujú, že to môže byť úspešný ťah rumunsko-fracúzskeho tandemu.

dacia-lodgy-lenkrad-2252g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Dacia Lodgy 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 79/107
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 15 390 €
Najlacnejšia verzia 8 990 €

+ Plusy
Veľkorysý priestor pre pasažierov
Dobrá aerodynamika aj v silnom vetre
Multimediálny systém s dotykovou obrazovkou
Kapotu motora drží plynová vzpera
- Mínusy
Horší výhľad z miesta vodiča šikmo dopredu
Sťažené sklápanie zadných sedadiel
Vyššia reálna spotreba oproti údaju výrobcu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri