Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën C1 1,0 VTi 68 Live

Wednesday, 21. 01. 2015 - 16:22, Ivan Václavík   

Citroën C1 1,0 VTi 68 Live

S nezameniteľným imidžom spredu i zozadu: Druhá generácia najmenšieho Citroënu - podobne ako jeho nedávno testovaný súrodenec s japonským rodným listom Aygo - jednoznačne strhne na seba pozornosť okolia. Má totiž svojský a nezameniteľný imidž spredu i zozadu: s obočím nad reflektormi, výrazným zvislým denným osvetlením LED a efektne tvarovanými štvorcovými zadnými svetlami.

cit-c1-9912g.jpg

Pochvalu si zaslúži podvozok; je celkom príjemný a pokiaľ udržiavate nižšie otáčky motora (ako vám radí indikátor radenia), v kabíne sa neprejaví vyššia hlučnosť. Brzdy reagujú pomerne ostro a dostatočne účinne. Pri rýchlom prejazde zákruty má C1 nenápadnú tendenciu na pretáčavý šmyk, ale nezaznamenali sme nejaké vážne riziko v tomto smere.

cit-c1-9911g.jpg

Ovládanie akcelerátora je prekvapujúco veľmi jemné, najmä pri rozbiehaní auta ihneď stúpnu otáčky motora. Zbytočné pridávanie plynu vám okamžite pripomenie, že pod prednou kapotou máte tri valce. Celkovo je však zvuk malého agregátu celkom prijateľný, ba niekomu sa jeho charakteristická „melódia" môže aj zapáčiť.

cit-c1-9915g.jpg

Päťstupňová prevodovka v mestskej premávke postačuje, keďže toto auto je určené predovšetkým tam. Pri prekonávaní dlhších vzdialeností sa musíte vyzbrojiť trpezlivosťou, aby vám neprekážal zvýšený hluk v kabíne. Za zmienku stojí skutočnosť, že predná kapota je zospodu bez akejkoľvek izolácie. Možno dodatočná úprava by lepšie stlmila hluk od motora.

cit-c1-9919g.jpg

Moderný interiér sa síce svojím vybavením nevyrovná „dospelým" modelom - patrí ku klasickému vybaveniu a napríklad nastavovanie vonkajších zrkadiel je len manuálne, ako v minulom storočí. Aj klimatizácia sa ovláda iba manuálne. Na druhej strane sú však predné sedadlá zaujímavo čalúnené a nechýba im anatomický tvar, takže vpredu sediace osoby majú dostatočnú bočnú oporu aj pri rýchlejšom prejazde zákruty. Hoci pasažierom vzadu už zostáva na nohy len symbolický priestor.

cit-c1-9918g.jpg

Praktický a dobre prístupný batožinový priestor za veľkým zadným sklom ponúka objem 196 litrov, pričom kryt sa vyklopí súčasne s otvorením dverí. Ako nákupná taška tento priestor poslúži výborne. A po sklopení zadných sedadiel získate batožinový priestor s objemom až 780 litrov.

cit-c1-9922g.jpg

Na stredovej konzole prístrojového panelu nechýba tlačidlo na intenzívne ofukovanie čelného skla, na rádiu si môžete predvoliť päť staníc a šieste tlačidlo (bližšie k vodičovi) aktivuje zoznam staníc. Volant má zbytočne o niečo väčší priemer, než sme čakali a je nastaviteľný výškovo.

cit-c1-9910g.jpg

V každom prípade je toto malé mestské auto (dĺžka 3,46 m, rázvor 2,34 m) výborne ovládateľné a jednoznačne ho môžeme odporúčať ako druhé, respektíve tretie auto do rodiny. Svojou obratnosťou v meste sa oplatí najmä v hustej mestskej premávke, kde sa s ním dá výborne prekľučkovať cez menej pohotových šoférov v kolóne vozidiel. Brzdy reagujú spoľahlivo a dostatočne účinne, v mestských zákrutách si môžete dovoliť aj motokárový štýl jazdy, keďže kolesá sú prísne v rohoch karosérie.

cit-c1-9914g.jpg

Údaje na displeji - o spotrebe, najazdených kilometroch, priemernej rýchlosti a ďalšie - sa ovládajú dvoma kolíkmi pod ním. Priemernú spotrebu v kombinovanom režime sme udržali tesne pod päť litrov a pri stovke nám displej ukázal apetít 4,1 litra. Na diaľnici sme jazdili rýchlosťou 120 km/h a okamžitá spotreba na rovine bola 5,4 litra.

cit-c1-9917g.jpg

Dojazd 400 km sa nám vidí troška malý, ak berieme do úvahy, že približne toľko najazdí bežný motorista pri ceste do zamestnania a za nákupmi v priebehu jedného týždňa. Pritom nádrž má objem 35 litrov a pri spotrebe päť litrov na 100 km by mal byť dojazd vyše 600 litrov, ak necháme primeranú rezervu paliva. Klame teda displej alebo nádrž? Žiaľ, realita v bežnej premávke v meste i na diaľnici okolo Bratislavy bola práve taká, ako uvádzame.

cit-c1-9920g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Citroën C1 1,0 VTi

Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 51/69
Krútiaci moment (Nm) 95
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1
(Skutočná spotreba pri teste 4,9)

Cena testovanej verzie 7 990 €
Najlacnejšia verzia 7 990 €

+ Výrazné plusy
Anatomicky tvarované predné sedadlá
Jazdné vlastnosti, obratnosť v meste
Po sklopení zadných sedadiel objem 780 litrov
- Najväčšie mínusy
Minimum priestoru pre osoby vzadu
Celkovo malý dojazd

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri