Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Ako sa bude meniť rely v najbližších rokoch?

Tuesday, 05. 12. 2017 - 15:15, Ľuboš Kašický   

Ako sa bude meniť rely v najbližších rokoch?

Jarmo Mahonen tvrdí, že vytrvalostné prvky vo WRC skončia a budúcnosťou rely sú kratšie eresky s častejšími zastávkami v servise. Čo si o tom myslíte vy? Je to správna cesta?


Počas tohto týždňa sa v Paríži koná svetový koncil motoristického športu. Na programe sú rôzne témy a jednou z nich by podľa šéfa rely na FIA, Jarmo Mahonena, mala byť aj budúcnosť majstrovstiev sveta v rely.

Mahonen upozorňuje na to, ako sa v tomto roku jazdilo napríklad počas britskej rely. „V piatok sa celých 120 km (šesť rýchlostných skúšok) jazdilo bez servisu. A v sobotu to bolo sedem eresiek (asi 110 km)! Toto sa už však podobá vytrvalostný súťažiam a kto chce jazdiť takto, tak by mal súťažiť na Cross Country Rally," krúti hlavou Mahonen.

mahonen010213-800x548.jpg

„Organizátorom sme dali voľnú ruku pri štruktúrovaní súťaží. V niektorých prípadoch to funguje, no v niektorých vôbec. Evidentne potrebujeme jasne zadefinovať štruktúru súťaže. Štandardizovať rely," pritvrdzuje Jarmo Mahonen.

Podľa Fína doba, keď sa jazdilo dlhých 500-600 kilometrov denne je preč. Dnešné autá sú inak stavané. „Osobne si myslím, že eresky by mali byť dlhé okolo desať kilometrov," objasňuje Mahonen. „Rely, akú sme poznali v minulosti už neexistuje. Dnes stratíte desať sekúnd na úvodnom úseku a strácate šancu. Aký to má zmysel, keď auto opustí servis ráno a vráti sa večer. Je to nuda a ľudia strácajú kontakt. Spomeňme si na 50, 80 kilometrové rýchlostné skúšky v Mexiku."

cit-shak.jpg

Jarmo Mahonen vidí budúcnosť rely vo väčšom počte kratších meraných úsekov a častejších možnostiach návratu do servisu, kde by sa mohlo pracovať na aute a prispôsobovať ho čo najlepšie aktuálnym podmienkam. To by znamenalo aj vyššiu návštevnosť fanúšikov v servise a tým viac zábavy a aj komerčných možností.

m14.jpg

Nuž toto je názor šéfa rely na FIA, Jarmo Mahonena. A čo si myslíte vy? Mimochodom rely vo Walese merala s prejazdmi 1488 km a ostrých skúšok bolo iba 304 km. „Myslím si, že 20% eresiek z celkovej dĺžky súťaže, ako sme to videli vo Walese, či Švédsku je pre modernú rely málo. Meraných úsekov by malo byť minimálne 25% celkovej vzdialenosti súťaže," dopĺňa Jarmo Mahonen.

 



Diskusia k článku