Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Central European Zone: 22. Rally Puglia & Lucania

Friday, 04. 06. 2010 - 14:07, Michal Kostka   

Central European Zone: 22. Rally Puglia & Lucania

História
Počas dvadsiatich dvoch ročníkov prešla Rally Puglia & Lucania zásadnými zmenami. Svoju existenciu započala ešte v šesťdesiatych rokoch ako klasická rally. Po prvých dvoch ročníkoch v rokoch 1965 a 1966 nasledovala deväťročná prestávka. Od roku 1976 sa bez prerušenia odjazdilo sedem ročníkov po ktorých opäť nasledovalo deväť rokov pôstu. Od znovuzrodenia v roku 1992 sa súťaž nekonala len raz a to v roku 1998. S príchodom nového milénia sa od základov zmenil charakter súťaže a z klasickej rally sa stala cross country rally.

Víťazom prvej offroadovej inkarnácie sa stala posádka Larini / Paolini s vozidlom Mitsubishi Pajero. Japonská značka sa s troma ďalšími posádkami dočkala ešte štyroch víťazstiev, po ktorých ju na stupni najvyššom vystriedal domáci výrobca Fornasari. Po dvoch prvenstvách posádky Ricci / Fattori si tretie víťazstvo pripísali Codecà / Ferro, tentoraz so Suzuki Grand Vitara. Po ôsmich rokoch domácej dominancie spoznala rally zahraničného víťaza a stala sa ním česká posádka Zapletal / Ouředníček s vozom Mitsubishi L200.

Program Rally Puglia & Lucania bol v roku 2004 obohatený o účasť motocyklov, o rok neskôr sa pridali aj quady. Po štvorici domácich jazdcov sa minulý rok presadil Portugalčan Paulino Cruz so Suzuki LTR 450.

 www.adrenalinik.com;Lorenzo Codecà / Bruno Fedullo - Suzuki New Grand Vitara

Program
Hlavný stan 22. Rally Puglia & Lucania sa rovnako ako po uplynulé dva roky rozložil v meste Melfi. Okrem druhého podujatia zónového seriálu bola súťaž aj tretím kolom národného šampionátu pre automobily. Motocykle a quady tu absolvovali tretí štart v rámci európskeho baja šampionátu, domáci jazdci bodovali do svojho majstráku.

Automobily tried T1 a T2, ktorých sa na štarte zišlo dvadsať tri (v pomere 8-15), mali pripravenú trať o celkovej dĺžke 582,80 km, z čoho 205,50 km tvorilo šesť rýchlostných skúšok (RS). Rovnaký počet RS a meraných kilometrov mali pred sebou aj štyri motocykle a osemnásť quadov. Najmenej si zajazdila trojica vozov v národnej triede TH, v štyroch RS ich čakalo 137 km.

 www.adrenalinik.com;Mario Ricci / Silvano Fattori - Nissan Navara

Sobota
V sobotu 29. mája vyrazilo takmer päť desiatok súťažiacich do prvej RS dlhej tridsať päť kilometrov. Od úvodných kilometrov sa na čele usadil Giovanni Manfrinato (Renault Megane Proto) a zvíťazil vo všetkých troch sobotných RS. Pilot z Benátok zvádzal neľútostný súboj s milánskym Lorenzom Codecom (Suzuki Grand Vitara). Codecà skončil trikrát druhý a na konci dňa strácal na Manfrinata minútu a 2 sekundy. Stabilnou jazdou sa na tretej pozícii držal Valter Benazzato (Peugeot 604).

Riccardo Colombo (Mitsubishi L200) poskočil na štvrté miesto, na piatom sa trápil víťaz predchádzajúcej súťaže (4. Raid Nord Italia) Mario Ricci (Nissan Navara). Za prvou päťkou sa ocitol Roberto Ciampolini (Mitsubishi Pajero DiD), najrýchlejší v triede T2. Prvú desiatku uzatváral Nicola Gelosa (Suzuki Grand Vitara) a viedol samostatnú trofej Suzuki Challenge.

Vozy triedy TH absolvovali o jednu RS menej, vedenia sa ujal Mirko Bertoni (Suzuki Grand Vitara). Zo súťaže odstúpili tri posádky.

 www.adrenalinik.com;Giovanni Manfrinato / Maurizio Barone - Renault Megane Proto

Nedeľa
Do druhej časti rally vyrazil najrýchlejšie Codecà a po štyroch RS mu na vedúcu priečku chýbalo už len desať sekúnd. Manfrinato však úder vrátil hneď v nasledujúcej RS a sa udržal na čele. Nie však na dlho. V záverečnej RS ho zradila technika a namiesto radosti z víťazstva mu zostal len smútok z odstúpenia. Dvere k prvenstvu sa otvorili pre Codecu a ten už nezaváhal. Po dvoch nevydarených štartoch si pripísal víťazstvo, čím sa priebeh talianskeho šampionátu zdramatizoval. Druhé miesto si vybojoval Riccardo Colombo, stupne víťazov uzatvoril Alessio de Angelis (Suzuki Grand Vitara). Z prvej päťky a aj zo súťaže celkovo vypadli Mario Ricci aj Valter Benazzato.

Celkovo štvrtý Alessandro Trivini Bellini (Mitsubishi Pajero DiD) predstihol Ciampoliniho a zvíťazil v hodnotení T2. Na šiestom mieste skončil Marco Donadelli (Mitsubishi Pinin), posledný z vozov T1 ktoré sa dostali až do cieľa. Na sedmičke bol klasifikovaný Andrea Luchini (Suzuki Grand Vitara), prvý v cieli v rámci hodnotenia Suzuki Challenge.

Úplnou pohromou sa skončila súťaž v triede TH. Ani jedna z troch posádok sa nedostala do cieľa záverečnej RS, ich súťaž zostala bez víťaza. Okrem tejto trojice v nedeľu odstúpili ďalšie štyri posádky.

 www.adrenalinik.com;Alessio de Angelis / Paolo Paolini - Suzuki New Grand Vitara

Konečné poradie:
1. Lorenzo Codecà / Bruno Fedullo Suzuki New Grand Vitara 2:49:16
2. Riccardo Colombo / Rudy Briani Mitsubishi L200   + 02:01
3. Alessio de Angelis / Paolo Paolini Suzuki New Grand Vitara + 02:41
4. Alessandro Trivini Bellini / Paolo Trivini Bellini   Mitsubishi Pajero DiD + 09:59
5. Roberto Ciampolini / Simona Mantovani   Mitsubishi Pajero DiD + 11:59




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri